Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: säsongen 2012 igång

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag borde heta Björn. Kryper ner i idet efter älgjakten. Vaknar pigg å körsugen på våren. Å andra siden får man räkna med nån repa på äventyr. Vist tar man ut en ny skotare i skogen?
    Skotare ja,men den är ju byggd för att köra i skogen med på tal om repor,tänk när jag var hos min handlare på triumph dagar och min svarta fjr,nypolerad såklart och det kom en tant och farbror och tittade på hojen och sa till gubben sin,men har du sett vad blank och fin den är,tanken är ju som glas och så drog hon handen över tanken,gissa om hon fick en duvning,man petar inte på min hoj utan lov.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-16 klockan 20:45.

  2. #32
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skotare ja,men den är ju byggd för att köra i skogen med på tal om repor,tänk när jag var hos min handlare på triumph dagar och min svarta fjr,nypolerad såklart och det kom en tant och farbror och tittade på hojen och sa till gubben sin,men har du sett vad blank och fin den är,tanken är ju som glas och så drog hon handen över tanken,gissa om hon fick en duvning,man petar inte på min hoj utan lov.
    Min hoj är till för mina äventyr,inget utställningsobjekt. Alla tanter får tafsa på min GS utan att jag blir irriterad.
    Jan

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Min hoj är till för mina äventyr,inget utställningsobjekt. Alla tanter får tafsa på min GS utan att jag blir irriterad.
    Lika här med andvänder flitigt,men vill ha puts på grejerna ändå,tar aldrig ut en skitig hoj och kör.Är jag på semester så skiter jag i om det regnar,men finns fina spolplattor i Norge på dom flesta mackar,kan behövas ibland.Sedan tycker jag det är bättre Damerna tafsar på mig än på hojen.

  4. #34
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Lika här med andvänder flitigt,men vill ha puts på grejerna ändå,tar aldrig ut en skitig hoj och kör.Är jag på semester så skiter jag i om det regnar,men finns fina spolplattor i Norge på dom flesta mackar,kan behövas ibland.Sedan tycker jag det är bättre Damerna tafsar på mig än på hojen.
    Räcker de inte om man spolar av hojen innan man ska byta?
    Jan

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Räcker de inte om man spolar av hojen innan man ska byta?
    Det kan man väl göra om man vill det,men då finns det ju inga fina hojar för dom som söker en fin begagnad.Som min handlare säger..är alltid kul att byta in dina hojar för dom är alltid i nyskick.Men så får man lite specialpriser på allt med

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jösses!! Kul iallafall att det finns några som vågar använda hojarna utan att tänka på andrahandsvärdet - för det var väl det tråden handlade om?
    Ove

  7. #37
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Håller med,jag lär nog knappast vara den som andvänder hojen minst 1500-2000mil per säsong men skulle bli mycket mer om jag var pensionär

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jaha då blir det att slänga sig i bilen onsdag em nästa vecka och dra till Göteborg och hänga på låset torsdag fm.Ska bli kul.Tycker mässan är ett steg i rätt riktning mot kommande säsong

  9. #39
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Nu har jag också premiärkört 2012. Känner mig lite mesig, har inte kört sedan i november Å andra sidan var det ishalka då, så den turen var inte helt hundra bra att köra...

    Väder: gråväder, +4
    Väglag: fuktig asfalt, småhalt (kall och fuktig asfalt och kalla stela däck = småhalt även om det är barmark)
    Skitkallt att köra? Ja
    Vad det värt det? Ja!

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jaha då blir det att slänga sig i bilen onsdag em nästa vecka och dra till Göteborg och hänga på låset torsdag fm.Ska bli kul.Tycker mässan är ett steg i rätt riktning mot kommande säsong
    Då kanske vi ses. Skall försöka åka tidigt torsdag morgon. Hemresa fredag.

Liknande ämnen

  1. Bilder från säsongen 2012
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 16:28
  2. mcsäongen igång :-)
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 18:19
  3. Säsong 2012 igång.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 10:37
  4. Då är man igång...
    Av Zimba i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 12:55
  5. Har fått igång min bil.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 14:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •