Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 99

Ämne: Er drömhoj

  1. #31
    honda500
    Gäst
    De flesta verkar vara inne på moderna hojar. Det är ingen som nämner hojar som cbx 1000, benelli 750/900 eller cb 750/500 four :-), indian chief :-)

    Det var hojar från en tid då man var man nog att kicka igång sin egen cykel :-)

    Jag skäms varje gång jag trycker på min elstart

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    De flesta verkar vara inne på moderna hojar. Det är ingen som nämner hojar som cbx 1000, benelli 750/900 eller cb 750/500 four :-), indian chief :-)

    Det var hojar från en tid då man var man nog att kicka igång sin egen cykel :-)

    Jag skäms varje gång jag trycker på min elstart
    Det är inte något att skämmas över kul med gamla hojar naturligtvis,men moderna hojar är ju bättre på ALLT.Jag vill ha väghållning och effekt och komfort.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    De flesta verkar vara inne på moderna hojar. Det är ingen som nämner hojar som cbx 1000, benelli 750/900 eller cb 750/500 four :-), indian chief :-)

    Det var hojar från en tid då man var man nog att kicka igång sin egen cykel :-)

    Jag skäms varje gång jag trycker på min elstart
    Jag skulle gärna skaffa mig en 70-80 eller varför inte 90 talare och skruva i och fixa till på vintern. Men när det sen gäller att köra långt och länge så vill jag nog ha nåt modernare.

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Min drömhoj har låg vikt, gott om effekt i ett brett register, långa serviceintervall, flexibla packmöjligheter, den ska vara stryktålig och komfortabel. Dessutom ska den ha en knapp som man kan ställa mellan fem lägen: Enduro, Touring, Sport, Vinterbus och Pendling. Knappen styr både motorkaraktär, fjädring, sittställning, fälgdimensioner och styrgeometri. Den ska även gärna vara snygg att titta på.

    Har ännu inte hittat någon sådan, så jag kör vidare på min Tenere som är det närmaste man kan komma. =)
    Håller med på alla punkter, utom sista, har ingen erfarenhet. Vill dock tillägga ABS-bromsar i/ur-kopplingsbara

  5. #35
    honda500
    Gäst
    Moderna hojar är givetvis generellt sett bättre än äldre hojar men jag tycker att de har tappat charmen, design och enkelheten som gamla hojar hade.

  6. #36
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    De flesta verkar vara inne på moderna hojar. Det är ingen som nämner hojar som cbx 1000, benelli 750/900 eller cb 750/500 four :-), indian chief :-)

    Det var hojar från en tid då man var man nog att kicka igång sin egen cykel :-)

    Jag skäms varje gång jag trycker på min elstart
    Sett mitt inlägg?.....

  7. #37
    honda500
    Gäst
    Nu har jag det.

  8. #38
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    alla har ju olika varianter av drömhoj
    har man hittat den så är man lyckligt lottad
    resten av gänget får leta vidare
    jag har min drömhoj, och det den saknade har jag fixat, bygget är nästan klart, när leveransen med framhjul,drivkrans och bromsskivor kommer så är det bara små perfektionsbagateller att fixa allt eftersom.
    den har allt jag vill ha och således har jag inga problem med sådant som andra tycker eftersom jag utgår bara från mina önskemål och behov

  9. #39
    Jag äger redan min drömhoj...

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Jag äger redan min drömhoj...
    + 1

Liknande ämnen

  1. Robert Gustafssons drömhoj
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 20:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •