Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 91 till 99 av 99

Ämne: Er drömhoj

  1. #91
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Min dröm är min verklighet... Hade jag velat ha någon annan så hade jag köpt den och inte den jag har.
    håller med digKöper jag en hoj så blir det ju den jag vill ha.

  2. #92
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Hittade till sist min drömhoj förra året som jag läst om i mååånga år.Stadig som ett lok på vägen och snabb som blixten.Fortfarande fascinerad av att kunna göra en omkörning där den drar benhårt även på sjätte växeln från 70 km/h och inte slutar accelerera förrän vid ca 300 km/h.Snacka om vrid.Den skrämmer fortfarande skiten ur mig ibland.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZElZGfcxVBY

    http://www.youtube.com/watch?v=6qDBnI_30GI

    Snygg hoj kikade själv på en sådan en gång i tiden men vart inte överens med körställningen så det vart en fjr 1300 i stället.Inte samma topphastighet men mera vrid och tillräckligt snabb(260) och så fick jag sitta mera upprätt,och kardan.Och jag sitter bäst på hojar med upprätt körställning och nu kör jag ju offroad touring och dom har kommit långt med stora motorer så prestanda mässigt inge större skillnad mot en sporttouring,förutom toppfart.Men många gillar ju lite mer liggande körställning med så vi är ju alla lite olika.

  3. #93
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Er drömhoj

    Min nästa hoj ska toppa 300 bara för sakens skull och inte för att jag nödvändigtvis kommer att köra så fort. Märkte kvittar ju egentligen bara jag sitter bra.

    Det kan dröja flera år dock. Tills dess duger min antika Kawasaki. :-)
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-05-09 klockan 23:52.

  4. #94
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Min nästa hoj ska toppa 300 bara för sakens skull och inte för att jag nödvändigtvis kommer att köra så fort. Märkte kvittar ju egentligen bara jag sitter bra.

    Det kan dröja flera år dock. Tills dess duger min antika Kawasaki. :-)
    Ha ha ja morsan har haft en sådan kawa och jag brukade låna den.Jag tyckte den gick som fan

  5. #95
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Er drömhoj

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ha ha ja morsan har haft en sådan kawa och jag brukade låna den.Jag tyckte den gick som fan
    Min Kawasaki 750 LTD är inte slö så men i jämförelse med de snabbaste så är den inte så kvick. Men nu pratar vi ju faktiskt om hojar och de är ju kvicka i jämförelse med bilar i allmänhet.

    En kollega har en Honda CBR 1100 från 97. Bara säg till så ska du få prova den fick jag höra häromdagen och det är ju inget jag säger nej till. :-)

  6. #96
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Förstår att det är olika värde man sätter på hojkörning. I min värd är det inte viktigt om hojen axar mellan 200-300 under 7 sek.
    Jan

  7. #97
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    Sv: Er drömhoj

    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    ...
    En kollega har en Honda CBR 1100 från 97. Bara säg till så ska du få prova den fick jag höra häromdagen och det är ju inget jag säger nej till. :-)
    Så snart jag tagit mitt kort ska jag provköra makens Blackbird (CBR 1100). Vem vet, kanske det står två likadana i garaget inom en inte alltför lång framtid?!
    Fast jag vill inte ha något annat en svart isf. Han lackade om sin "Koltrast" till en "Gråsparv". Eller tänk dig en blålackad "Blåmes" ... Näää!

    Riktigt snygg med hög kvalitet och ordentlig prestanda är den i alla fall. Jag gillar!

    Via Tapatalk
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #98
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Så snart jag tagit mitt kort ska jag provköra makens Blackbird (CBR 1100). Vem vet, kanske det står två likadana i garaget inom en inte alltför lång framtid?!
    Fast jag vill inte ha något annat en svart isf. Han lackade om sin "Koltrast" till en "Gråsparv". Eller tänk dig en blålackad "Blåmes" ... Näää!

    Riktigt snygg med hög kvalitet och ordentlig prestanda är den i alla fall. Jag gillar!

    Via Tapatalk
    Om inte annat så är den formen av hoj klart lämplig för att bli av med körkortet på om man inte passar sig.180 - 200 km/h gör den innan man knappt förstod vad som egentligen hände och då har den fortfarande ca 100 km/h kvar att gasa sig upp igenom.Och det som är ännu värre är att den är fenomenalt duktig på att inbilla dig där bakom styret att allt är så himla bra som det är trots en rent för hög fart.Så kolla mätaren då och då.

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Husqarna Rödmyra eller en NV.... men jag låter det vara en dröm.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Robert Gustafssons drömhoj
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •