Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Hur var ditt 2011?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Putsa vad ?
    Ja hur tänkte jag där? Visiret har jag visst putsat lite ibland .... och älgsteken innan den åkte in i ugnen. Hojarna kan det knappast vara för dom putsas inte? Måste vara tiderna på löparbanan jag menade
    Ove

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Mitt 2011

    Helt ok.
    Förutom originaldäcken. Korden framme efter 370 mil, det hade jag inte räknat med
    på "nya" hojen. Fick byta i Mo i Rana

    På en gummiverkstad i Alta 2010 påstod man att asfalten i Nordnorge sliter mer däck än normalt. Kan det vara så även i norra Sverige? Vi körde i år inlandsvägen, Storuman -Arvidsjaur-Arjeplog. Man kör ju ganska snabbt ofta i mitten (jämnare) där är asfalten mindre sliten dvs mera toppiga stenar i beläggningen. Åsikter?

  3. #13
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Mitt 2011 bestod av en hel del trevliga ögonblick som när jag hade äran att få skjutsa en dam på sin 100-årsdag i vår sidovagns hoj, men framför allt så har min frus sjukdom gett med sig en liten aning enl. sista röntgen. :-D

    Länk till 100-årskörning. http://www.horbysoftgliders.se/foto/...26-9/100ar.htm
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #14
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Året började bra men naturligtvis så skulle något fanstyg dyka upp, mycket riktigt en halvbror tog livet av sig i slutet av Februari. Misstanke om schizofreni fanns men inte vederlagt. Sen ramlade året på relativt bra till polis skulle vara där de inte borde vara, pengar fattigare, detta hände i slutet av Augusti.
    Resten av året övergick lungt i höst och blev tråkigare då det inte är så kul med skitväder när man vill ut och åka.
    Hoppas kommande år blir mer tursamt och roligare.







    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  5. #15
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Mitt år har varit toppen; "blev med hoj" efter ett par års uppehåll pga. sjukdom.
    Köpte den ganska sent på säsongen men den var ju toppen så många mil hanns med
    Har även återgått till mitt ordinarie jobb på fulltid, det känns toppen!

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Mitt 2011 bestod av en hel del trevliga ögonblick som när jag hade äran att få skjutsa en dam på sin 100-årsdag i vår sidovagns hoj, men framför allt så har min frus sjukdom gett med sig en liten aning enl. sista röntgen. :-D

    Länk till 100-årskörning. http://www.horbysoftgliders.se/foto/...26-9/100ar.htm
    Grattis till frugans återhämtning, hoppas det fortsätter åt rätt håll. =)
    Edit: hann skriva före jag kikade på bilderna men jag måste säga att ni i Hörby Softgliders verkligen gör bra saker! Det är imponerande tycker jag.

    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Året började bra men naturligtvis så skulle något fanstyg dyka upp, mycket riktigt en halvbror tog livet av sig i slutet av Februari. Misstanke om schizofreni fanns men inte vederlagt. Sen ramlade året på relativt bra till polis skulle vara där de inte borde vara, pengar fattigare, detta hände i slutet av Augusti.
    Resten av året övergick lungt i höst och blev tråkigare då det inte är så kul med skitväder när man vill ut och åka.
    Hoppas kommande år blir mer tursamt och roligare.

    Tråkigt att man väljer den vägen men orkar man inte så orkar man bara helt enkelt inte mer.

    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Mitt år har varit toppen; "blev med hoj" efter ett par års uppehåll pga. sjukdom.
    Köpte den ganska sent på säsongen men den var ju toppen så många mil hanns med
    Har även återgått till mitt ordinarie jobb på fulltid, det känns toppen!
    Bra att sjukdomen gått bort, jag antar den försvunnit då du ”blivit med hoj” och fått mer tid på jobbet.
    Senast redigerat av Nina den 2012-01-03 klockan 20:59.

Liknande ämnen

  1. Livslängd på ditt batteri?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-04, 06:48
  2. Vad kostar ditt mc-körkort?
    Av _lee_jr i forum MC-kort
    Svar: 93
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 10:56
  3. Hur var ditt mc-år, 2008?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:56
  4. Ditt & datt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 18:50
  5. FLYTTAD: vad kostar ditt mc-körkort?
    Av pewa i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 22:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •