Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Camping/-stugor att hyra?

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Camping/-stugor att hyra?

    Planerar en helgtripp till sommarn tillsammans med några vänner och önskar tips på bra camping/-stugor att hyra. Vi blir förhoppnigsvis ca 5-10 pers.
    Har tänkt en resa till Södermanland-Östergötland .Kusten lockar mest men vet av erfarenhet att området har mycket annat fint att bjuda på! Och en massa fina vägar !
    Jag vet att jag är ute i god tid men detta är en lämplig sysselsättning så här i vintermörkret när suget efter hojen redan satt in
    Kartfantast som jag är gillar jag sitta o reka både korta o lite längre turer, o sedan lägga in dem i GPSen.
    Att boka stugor i god tid är väl oxå bra ?

    Det som jag hittat hittils är följande:
    Stegeborgsgården öster om Söderköping.
    Jogersö camping, Oxelösund.
    Trosa havsbad o camping,Öbolandet- Trosa.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    När 60+;arna var på turne i området 2010 tog vi in på ett trevligt och lite annorlunda ställe väster om Gamleby. Rekommenderas för god frukost och speciell miljö.

    www.tjustaraber.se
    Ove

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    När 60+;arna var på turne i området 2010 tog vi in på ett trevligt och lite annorlunda ställe väster om Gamleby. Rekommenderas för god frukost och speciell miljö.

    www.tjustaraber.se
    Bodde också en natt där förra året. Rekommenderas!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Det såg jättefint ut! Där kan jag också tänka mig att övernatta.
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Har tänkt en resa till Södermanland-Östergötland .Kusten lockar mest men vet av erfarenhet att området har mycket annat fint att bjuda på! Och en massa fina vägar !

    Kartfantast som jag är gillar jag sitta o reka både korta o lite längre turer, o sedan lägga in dem i GPSen.
    Det finns verkligen gott om fina vägar i området. Enda vägen som var riktigt trist var E22 men den går att undvika. Det finns en tråkväg till - den vi hamnade på när vi vid ett tillfälle körde med GPS

    Undrar lite: hur är resten av rundan tänkt?
    Ove

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det finns verkligen gott om fina vägar i området. Enda vägen som var riktigt trist var E22 men den går att undvika. Det finns en tråkväg till - den vi hamnade på när vi vid ett tillfälle körde med GPS

    Undrar lite: hur är resten av rundan tänkt?
    Du har om jag läser ditt inlägg rätt inte så höga tankar om GPS men nog går det lägga in kringelkrokar och/eller välja bort ex.vissa vägar i GPS:en o åka därefter valda vägar

    Tore

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Du har om jag läser ditt inlägg rätt inte så höga tankar om GPS men nog går det lägga in kringelkrokar och/eller välja bort ex.vissa vägar i GPS:en o åka därefter valda vägar

    Tore
    Stämmer bra allt du säger! Jag skulle ändå kunna tänka mig att
    skaffa en för att "hitta hem". Villar bort mig gör jag helst utan hjälpmedel.
    Ove

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det finns verkligen gott om fina vägar i området. Enda vägen som var riktigt trist var E22 men den går att undvika. Det finns en tråkväg till - den vi hamnade på när vi vid ett tillfälle körde med GPS

    Undrar lite: hur är resten av rundan tänkt?
    Rundan bestämms av var övernattning skall ske. Starten går dock från sandviken.
    Det här med "tråkvägar; jag kör gärna en mil eller två på sådana om resten av vägarna varit roliga/krokiga ; gött att få sträcka ut både hoj o sinne
    Jag personligen lägger ALLTID in själv vilken väg jag vill åka i GPSen, ALDRIG närmaste vägen till punkt A,, e.dyl . På så vis har jag koll på vilken väg jag hamnar på!
    Det roligaste med GPS är ändå att lägga in en massa småvägar o mindre samhällen/byar och på det sättet få till en trevlig runda, tycker jag.
    Har dock inte ännu lärt mig föra över kordinater från datorn direkt så det blir till att knappa in en massa siffror när en runda skall tas ut ,, puh

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1
    Lite sent men vill ändå tipsa om www.lasatter.se. Vi tar emot grupper upp till 12 pers. Du parkerar cykeln i ladan på cementgolv, om du behöver kan du torka mc-stället i stallets tvättstuga.
    Välkomna

  10. #10
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Stämmer bra allt du säger! Jag skulle ändå kunna tänka mig att
    skaffa en för att "hitta hem". Villar bort mig gör jag helst utan hjälpmedel.
    Men Ove då, köp packväskor.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Hyra
    Av Shaun i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2014-05-02, 09:34
  2. Hyra hoj i Lissabon?
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 19:12
  3. Camping med komfort?
    Av Oden68 i forum Touring
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 16:37
  4. Hyra hoj för uppkörning
    Av Viragomannen i forum MC-kort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 08:48
  5. Camping-liv
    Av Guzzi-Leif i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •