Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Vindbrus!

  1. #31
    Lyfter en gammat tråd.
    Jag har inhandlat en ny hjälm och det blev en shoei multitec. Vindskyddet som följde med, skall det inte var något under hakan med?
    Jan-Olov

  2. #32
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    på min multitec följde det med en krage som man kan använda för att få ännu tystare runt halsen och en nätsak som hamnar under hakan
    plus en extra visir samt pinlock för imfritt
    saknas något av dessa så bör du kontakta affären och påpeka att du inte fått denna detalj som ingår i priset

  3. #33
    Nackkragen följde med men inte under halan. Tack för svaret, jag anade detta för ser man på shois hemsida så skall det vara med.
    Jan-Olov

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Vindbruset kan ju bli ganska högt och ganska jobbigt om man kör längre sträckor.
    Har läst att det finns nån typ av krage man kan använda med hjälmen som gör att det blåser mindre runt skallen..

    Själv kör jag med öronproppar om jag ska åka en längre sväng, får lätt ont i skallen annars.
    Hur gör ni för att bli av med vindbruset, eller njuter ni av det?
    He jag har testat dom flesta hjämar men tycker att det är vindbrus i alla,har nu en schuberth s1 som skall vara en av dom tystaste som finns,men jag kör med proppar ändå för det blir vindbrus i den med,fast mindre än många andra.Man påstår att alla hojar med helkåpa blir det massa vindbrus av,åkte fjr tidigare och ville inte åka utan proppar oavsett vad jag hade rutan,men sedan är det ju olika på hur man själv är byggd.Kawan jag har nu är lite tystare att åka på,men jag vill nog ha proppar ändå,om jag åker långt.Jag kör med buff och det låter då exakt lika med eller utan.

  5. #35
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Nackkragen följde med men inte under halan. Tack för svaret, jag anade detta för ser man på shois hemsida så skall det vara med.
    Hak-mojängen ska Du absolut ha. Färre getingar som kan ta sig in den vägen och börja studsa mellan din ena näsborre och vänster ögonbryn för att sedan leta sig in i hörselgången...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #36
    Tack för svaren jag skall under veckan ta kontakt med handlarn, tror inte att det blir något problem, dom har alltid varit justa.
    Jan-Olov

  7. #37
    I dag har jag hämtat både den saknade hakskyddet och en instruktinsbok. Inga problem.
    Jan-Olov

  8. #38
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    I dag har jag hämtat både den saknade hakskyddet och en instruktinsbok. Inga problem.
    Jag tycker att hakskyddet är bra. Skönt att det ordnade sig.
    Du kunde ha fått instruktioner av mig. Hjälmen ska sitta på huvet fick jag lära mig
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jag tycker att hakskyddet är bra. Skönt att det ordnade sig.
    Du kunde ha fått instruktioner av mig. Hjälmen ska sitta på huvet fick jag lära mig
    Tack va bra, har alltid undrat hur den används.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •