Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 99

Ämne: Er drömhoj

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    När jag var 15 år så drömde jag om en Husqvarna Silverpil. Det dröjde dock ända till jag var 65 då jag köpte en. Den var ganska risig, men fick den i ordning och besiktade den och sedan sålde jag den.
    Jag hade ju fått lite större krav med tiden. Numera har jag en Transalp, visserligen ganska gammal, men den är lätt att hålla i ordning, så med ny färg blir det ju som en ny hoj

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    När jag var 15 år så drömde jag om en Husqvarna Silverpil. Det dröjde dock ända till jag var 65 då jag köpte en. Den var ganska risig, men fick den i ordning och besiktade den och sedan sålde jag den.
    Jag hade ju fått lite större krav med tiden. Numera har jag en Transalp, visserligen ganska gammal, men den är lätt att hålla i ordning, så med ny färg blir det ju som en ny hoj
    När jag va 16-17 år risade jag ner silverpilar ganska snabbt,kanske en av dom du hitta
    Jan

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    En av drömmarna jag hade som tonåring var att kunna köpa en Harley Davidson, en 250 cc. Tur att det inte blev av för kvalite och sånt fanns väl inte medskickat. Jodå det var en 250 cc, egentligen en Aermacchi. En Italiensk maskin som HD satte sin logga på.
    Ove

  4. #24
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag drömmer väl mer om mcväder året runt. Dvs minst 20 plus och alltid snöfritt.
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Väl talat!
    Kan inte annat än hålla med! Vilken hoj jag sitter på är egalt men just att sitta på den är drömmen! Lätt för mig att säga som bara kört hojen på körskolan och min egen
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    En av drömmarna jag hade som tonåring var att kunna köpa en Harley Davidson, en 250 cc. Tur att det inte blev av för kvalite och sånt fanns väl inte medskickat. Jodå det var en 250 cc, egentligen en Aermacchi. En Italiensk maskin som HD satte sin logga på.
    Fanns som 125:a också om jag inte minns fel...
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Fanns som 125:a också om jag inte minns fel...
    Jodå, helt rätt! Men den hade inte den fräckt liggande cylindern som 250;an hade, har jag för mig.
    Ove

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg


    Punkt!
    Läcker

  8. #28
    Två punkter är mer än en punkt



    Jag får en tår i ögat varje gång jag ser denna med denna färgsättning

  9. #29
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Min drömhoj har låg vikt, gott om effekt i ett brett register, långa serviceintervall, flexibla packmöjligheter, den ska vara stryktålig och komfortabel. Dessutom ska den ha en knapp som man kan ställa mellan fem lägen: Enduro, Touring, Sport, Vinterbus och Pendling. Knappen styr både motorkaraktär, fjädring, sittställning, fälgdimensioner och styrgeometri. Den ska även gärna vara snygg att titta på.

    Har ännu inte hittat någon sådan, så jag kör vidare på min Tenere som är det närmaste man kan komma. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #30
    Drömhojen för mig är en Yamaha FJR 1300 med 6-växlad låda...

Liknande ämnen

  1. Robert Gustafssons drömhoj
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •