Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 89

Ämne: Nya däck

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg

    Vill ju har sportigheten och greppet och jag kör inte i regn :-)
    Vad gör du om du är långt hemifrån och det börjar regna? Står och väntar vid vägkanten men tänk om det regnar under flera timmar långt in på natten? Eller till nästa dag? …vecka?

    Köp däck som du kan köra med även i regn så slipper du bli så begränsad som förare.

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Skiter nog i däckmönstret ser ut,syns ändå bara när jag inte använder hojen. Obs. i somras va de 150 mil hem i regn, viktigt att man kan lita på sina däck.
    Jan

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Skiter nog i däckmönstret ser ut,syns ändå bara när jag inte använder hojen. Obs. i somras va de 150 mil hem i regn, viktigt att man kan lita på sina däck.
    Jag skiter också i mönstret, bara de funkar även i regn. Under rull syns mönstret i alla fall inte. Som parkerad vet ingen vems det är i alla fall.

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Mönstret är ändå viktigt för mig hur det ser ut Men ovan nämda däck funkar nog bra på vått dom med,men michelin är bättre oavsett torrt eller vått det kan jag nästan garantera.Det enda däck som jag kan klaga lite på är michelin anakee2 ser bra ut men slits för fort,max 800 mil får jag nog ut.Dom är för mjuka i klackarna vid hård körning.
    Så Cribbe du kan nog lungt åka på dom där 4 modellerna

  5. #25
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Mönstret är ändå viktigt för mig hur det ser ut Men ovan nämda däck funkar nog bra på vått dom med,men michelin är bättre oavsett torrt eller vått det kan jag nästan garantera.Det enda däck som jag kan klaga lite på är michelin anakee2 ser bra ut men slits för fort,max 800 mil får jag nog ut.Dom är för mjuka i klackarna vid hård körning.
    Så Cribbe du kan nog lungt åka på dom där 4 modellerna
    Haha, håller med anakee är kass, blir så jäkla klackigt
    Jan

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vad gör du om du är långt hemifrån och det börjar regna? Står och väntar vid vägkanten men tänk om det regnar under flera timmar långt in på natten? Eller till nästa dag? …vecka? :
    Nej så svart eller vit är jag inte. Men jag ger mig inte ut om jag vet att det skall regna. I princip alla däck går att köra i regn, vissa bättre än andra. Dock värde sätter jag mer sportighet i mina däck än att dom skall vara dom bästa regn däcken. Att däcket skall se snyggt ut på cykeln är en självklarhet för mig, lika själv klart som att man vill att allt annat skall se snyggt ut. Men...smaken är som baken - delad!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Nej så svart eller vit är jag inte. Men jag ger mig inte ut om jag vet att det skall regna. I princip alla däck går att köra i regn, vissa bättre än andra. Dock värde sätter jag mer sportighet i mina däck än att dom skall vara dom bästa regn däcken. Att däcket skall se snyggt ut på cykeln är en självklarhet för mig, lika själv klart som att man vill att allt annat skall se snyggt ut. Men...smaken är som baken - delad!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Visst är ju både smaken och baken delad, men tycker att funktionen skall gå före utseendet.

  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst är ju både smaken och baken delad, men tycker att funktionen skall gå före utseendet.
    Mmm, det finns delade mc-förare också.
    Är själv för funktion framför snygghet. Det är ju ändå ingen som vet att den där parkerade hojen som står där med de där fula däcken på är just min. Och när hojen rullar syns mönstret i alla fall inte.

  9. #29
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Pilot Road på min hoj i år om dom er snygga ellar fula spelar ingen roll, så länga dom fyllar sin funksion med at ha et bra väggrepp så är jag nöyd

    ________________
    Simen

  10. #30
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag skulle vilja sälla mig till kören som hyllar roadsmart, funkar bra både på bana och på längre repor. Lång livslängd iaf på min SV. Gick med fullt nedlägg runt hårnålarna i österrike utan minsta tveksamhet. Har även högfartstestat dom i regn på autobahn. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Däck
    Av Viragomannen i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 21:07
  2. Nya däck
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 22:32
  3. Nya däck.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:54
  4. Däck?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:06
  5. DÄCK!
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •