Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 45

Ämne: Hjälmar

  1. #31
    Moms och avgifter har jag råkat få påslag på i tullen i Sverige när jag beställde från USA en gång i tiden.
    Rekommenderade en bekant att köpa också från samma firma likadan styrhöjare. Han klarade sig utan kostnader.

    Minns att det var mycket skickande från firmor som skrev andra priser/gåvor etc på sändningarna. Vet inte riktigt hur det funkar idag när man beställer därifrån. Bäst är väl kanske att nå bekant som bor där skickar istället.

    Nu hänger jag en del på engelska ebay http://www.ebay.co.uk/ och LINGShttp://hondaoriginalparts.com/

    Några påslag har jag inte sett. Oftast ser man också fraktkostnaden när man knapprar in i vilket land man bor i.
    Betalar gör jag med Visakortet(frugans såklart!). Vet inte hur andra gör tex på Ebay, om ni använder visat direkt, eller PayPal?

  2. #32
    Ang provköra hjälm: Jag har aldrig sett en firma som har hjälmar för provkörning. Är det ett vanligt förekommande i södra Sverige? (Borträknat då Schubert som har provkörningshjälmar)

    Vet inte om jag är känslig men, låter ju samtidigt lite äckligt att använda en hjälm som kanske hundra pers har svettast, nyst och snorat i? .....och för att inte förlömma våra kära loppor

  3. #33
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har själv inte drabbats av något momspåslag när jag handlat från England. Måste varit inbakat i priset från början. Uppenbarligen finns det firmor som inte gör så. Gäller att vara uppmärksam!
    Ja vissa beroende på deras script de byggt sajten med har momsen inbakad, oftast är de småföretag. Man får dock alltid om man läser före man klickar JA veta att momsen läggs på priset med en viss procent om de är riktigt seriösa. Men många tar för enkelhetens skull och bakar in allt i priset istället. Då kan tyvärr momssatsen vara fel, förhoppningsvis har de lagt på 12% och inte 19% eller mer men det vet man ju inte. Jag föredrar att få se momsen separat då jag ibland köper varor till företaget. Det underlättar för pappersarbetet sen.

  4. #34
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ang provköra hjälm: Jag har aldrig sett en firma som har hjälmar för provkörning. Är det ett vanligt förekommande i södra Sverige? (Borträknat då Schubert som har provkörningshjälmar)

    Vet inte om jag är känslig men, låter ju samtidigt lite äckligt att använda en hjälm som kanske hundra pers har svettast, nyst och snorat i? .....och för att inte förlömma våra kära loppor
    Håller med, jag skulle aldrig klara av att provköra med en lånad hjälm. Det skulle inte bli så angenäm provtur då utan jag skulle vara upptagen med annat i tankarna som hur många svettiga människor med otvättat hår som har provat hjälmen. Å andra sidan så står man ju där i butiken eller på en mässa och provar hjälmar – som många provat innan… Men det är inte samma sak, de sitter inte på så pass länge att de hinner bli svettiga inuti.

  5. #35
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ang provköra hjälm: Jag har aldrig sett en firma som har hjälmar för provkörning. Är det ett vanligt förekommande i södra Sverige? (Borträknat då Schubert som har provkörningshjälmar)

    Vet inte om jag är känslig men, låter ju samtidigt lite äckligt att använda en hjälm som kanske hundra pers har svettast, nyst och snorat i? .....och för att inte förlömma våra kära loppor
    Har heller aldrig sett någon firma som offrar ny hjälmar på provkörning, utan man får vackert handla hjälmen och upptäcka sedan om den var rätt eller ej. Praktiskt då om man hittat "sitt" märke och redan i förväg vet vad man får. Tog många, många år innan jag hittade rätt för egen del.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #36
    honda500
    Gäst
    Ja det får man hos vissa firmor.

    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ang provköra hjälm: Jag har aldrig sett en firma som har hjälmar för provkörning. Är det ett vanligt förekommande i södra Sverige? (Borträknat då Schubert som har provkörningshjälmar)

    Vet inte om jag är känslig men, låter ju samtidigt lite äckligt att använda en hjälm som kanske hundra pers har svettast, nyst och snorat i? .....och för att inte förlömma våra kära loppor

  7. #37
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Ja det får man hos vissa firmor.
    Vilka firmor?
    Kan vara bra att veta för dom som är ute efter en ny hjälm av ett nytt märke. Kanske värt en omväg för att slippa "köpa grisen i säcken"?
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Problemet kvarstår. Provköra å testa hos lokal handlare å köper på nätet.

  9. #39
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Touringbutiken brukar ha demohjälmar.Jag fick provköra min schubert innan jag köpte den

    Och min shoei köpte jag hos min mc handlare,som stamkund så får man ju givetvis provköra först.Men man förstår ju att handlarna inte kan låna ut nya hjälmar hur som helst. Som folk ska skita ner,snora ner,loppor osv,och sedan är ju folk fräcka och tackar för provkörningen och åker hem och köper på nätet.

  10. #40
    honda500
    Gäst
    Bikestop i Linköping har kört med de men ska tyvärr lägga ner sin verksamhet. Jag vet att de har rea på det mesta.



    QUOTE=Mats Liifv;58406]Vilka firmor?
    Kan vara bra att veta för dom som är ute efter en ny hjälm av ett nytt märke. Kanske värt en omväg för att slippa "köpa grisen i säcken"?[/QUOTE]

Liknande ämnen

  1. Hjälmar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 10:27
  2. Tysta hjälmar
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 08:03
  3. Hjälmar
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 20:19
  4. Coooola hjälmar!!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 11:00
  5. Ang hjälmar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •