Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 56 av 56

Ämne: Norge, tips på rutt i sommar

  1. #51
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Aursjövägen har jag inte provat,har det någon betydelse vilken riktning man åker den

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Aursjövägen har jag inte provat,har det någon betydelse vilken riktning man åker den
    Nej, inte om man vänder å kör tillbaka. Jag har kört två gånger från Sundalsöra. Nästa gång ska bli från andra hållet.
    Jan

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311

    NMCU Kartor

    Har totalt glömt att dela med mig av dessa kartbilder. jag fick inte köpa kartorna så jag fick hel enkelt fotografera dom vid köksbordet... men dom ger (tycker jag) en bra överblick om vad som är intressant.

    Kartorna kommer från
    http://nmcu.org/
    men dom har några år på nacken så det kanske går att köpa nya mer uppdaterade.





















    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Och jag fick "bara" bifoga 10 bilder... så här kommer dom sista 4.







    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #55
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3 Visa inlägg
    Räckte era 5 dagar till bra för det här trippen? Har planer på nästan samma resa men aningen längre och har just 5 dagar att lägga (om sambon får semester).
    Jo, vi körde på sex dagar, men då stannade vi en dag extra i Geiranger för att kunna dricka lite bira. Fortsätter man istället så är man hemma på fem dagar.

    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Har totalt glömt att dela med mig av dessa kartbilder. jag fick inte köpa kartorna så jag fick hel enkelt fotografera dom vid köksbordet... men dom ger (tycker jag) en bra överblick om vad som är intressant.
    Just denna kartbok utgick jag från när jag gjorde mina kartor på Google Maps som finns i första inlägget. Kartboken heter MC Kart och finns på Adlibris bl.a: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8202297427.
    Senast redigerat av blinken den 2013-02-11 klockan 19:24.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ser att det fattas en del kanonfina vägar. Skall du ha en karta som täcker Norge, så finns det ett
    kartförlag som heter cappelenskart.no Om du kollar deras hemsida, så kan du köpa kartor som är mycket detaljerade. Tror att det går åt fem kartblad för att täcka hela Norge.
    Kartorna är ganska stora och tror skalan är 1:333000 Ett vanligt kreditkort motsvarar ca 3 mil på kartan.
    Dessa kartor kan även köpas hos större svenska bokhandlare eller beställas. Du kan även köpa direkt från Cappelen.
    Kollade lite på deras hemsida om deras kartbok med speciella mcvägar utmärkta. Möjligen att de vägarna passar för bekväma glidare, för vill man ha lite mera extrema vägar så får man kolla på de som bara är svarta sträck utan färgmarkering.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-02-11 klockan 19:32.

Liknande ämnen

  1. Sommar :)
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2015-02-28, 09:58
  2. Alperna, tips på rutt i sommar
    Av blinken i forum Touring
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-07-17, 16:17
  3. är det en kall sommar????
    Av veteranmc i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 20:33
  4. Nästa sommar.
    Av Gibson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 19:20
  5. Sommar
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •