Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Nya handskar

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag tror också att de flesta vill kunna handla lokalt, men det är ju problem för alla handlare kan ju inte tillfredsställa allas smaker. Tyvärr så går många över ån efter vatten.
    Skall berätta en sann historia om ett hästköp.

    En dam skulle köpa en mycket dyr hopphäst till sin dotter. Det dög inte med någon häst från Värmland utan det var ju Danmark som gällde. Tyvärr blev de problem med hästen och att försöka reklamera något som köpts utomlands var mycket svårt. Detta är ju en ytterlighet, men i alla fall.

    Det gäller verkligen att handlarna har sk. servicesinne om det hela skall funka.
    Ett ex på motsatsen. En bekant till mig råkade en lördag förmiddag stjälpa omkull sin Varadero,
    Åkte in till Bike Corner i Karlstad och hörde om de hade en ny ruta. Nej det finns inte på lager, blev svaret. Klockan var nästan stängningsdags och kompisen bad att få köpa rutan från en beg. hoj som stod där. Han kunde plocka bort den själv och betala nypris för den. Vi jobbar inte så, blev det svaret.
    Kompisen hade nästan 40 mil hem. Så nästa hoj blev inte en Honda.
    Jag är av den naturen: Hellre sälja lite än ingenting alls. Hade det varit min butik så hade jag låtit din bekante köpa den där rutan, dock inte till fullt pris men då kanske jag hade fått en nöjd kund som kanske återvänt och köpt en hel mc senare!

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag är av den naturen: Hellre sälja lite än ingenting alls. Hade det varit min butik så hade jag låtit din bekante köpa den där rutan, dock inte till fullt pris men då kanske jag hade fått en nöjd kund som kanske återvänt och köpt en hel mc senare!
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag tror också att de flesta vill kunna handla lokalt, men det är ju problem för alla handlare kan ju inte tillfredsställa allas smaker. Tyvärr så går många över ån efter vatten.
    Skall berätta en sann historia om ett hästköp.

    En dam skulle köpa en mycket dyr hopphäst till sin dotter. Det dög inte med någon häst från Värmland utan det var ju Danmark som gällde. Tyvärr blev de problem med hästen och att försöka reklamera något som köpts utomlands var mycket svårt. Detta är ju en ytterlighet, men i alla fall.

    Det gäller verkligen att handlarna har sk. servicesinne om det hela skall funka.
    Ett ex på motsatsen. En bekant till mig råkade en lördag förmiddag stjälpa omkull sin Varadero,
    Åkte in till Bike Corner i Karlstad och hörde om de hade en ny ruta. Nej det finns inte på lager, blev svaret. Klockan var nästan stängningsdags och kompisen bad att få köpa rutan från en beg. hoj som stod där. Han kunde plocka bort den själv och betala nypris för den. Vi jobbar inte så, blev det svaret.
    Kompisen hade nästan 40 mil hem. Så nästa hoj blev inte en Honda.


    Nja, det beror ju på vilken tid av året detta hände(fast det spelar ju egentligen ingen roll när)
    MC-säsongen för handlaren är ju oftast kort och intensiv, så det gäller väl för handlaren att ta till vara varenda säljminut. Det tar några dagar att få hem en ruta och under tiden står en hoj i butik, som utan ruta inte direkt visar sin vackraste sida.

    Tror nog att att kunden förstår detta om man förklarar det på rätt sätt(istället för...."vi jobbar inte så"). Om inte kunden förstår så kunde väl säljaren fyllt på med en vit lögn, bara för att göra ett avslut utan att såra, typ "dessutom har en kund sagt att han kommer eventuellt imorgon och provar hojen"
    En ruta är ju heller inte direkt nåt akut, typ ett totalt avbrutet kopplingshandtag eller nåt annat tokigt som gör att hojen är obrukbar/svår att köra.

  3. #23
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Mats, bra handskar du fick tag i. Min mans julklapp blev dessa: http://www.exo2theheatinside.com/pro...le-gloves.html
    Dyra, får se hur han gillar dem när de väl kommer..

Liknande ämnen

  1. Eluppvärmda handskar
    Av Kanten i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:16
  2. handskar?
    Av jaggajao i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 20:23
  3. Nya handskar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 06:50
  4. Vattentäta handskar
    Av CPHB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 08:31
  5. Kaaaallt.... handskar
    Av tomahs900 i forum Touring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 15:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •