Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 89

Ämne: Nya däck

  1. #1

    Nya däck

    Skall köpa nya däck till min FZ6:a. Dock vet jag inte riktigt vad jag skall ha.
    Har tittat på Pirellis Rosso 2 som verkar vara ett lite sportigare däck vilket skulle passa mig då jag kör ganska aktivt. Dock har jag även tittat lite på metzeler men där har jag inte riktigt hittat något.
    Någon har som har egna upplevelser eller tips?

  2. #2
    Dom populära däcken(för den som vill även använda däcken aktivt) just nu är väl Dunlop Roadsmart och Michelin Pilot Road 3.

  3. #3
    Nu vill jag ju även ha ett däck som estetiskt ser snyggt ut på hojen och då tänker jag framförallt på framdäcket. Dunlop och Pirelli däcken ser snygga ut men michelin däcket tycker jag ser lite konstigt ut, i alla fall framdäcket...men jag kanske tänker fel?

  4. #4
    Sen är det lite prisskillnad. Dunlop kostar 2700:-/set, michelin 2400:-/set samt pirelli 2200:-/set. Kollar på Mcdäckonline som har grymt bra priset. Sen har jag kolla med en mc verkstad som tar 800:- för montering. Någon som beställt på nätet som jag? Funkade det bra?

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Sen är det lite prisskillnad. Dunlop kostar 2700:-/set, michelin 2400:-/set samt pirelli 2200:-/set. Kollar på Mcdäckonline som har grymt bra priset. Sen har jag kolla med en mc verkstad som tar 800:- för montering. Någon som beställt på nätet som jag? Funkade det bra?
    Jag har beställt från MCDäckonline, det gick bra och smidigt. Tyvärr slarvade de bort mitt framdäck så jag fick beställa ett nytt. När det leverades dök det saknade däcket upp ett par dar senare. Då hade de hittat det trots att det inte fanns i systemet. De tog kontakt och ville att jag mot kostnad skulle returnera det men jag sa att jag har ju inte gjort fel så de får stå för returkostnaden vilket de gjorde utan knussel. De som ringer om det är nåt ringer från Tyskland och pratar väldigt dålig svenska, var beredd på att lyssna noga och försöka begripa vad de säger.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Handlade senast hos Hojdäck.se. Fick sedan däcken monterade hos en Vianorverkstad för tvåhundra spänn per däck om jag minns rätt. Kom då med lösa hjul. För 800:- ska du kunna köra dit med hojen och dom gör hela jobbet!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Nu vill jag ju även ha ett däck som estetiskt ser snyggt ut på hojen och då tänker jag framförallt på framdäcket. Dunlop och Pirelli däcken ser snygga ut men michelin däcket tycker jag ser lite konstigt ut, i alla fall framdäcket...men jag kanske tänker fel?
    Jag skulle satsa på michelin,bästa våtgreppet.

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Sen är det lite prisskillnad. Dunlop kostar 2700:-/set, michelin 2400:-/set samt pirelli 2200:-/set. Kollar på Mcdäckonline som har grymt bra priset. Sen har jag kolla med en mc verkstad som tar 800:- för montering. Någon som beställt på nätet som jag? Funkade det bra?
    Beställ på nätet och betala fullpris för montering,blir ju nästan samma kostnad.Du vet väl att du har 28%rabatt på michelin däck hos euromaster och däckia om du är med i SMC.Sedan om det skulle bli något problem så är det ju enkelt att gå till däckfirman.Dom där fjuttiga 100lapparna,om det ens blir det kan man väl ta.

  9. #9
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Dom populära däcken(för den som vill även använda däcken aktivt) just nu är väl Dunlop Roadsmart och Michelin Pilot Road 3.
    Dunlop roadsmart har precis kommit med en uppdatering roadsmart II som är i klass med Michelin i våtgrepp allt enligt senaste Bike som har ett snabbtest.
    Vad vill du ha för däck sport eller sport touring ovannämnda pilot road och roadsmart är sport touring sulor som kombinerar vettigt grepp med bra livslängd. Alternativet är ju rena sportsulor som har bättre grepp men kortare livslängd.
    Däck är inte enkelt och man får ofta vad man betalar för

  10. #10
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Beställ på nätet och betala fullpris för montering,blir ju nästan samma kostnad.Du vet väl att du har 28%rabatt på michelin däck hos euromaster och däckia om du är med i SMC.Sedan om det skulle bli något problem så är det ju enkelt att gå till däckfirman.Dom där fjuttiga 100lapparna,om det ens blir det kan man väl ta.
    Absolut kolla runt med dom lokala gummihandlarna oxå och glöm inte att pruta för det kan man.
    Du ska inte glömma att dom handlar däck till ungefär samma priser som Internetbutikerna som inte idkar välgörenhet på något sätt.

Liknande ämnen

  1. Däck
    Av Viragomannen i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 21:07
  2. Nya däck
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 22:32
  3. Nya däck.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:54
  4. Däck?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:06
  5. DÄCK!
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 10:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •