Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 99

Ämne: Er drömhoj

  1. #41
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Jag äger redan min drömhoj...
    Begreppet drömhoj är färskvara. Teneren var min drömhoj när jag köpte den, men nu vet jag efter år av tester att den egentligen borde ha haft en twin (samma vikt men några hk till och framför allt ett bredare register) och lite spänstigare fjädringskomponenter.

    Just nu drömmer jag om caféräcers och scramblers, vill hitta nåt gammalt 2- eller 3-cylindrigt objekt att förvandla till det optimala pendlings- och söndagstursfordonet med fräsigt 70-talsstuk. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om jag skulle börja om med tomt garage och full plånbok?

    Den minsta: 250 cc med grova däck, skidor och dubb vintertid. Gärna samma stuk som gamla crossmaskiner eller kanske en grön. Bara för skojs skull.

    En Tenere, KTM eller något annat i samma stil. En allroad som man kan skjutsa på utan att bli framtryckt mot tanken + att det går att ta med en del packning. Högt och smalt framhjul är viktigt för mig för komfortens skull. Hellre 650 än 800 cc som jag ändå kan tänka mig som en övre gräns.

    En 500(?)cc scooter skulle sitta fint. Helst en Kymco för dom sitter jag bäst på. Varför? Jo snabb och bekväm på landsvägen. Bekvämare än en vanlig hoj....

    Sidovagnsekipaget, helst ryskt. Bara så vansinnigt kul att köra! Sen har man ju möjlighet att frakta grejer och folk utan att behöva ta bilen.

    Men nu har jag det jag har och är egentligen ganska nöjd.
    Ove

  3. #43
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Om jag skulle börja om med tomt garage och full plånbok?

    Den minsta: 250 cc med grova däck, skidor och dubb vintertid. Gärna samma stuk som gamla crossmaskiner eller kanske en grön. Bara för skojs skull.

    En Tenere, KTM eller något annat i samma stil. En allroad som man kan skjutsa på utan att bli framtryckt mot tanken + att det går att ta med en del packning. Högt och smalt framhjul är viktigt för mig för komfortens skull. Hellre 650 än 800 cc som jag ändå kan tänka mig som en övre gräns.

    En 500(?)cc scooter skulle sitta fint. Helst en Kymco för dom sitter jag bäst på. Varför? Jo snabb och bekväm på landsvägen. Bekvämare än en vanlig hoj....

    Sidovagnsekipaget, helst ryskt. Bara så vansinnigt kul att köra! Sen har man ju möjlighet att frakta grejer och folk utan att behöva ta bilen.

    Men nu har jag det jag har och är egentligen ganska nöjd.
    Jag säger som i kortspel = sitter nöjd
    Jan

  4. #44
    Mc-Bosse
    Gäst

    Honda Silver Wing

    Kalla mig tråkig men jag kollar ofta in en kollegas Honda Silver Wing på jobbets mc-parkering. En fullvuxen scooter på 650 cc och två cylindrar. ABS och kombibromsar. Fötterna i golvet och bara dra i gasen och låta CVT-lådan göra jobbet!

    Tog ett foto på den idag.

    1, Honda Silver Wing
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #45
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Kalla mig tråkig men jag kollar ofta in en kollegas Honda Silver Wing på jobbets mc-parkering. En fullvuxen scooter på 650 cc och två cylindrar. ABS och kombibromsar. Fötterna i golvet och bara dra i gasen och låta CVT-lådan göra jobbet!

    Tog ett foto på den idag.

    1, Honda Silver Wing

    Visst är du tråkig, men det får du vara ;-) Alla är vi olika! Detta är nog något utav det fulaste jag sett! Det är en permobil helt enkelt.....en trimmad sådan ;-)

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Visst är du tråkig, men det får du vara ;-) Alla är vi olika! Detta är nog något utav det fulaste jag sett! Det är en permobil helt enkelt.....en trimmad sådan ;-)
    Du har nog inte provat nån sån? Skitkul att köra.
    Ove

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du har nog inte provat nån sån? Skitkul att köra.
    Kan tänka mig att den är perfekt för pendling.
    Själv vill jag ju ha en hoj som förenar landsvägsåkning på asfalt med att kunna åka små grusvägar. Önskan vore nog en BMW 1200 GS

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Min drömhoj är en GL1800cc 2012 (Blå),men den får vänta till nästa år dvs om ingen här på forumet vill låna mig 300 000

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Visst är du tråkig, men det får du vara ;-) Alla är vi olika! Detta är nog något utav det fulaste jag sett! Det är en permobil helt enkelt.....en trimmad sådan ;-)
    Måste tyvärr hålla med dig,Men dom är faktiskt riktigt roliga att köra,och ganska pigga

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Måste tyvärr hålla med dig,Men dom är faktiskt riktigt roliga att köra,och ganska pigga
    Gillar man mata mil och åka bekvämt är dom bra.Skulle däremot vilja ha en mer typ grushoj också.Bor vid söderåsens fot där det finns massor av grusvägar som väntar på en.

Liknande ämnen

  1. Robert Gustafssons drömhoj
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •