Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Inför 2012

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Inför 2012

    Jag önskade mig ett fett bankkonto och en slimmad kropp av Tomten men han blandade ihop det igen.

    Hade tänkt köpa lite nya mc-kläder och ny hjälm var också och skvalpade runt i tankarna men jag fick en svidande restskatt som ska in senast mars 2012. Hade också tänkt ta en sväng upp till Älvdalen med Husqvarnan i februari men det får nog TYVÄRR vänta ett år till med det.

    Så jag börjar med vinterrunda 5 feb med Husqvarnan och sen får jag se hur det känns. Kanske det blir ett år bara på Husqvarnan eller bara på Scramblern. Jag får se hur det känns, säsongen 2011 blev fyra av fem hojar körda samt Vespan mellan varven. Fråga mig inte hur många mil det blev för jag skrev inte upp. Gissningsvis några hundra mil fördelat på fyra 2-hjulingar.

    Scramblern fick nya bromsar fram. Då jag satt som en gungande flodhäst på den antog jag att bromsskivan kunde vara skev. Men jag kände ju inget pulserande i bromshandtaget så en skev bromsskiva kunde det inte vara då. Jag tog en titt på bromsarna som var slut på ena sidan men inte på den andra. Aha oket kärvar visst, tänkte jag och demonterade rubb och stubb. Och när jag ändå satt där och grejade så bytte jag även bromsvätskorna både fram och bak. Jag är så otroligt imponerad över hur enkel den är att meka med, de har verkligen tänkt till här, tanken är väl att man som brukare ska kunna fixa saker och ting själv för den som vill det. Och allt är bara så simpelt uträknat och utvecklat att t o m en tjej fixar det själv.
    …kan också bero på att jag förr mekade med mina bilar innan jag träffade min man som skämde bort mig med att alltid göra allt åt mig. Jag peka, han meka.

    Flygvapenmuseum besöktes med Streeten. Morgonen började med regn och jag visste att solen skulle kika fram vartefter dagen framskred och så blev det. Det var en fin hojtur som avslutades med en tjusig flyguppvisning av en +70-årig pilot över muséet. Jag åker gärna dit igen, men då får nog solen kika fram på morgonen redan för mina nya stövlar släppte in vatten vilket jag upptäckte halvvägs ner när jag satte ner foten vid en stopplikt och det bara plaskade inuti…

    Hösten hade en grymt trevlig grustur i bagaget. Oj vad jag & hoj trivdes ihop. Husqvarnan var riktigt trevlig den dagen! Förutom att den svimmade en mil hemifrån så jag fick ta skamkärran hem. Det visade sig att bränslesystemet var lite igensatt, efter rengöring av både tank, slangar, förgasare och filter går den nu så fint.
    T o m bättre än innan!

    Vart jag ska köra och med vilken hoj har jag inte tänkt ut än, kanske det blir ett år dit framhjulet pekar. Dock har jag en eremitdröm: Ta hojen, på med lite packning, sova i skogen, äta vad naturen har att bjuda på, bada i nån bäck, hänga tvättade kläder på grenar på tork ovanför brasan, lyssna på fågelkvitter...

    Sen har jag förstås köpt sportfjädring till hundkojan, den lär köras mer med när den får ett styvare chassi.
    Senast redigerat av Nina den 2012-02-08 klockan 10:43.

  2. #2
    Inför 2012
    skynda skynda Nina, t o m skidor
    http://www.blocket.se/goteborg/Forsv...htm?ca=1_9&w=3

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tack för tips! Men jag är nöjd med min Husqvarna än. Tipsar nån i klubben, kanske nån där söker en militärhoj.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    [QUOTE=Nina;58147

    Vart jag ska köra och med vilken hoj har jag inte tänkt ut än, kanske det blir ett år dit framhjulet pekar. Dock har jag en eremitdröm: Ta hojen, på med lite packning, sova i skogen, äta vad naturen har att bjuda på, bada i nån bäck, hänga tvättade kläder på grenar på tork ovanför brasan, lyssna på fågelkvitter... :love



    Då tycker jag du ska dra te Norge
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-31 klockan 09:38.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Då tycker jag du ska dra te Norge
    Mm, det vore nåt! Det är så vackert i Norge.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Mm, det vore nåt! Det är så vackert i Norge.
    Inte så mycket att fundera på

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg

    Vart jag ska köra och med vilken hoj har jag inte tänkt ut än, kanske det blir ett år dit framhjulet pekar. Dock har jag en eremitdröm: Ta hojen, på med lite packning, sova i skogen, äta vad naturen har att bjuda på, bada i nån bäck, hänga tvättade kläder på grenar på tork ovanför brasan, lyssna på fågelkvitter...
    Låter som en tur till Nörrland på en GS1200...
    Vägen som går längsmed Indalsälven är sagolikt vacker. Se bara upp med tjälskador, gruslagningar, grus och Älgen Hubert med Farbror Bäver i släptåget.....fullt med djur som kan röra sig vid/över vägarna.

    Glöm inte fiskespö och aktuella fiskekort...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Inför vintern?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-10-23, 17:03
  2. Råd inför korta sverigetrippar
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 109
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:57
  3. Ny hoj inför 2010?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 184
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 15:55
  4. planering inför -10 (långresa)
    Av loffe.2 i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 16:07
  5. Inför besiktning
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •