Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: säsongen 2012 igång

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack Engström, vi behöver dig. Om det inte fanns folk som vill ha nytt hela tiden skulle det vara glest på begagnatmarknaden och det som fanns vore onödigt dyrt. Vi rishögsåkare och dig!
    Instämmer med Ove! Tacksam över att det finns dom som vill ta den stora ekonomiska smällen. Har inga problem med att köpa (välskött) begagnat. Om man som jag byter hojar med ganska täta mellanrum skulle det bli orimligt dyrt för mig med nytt.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ja är det inte tur att alla är olika.Vill bara säga att jag ser absolut inte ner på folk som kör på vintern,tvärtom jag tycker det är kul,skulle själv vilja ha en extra hoj att köra med på vintern.Men har ej råd med två när man vill ha ny hoj.Det är väl något man fått för sig när man fyllde 16 och köpte första hojen xt125 ny,sedan har det fortsatt.En mycket speciell känsla att få hem en ny hoj.Man har väl blivit en pedant med tiden och älskar att putsa och hålla hojen i gott skick.Det blir väl så bara att det gör ont i en när man ser hur vissa sköter sina hojar men inte gör det mig något.För att inte tala om pengar man förlorar,men det vet jag om,men sedan sitter jag och åker runt i en gammal nissan patrol jeep från -87 som är rollad i militärgrönt som håller på att rosta bort,men bryr mig inte.Det är hojen som är viktigast.Och det finns väl naturligtvis många hojar som andvänds flitigt året runt som är fina,absolut.Så jag menar ju inte att någon här har någon rishög,men det finns ju.

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Instämmer med Ove! Tacksam över att det finns dom som vill ta den stora ekonomiska smällen. Har inga problem med att köpa (välskött) begagnat. Om man som jag byter hojar med ganska täta mellanrum skulle det bli orimligt dyrt för mig med nytt.
    Ja visst det är ju också ett sätt.Har man svårt att bestämma sig vad man vill ha så går ju det med.Eller så köper man inte 20olika hojar utan en ny som är bättre och åker några år,kan ju inte bli sådan stor penningskillnad.Bara ett exempel inte riktat speciellt till dig Mats.Har en kompis som har en äldre bmw gs 1150 men skulle jättegärna vilja byta upp sig till en ny 1200 men är för snål,pengar finns och ingen familj,men det är nog värdeminskningen som svider och så är det nog för många.Men jag brukar säga,, är det bättre och ha 100 tusentalskronor på kontot när man dör eller hamnar på hemmet än göra något kul för dom istället.

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Känner mig själv och vet att jag snart vill prova någon annan hoj. För mig passar det utmärkt att köpa begagnat. Andra har samma hoj i tio, femton år. Då skulle det vara befogat för min del att handla nytt. Har blivit drygt 25 hojar för min del genom åren.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja visst det är ju också ett sätt.Har man svårt att bestämma sig vad man vill ha så går ju det med.Eller så köper man inte 20olika hojar utan en ny som är bättre och åker några år,kan ju inte bli sådan stor penningskillnad.Bara ett exempel inte riktat speciellt till dig Mats.Har en kompis som har en äldre bmw gs 1150 men skulle jättegärna vilja byta upp sig till en ny 1200 men är för snål,pengar finns och ingen familj,men det är nog värdeminskningen som svider och så är det nog för många.Men jag brukar säga,, är det bättre och ha 100 tusentalskronor på kontot när man dör eller hamnar på hemmet än göra något kul för dom istället.
    Just de,livet är här å nu. De fins inga fickor på sista kostymen.
    Jan

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Känner mig själv och vet att jag snart vill prova någon annan hoj. För mig passar det utmärkt att köpa begagnat. Andra har samma hoj i tio, femton år. Då skulle det vara befogat för min del att handla nytt. Har blivit drygt 25 hojar för min del genom åren.
    Ojdå jag har bara haft 8st sedan -83 alla nya förhoppningsvis blir det fler,om det dyker upp något bättre

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Just de,livet är här å nu. De fins inga fickor på sista kostymen.
    Kanske som att svära i kyrkan men man kan göra lite annat som kostar än att sitta heltid på hoj och det begränsar budgeten. Sen är det skönt att första repan är med på köpet för det är alltid den som gör ondast.
    Ove

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske som att svära i kyrkan men man kan göra lite annat som kostar än att sitta heltid på hoj och det begränsar budgeten. Sen är det skönt att första repan är med på köpet för det är alltid den som gör ondast.
    Ja usch då,repor är otäcka,tur man har sluppit dom skapligt.Fick ett stenskott på min fjr -06 som jag hade, på en Norge semester,men det var långt ner på kåpan så det syntes knappt som tur var.Som tur så kunde en kompis som är lackerare fixa det.På den nya jag har nu så finns det inte en prick,ta i trä 1600 mil även en hel del grusväg men det gäller ju att sätta på lite skyddsplast på utsatta ställen,innerskärm bak,förlängare fram,tankskydd Baxter.

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske som att svära i kyrkan men man kan göra lite annat som kostar än att sitta heltid på hoj och det begränsar budgeten. Sen är det skönt att första repan är med på köpet för det är alltid den som gör ondast.
    Jag borde heta Björn. Kryper ner i idet efter älgjakten. Vaknar pigg å körsugen på våren. Å andra siden får man räkna med nån repa på äventyr. Vist tar man ut en ny skotare i skogen?
    Jan

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag borde heta Björn. Kryper ner i idet efter älgjakten. Vaknar pigg å körsugen på våren. Å andra siden får man räkna med nån repa på äventyr. Vist tar man ut en ny skotare i skogen?
    Det är ju tur att vi är så olika som personer. vi åkare.
    Annars bleve det ju ganska trist om alla tyckte lika
    Jag har ju haft några nya bilar genom åren och de har ju alla varit märkta av det jobb jag haft och de ofta dåliga vägar jag kört, när det varit dags för byte.
    Har visserligen inte ägt en sprillans ny hoj någon gång, så den första repan har alltid varit gjord. Sedan har det ju av olika anledningar blivit fler. Sedan är det ju nästan roligare att köra.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-01-16 klockan 19:59. Anledning: xx

Liknande ämnen

  1. Bilder från säsongen 2012
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 16:28
  2. mcsäongen igång :-)
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 18:19
  3. Säsong 2012 igång.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 10:37
  4. Då är man igång...
    Av Zimba i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 12:55
  5. Har fått igång min bil.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 14:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •