Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 89

Ämne: Nya däck

  1. #11
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Ja, glöm inte gummihandlarna. När jag bytte framdäck i höstas så fick jag i princip samma pris hos min handlare som på nätet. Med en liten men viktig skillnad: hos handlaren ingick montering i priset!

    1070 kr för ett Roadsmart framdäck, monterat och klart på "hel cykel". Inget hjul i handen alltså, utan hela hojen på plats. Helt ok i mina ögon.
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-01-04 klockan 16:22.

  2. #12
    Jag har köpt mc-däck från Hojdäck och bildäck från dackonline. Funkar perfa. Har bara hört att om dackonline har slut på ett visst däck så kan dom utan att fråga skicka nåt annat. Att det blivit bara mc-däck från hojdäck vet jag inte, skulle lika gärna ha kunnat ta från dackonline.
    Priserna som står där är +frakt på hojdäck, medan dackonline har inkl frakt.(utan att kika så hoppas jag att det var så)

    Att beställa från båda har ju funkat bra. Sen har dom ju också kontrakt med sk Vianorverkstäder, så nuförtiden slipper kunden kanske gnället -"vart har du köpt dom här däcken"?

    Nu byter jag så ofta däck på hojarna så jag har Biltemakittat mig totalt vad gäller däckbyte. Några däckbyten och man har tagit tillbaka pengarna.
    http://www.saarela.se/aktuellt/aktue...11/110709.html

    Handlade även depåstöd både fram och bak.

    Finns också en till förtjänst: när man åker på längre turer så vill man ha fräscha däck, annars blir det en jobbig långresa, dvs man kollar däcket varenda gång man stannar. Så...jag byter till ett fräscht däck när jag åker och byter tillbaka när jag kommer hem. Sniken som man är, så vill jag ju inte slänga iväg ett däck som har kanske 4-500 mil kvar, likväl som man vill ju heller inte lämna in på verkstad för ett däckbyte på ett däck som har 4-500 mil kvar.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Absolut kolla runt med dom lokala gummihandlarna oxå och glöm inte att pruta för det kan man.
    Du ska inte glömma att dom handlar däck till ungefär samma priser som Internetbutikerna som inte idkar välgörenhet på något sätt.
    Klart man ska kolla! En del handlare har låtit verkligheten komma ikapp dom, tack vare konkurrensen från nätet. Lönar sig alltid att kolla vilket alternativ som passar en själv bäst.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Ja, glöm inte gummihandlarna. När jag bytte framdäck i höstas så fick jag i princip samma pris hos min handlare som på nätet. Med en liten men viktig skillnad: hos handlaren ingick montering i priset!

    1070 kr för ett Roadsmart framdäck, monterat och klart på "hel cykel". Inget hjul i handen alltså, utan hela hojen på plats. Helt ok i mina ögon.
    Mycket bra pris
    Jan

  5. #15
    Japp det blir till att kolla runt. Har ett par firmor här nere i skåne som jag skall kolla med. Men som sagt är ju bra om man bestämt sig för vilket däck man skall ha först bara :-)
    Michelin verkar ju bra, men som sagt jag gillar inte däckmönstret på framdäcket. Vill att det skall se snyggt ut på hojen oxå. Får väl se om man kan pressa handlarna extra mycket så här i icke mc tid. Annars vet man ju andra sidan inte om det kommer något inför säsongen pris om någon månad heller...

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Japp det blir till att kolla runt. Har ett par firmor här nere i skåne som jag skall kolla med. Men som sagt är ju bra om man bestämt sig för vilket däck man skall ha först bara :-)
    Michelin verkar ju bra, men som sagt jag gillar inte däckmönstret på framdäcket. Vill att det skall se snyggt ut på hojen oxå. Får väl se om man kan pressa handlarna extra mycket så här i icke mc tid. Annars vet man ju andra sidan inte om det kommer något inför säsongen pris om någon månad heller...
    Håller med dig.Utseendet är ju viktigt på ett däck medFinns ju fula och fina mönster,skulle aldrig sätta på ett fult däck.

  7. #17
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Håller med dig.Utseendet är ju viktigt på ett däck medFinns ju fula och fina mönster,skulle aldrig sätta på ett fult däck.

  8. #18
    Jåke
    Gäst
    RoadSmart 2 monterat på hoj, och udda fågeln Maxxis Diamond. Bara välja mönster (jag skippade PR3 för det ser ganska gräsligt ut med sajpningen)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=Jåke;58438]RoadSmart 2 monterat på hoj, och udda fågeln Maxxis Diamond. Bara välja mönster (jag skippade PR3 för det ser ganska gräsligt ut med sajpningen) [/QUOTE

    Då måste du väl välja fik och vägar efter mönstret?????????

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    RoadSmart 2 monterat på hoj, och udda fågeln Maxxis Diamond. Bara välja mönster (jag skippade PR3 för det ser ganska gräsligt ut med sajpningen)
    Håller med fullt ut, det ser gräsligt ut!
    Nu har jag kommit fram till 4 möjliga vinnare:
    Conti Sportattack 2
    Conti Roadattack 2
    Metzeler Z8
    Pirelli Rosso II

    Vill ju har sportigheten och greppet och jag kör inte i regn :-)

Liknande ämnen

  1. Däck
    Av Viragomannen i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 21:07
  2. Nya däck
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 22:32
  3. Nya däck.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:54
  4. Däck?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:06
  5. DÄCK!
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •