Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: säsongen 2012 igång

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    jaha kanske det,men salt och aluminium går ju inte så bra ihop.men är väl upp till var och en.
    Brukar vara så att när pengar inte har någon betydelse,då är man inte så rädd om grejerna heller.

    .

  2. #12
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Mötte en ny vit supertenere i saltslasket i Sandviken igår torsdag,andra gången jag möter den. fattar inte nöjet med att förstöra hojen så.
    Eller så gillar han bara att köra hoj helt enkelt, inte alla som är putsnissar
    Själv kör jag hellre än tvättar, tvätta är löjligt tråkigt och inkräktar på min kvalitetstid med hojen alltså tvättas det minsann inte i onödan här.

  3. #13
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    jaha kanske det,men salt och aluminium går ju inte så bra ihop.men är väl upp till var och en.
    Brukar vara så att när pengar inte har någon betydelse,då är man inte så rädd om grejerna heller.

    .
    Salt på vägarna går väl inte så himla bra ihop med nåt fordon?
    Men ändå använder man dom.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jovisst salt är ju inte bra.Jag älskar att åka hoj,och åker mycket på sommaren.Men sedan finns det ju dom som tycker det är kul att åka på slaskiga motorvägar i minusgrader.Men är väl upp till dom,man brukar ju se på sommaren vilka rishögar som är flitigt andvända.För mig är det bara nöjesåkning.Sedan brukar det sällan vara folk som köper nya hojar som andvänder dom året runt.Träffar ofta folk som undrar varför jag inte kör i skogen tex,och dom står dom där med någon risig gammal transalp eller dyligt och skulle aldrig köpa en ny hoj.Jag skulle aldrig köpa en beg hoj,det ska vara nytt och hållas nytt tills jag byter det är mitt intresse och dom har sitt

  5. #15
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Blev minsann en liten runda idag oxå den 3'e iår.
    Kanonväder klart och fint torra vägar lite kallt men vad kan man begära av januari

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    He he ja har kompisar där nere i flatlandet och jag vet dom brukar kunna åka på vintern

  7. #17
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Jag har en ganska ny hoj, som jag använder flitigt även vintertid. Om det är snö på vägen kör jag inte men annars så kör jag så mycket jag hinner!
    RIKTIGA VIKINGAR BANGAR INTE FÖR LITE SALT!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jovisst salt är ju inte bra.Jag älskar att åka hoj,och åker mycket på sommaren.Men sedan finns det ju dom som tycker det är kul att åka på slaskiga motorvägar i minusgrader.Men är väl upp till dom,man brukar ju se på sommaren vilka rishögar som är flitigt andvända.För mig är det bara nöjesåkning.Sedan brukar det sällan vara folk som köper nya hojar som andvänder dom året runt.Träffar ofta folk som undrar varför jag inte kör i skogen tex,och dom står dom där med någon risig gammal transalp eller dyligt och skulle aldrig köpa en ny hoj.Jag skulle aldrig köpa en beg hoj,det ska vara nytt och hållas nytt tills jag byter det är mitt intresse och dom har sitt
    Förstår till fullo din inställning, Engström. Vintern , om man kör på saltade vägar, ger ju skador på det mesta på hojen beträffande finish. Man får ju dessutom ett knepigare underhåll då saltet tränger in och påverkar både bromsar och vajrar och även ibland reglage.
    I mitt fall kör jag ju en " rishög " som du säger, en gammal Transalp. Visserlgen ser den lite oputsad ut, men de flesta av dessa gamla fula maskiner är nog i mycket bra skick ändå trots avsaknad av välputsad glans. Vi som kör året runt får nog lägga minst lika mycket tid på våra hojar som de som bara putsar på dem.
    Tycker inte att ni som bara putsar skall se ner på dem som verkligen använde sina hojar.
    "" tvätta hoj, vadå??, jag kör fort då det regnar ""

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Salt på vägarna går väl inte så himla bra ihop med nåt fordon?
    Men ändå använder man dom.
    Nu är ju inte bilarna helt gjorda i aluminium men man har sett hur bra alu-fälgarna mår efter en vinter om man inte håller efter dem vilket många inte gör.

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tycker inte att ni som bara putsar skall se ner på dem som verkligen använde sina hojar.
    Håller med, man ska inte klaga på andras göromål med sina hojar och val av hojtyper, de väljer hojmodell och körsätt efter sin personlighet. Alla vill inte köra på vintern och andra låter bli att putsa. Än sen, vad gör det om 100 år.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Träffar ofta folk som undrar varför jag inte kör i skogen tex,och dom står dom där med någon risig gammal transalp eller dyligt och skulle aldrig köpa en ny hoj.Jag skulle aldrig köpa en beg hoj,det ska vara nytt och hållas nytt tills jag byter det är mitt intresse och dom har sitt
    Tack Engström, vi behöver dig. Om det inte fanns folk som vill ha nytt hela tiden skulle det vara glest på begagnatmarknaden och det som fanns vore onödigt dyrt. Vi rishögsåkare och dig!
    Ove

Liknande ämnen

  1. Bilder från säsongen 2012
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 16:28
  2. mcsäongen igång :-)
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 18:19
  3. Säsong 2012 igång.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 10:37
  4. Då är man igång...
    Av Zimba i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 12:55
  5. Har fått igång min bil.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 14:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •