Sidan 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 89

Ämne: Nya däck

  1. #31
    Klart utseendet på däcken är viktiga. Man kan ju också faktiskt blanda märken.
    Jag krängde på för ett antal år sedan(när jag skulle på längre tur) Z6r på en CBR600. Jag ser mardrömmar ännu idag

    huh!?!


  2. #32
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Står själv och väljer mellan Metzeler Z8 Interact och Pilot Road 3 priset är samma så det är mest egenskaperna jag funderar över grepp körlänsla livslängd osv..

  3. #33
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    men michelin är bättre oavsett torrt eller vått.
    Nej, det är det inte. Däremot passar olika däck olika förare, så det kan vara bättre för nån.

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
    Senast redigerat av Jåke den 2012-01-06 klockan 13:19.

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Står själv och väljer mellan Metzeler Z8 Interact och Pilot Road 3 priset är samma så det är mest egenskaperna jag funderar över grepp körlänsla livslängd osv..
    För att nu vara lite tvärs emot däckfreaken så säger väl jag att det inte spelar så stor roll. Same,same but different. Har kört med Pilot road två tidigare och har nu Bridgestone BT023, touringmodellen, bak och pilot Road 2 fram på min FJR.
    Märker dock ingen skillnad då jag kör som folk kör mest. Dvs normal landsvägsfart och oftast i hyfsat väder. Men det är klart att på bana skulle jag kanske märka lite skillnad.

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst är ju både smaken och baken delad, men tycker att funktionen skall gå före utseendet.
    Självklart är funktionen viktig

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Mmm, det finns delade mc-förare också.
    Är själv för funktion framför snygghet. Det är ju ändå ingen som vet att den där parkerade hojen som står där med de där fula däcken på är just min. Och när hojen rullar syns mönstret i alla fall inte.
    Det räcker väl att man själv vet det,ser det.Vad andra tycker skiter jag väl i

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Klart utseendet på däcken är viktiga. Man kan ju också faktiskt blanda märken.
    Jag krängde på för ett antal år sedan(när jag skulle på längre tur) Z6r på en CBR600. Jag ser mardrömmar ännu idag

    huh!?!

    Jag tycker z6 är snygga och skulle då aldrig blanda däck på hojen.Hade på min senaste fjr 1300 z6,men tyckte dom var lite hala på torr asfalt,fick släpp bak några gånger,bytte till michelin pl2 och problemet borta.Dom är också snygga,även pl3 är snygga tycker jag.Dom enda jag kommer på är fula är bridgestone bt 21 och desutom värdelösa,400 mil så var framdäcket slut på min kawa gtr 1400 jag hade.Fick nytt på garantin,men vägrade bridgestone så fick pl2 och dom höll bättre.Bt 23 har jag hört ska vara väldigt bra.Föresten vanliga pilotroad är ju asfula.Viktigt det där med utseendet.Något som man kan reta sig på när man sitter i garaget och putsar och glor

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Köpt hya skor men råkade titta på sulorna ... skitfult mönster -bara att kasta!

    (Ursäkta!
    Ove

  9. #39
    Jo, Z6 däcken ser helt okej ut på en touring- eller en sporttouringhoj. Dock på en sporthoj ser dom hemska ut.
    Utvecklingen på däcken idag vad gäller fästet är hiskelig. Inte många år sedan det var i jämförelse med rejsdäck. Det är läääänge sedan(90-talet) jag senast fick släpp i tort väglag, så jag fattar inte hur tusan ni med dagens mått kan köra så hårt att bakdäcket släpper

  10. #40
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Hmmm, nu börjar bli fundersam. Varför är ett däck snyggt å nästa fult. Kan någon förklara detta för mig
    Jan

Liknande ämnen

  1. Däck
    Av Viragomannen i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 21:07
  2. Nya däck
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 22:32
  3. Nya däck.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:54
  4. Däck?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:06
  5. DÄCK!
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •