Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 99

Ämne: Er drömhoj

  1. #81
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Er drömhoj

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ursäkta om jag är förvånad. Hastighet tycks vara vesentligt vid val av drömhoj. Någon snackar 300 km/tim. Fattar nada, vad ska de va bra till ?
    Hmm? Jag uppfattade ruset som uppstår vid acceleration (upp till 300) som känslan man vill åt, inte hastigheten som sådan. Men jag läste kanske in det själv eftersom det är en av alla sakerna med MC-körning som jag uppskattar.

    Vad gäller val av drömhoj har jag bara kört körskolans och min egen än så länge. Provsatt Kawa Versys 1000 och en MotoGuzzi Sport på MC-mässan i januari. Det blir nog mina första provkörningsobjekt när kortet är landat :-)

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  2. #82
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146

  3. #83
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ursäkta om jag är förvånad. Hastighet tycks vara vesentligt vid val av drömhoj. Någon snackar 300 km/tim. Fattar nada, vad ska de va bra till ?
    Nja... varken de hojar jag nämde ett par inlägg upp eller den jag har idag, GSX550 kommer ens i närheten av några 300 km/tim :-)

    Men håller annars med dig. Väldigt många av inläggen visar på att om drömmar ska uppfyllas så är det genom en extrem sporthoj.

  4. #84
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    För tillfället är jag rätt nöjd med min busmoppe (Sportster 883 2002), kommer nog att vilja ha lite mer pulver i motorn så småningom men då gör jag en 1200 konvertering (om jag har råd).
    Känner däremot att jag skulle vilja ha flera hojar, skulle gärna komplettera med en offroad och en cafe racer, har tyvärr inte inkomsterna för att försörja fler hojar.

    "You can´t always get what you want, but sometimes you get what you need"
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Fjädring är överskattat..

  5. #85
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av fransson Visa inlägg
    Trevligt...jag har haft nöjet att ha en av varianterna.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  6. #86
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    En Ducati Diavel, vore rätt najs!

  7. #87
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Trevligt...jag har haft nöjet att ha en av varianterna.
    Jag med, en Norvil t.o.m.
    Fjädring är överskattat..

  8. #88
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Stadig som ett lok på vägen och snabb som blixten.Fortfarande fascinerad av att kunna göra en omkörning där den drar benhårt även på sjätte växeln från 70 km/h och inte slutar accelerera förrän vid ca 300 km/h.Snacka om vrid.Den skrämmer fortfarande skiten ur mig ibland.
    Du får ju inte skriva så här! För nu börjar jag ju kolla på blocket efter en Honda CBR 1100. Jag behöver mina pengar till annat ju...

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Min dröm är min verklighet... Hade jag velat ha någon annan så hade jag köpt den och inte den jag har.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #90
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst kan man drömma om en fantastislk hoj. Såg en i lördags som uppfyller det mesta. Det var en gammal Honda Bold'or. Den var i mint kondition. VILL HA

Liknande ämnen

  1. Robert Gustafssons drömhoj
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •