Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Nya handskar

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Nya handskar

    Beställde två par handskar till mig och sambon. Knox zero heter modellen. Handlade från tyskland i måndags eftermiddag och hade dom i min hand klockan tolv idag. Det kallar jag snabb leverans! Dessutom sparade vi en hel del pengar. Butikspris för två par hos AVA, 2990:-. Från FCMOTO blev totalpriset, inklusive frakt 2.200:-. En rejäl skillnad! Handlar numera nästan allt från tyskland. Snabba leveranser och mycket bättre priser än hemma!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Beställde två par handskar till mig och sambon. Knox zero heter modellen. Handlade från tyskland i måndags eftermiddag och hade dom i min hand klockan tolv idag. Det kallar jag snabb leverans! Dessutom sparade vi en hel del pengar. Butikspris för två par hos AVA, 2990:-. Från FCMOTO blev totalpriset, inklusive frakt 2.200:-. En rejäl skillnad! Handlar numera nästan allt från tyskland. Snabba leveranser och mycket bättre priser än hemma!
    Hmm, hur tar dom eventuella reklamationer. Grattis till hjulklappen föresten
    Jan

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har endast reklamerat ett fåtal produkter genom åren. Ingen gång har det varit några problem utan jag har antingen fått en ny produkt eller pengarna tillbakaförda till mitt VISA-konto.

    Har bara skickat ett mail, på engelska och förklarat läget så har reklamationen omedelbart behandlats. Hur enkelt som helst. Har endast goda erfarenheter av tio års handlande från såväl England som Tyskland, via nätet. Priserna kan skilja hiorribelt mycket. En Backspegel till min "Panna" ville Hondacenter ha 4.200:- för. Beställde istället från England och efter några dagar hade jag spegeln hemma. Priset var 1.300:- inklusive frakt. Handlar endast undantagsvis i svenska butiker, av lätt insedda skäl.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Grymt, gjorde samma sak när jag köpte mina A-stars supertech R. 4.495 i sverige och totalt en bit under 3.000 spänn från fc-moto inkl. frakt!
    KTM 950SM

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag ska nog börja handla på FC-Moto, grymt bra priser inkl frakt då om man spar in så där mycket. Grattis till bra köp till er alla! =)

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …fast inget slår mina toppenhandskar med Gore-Tex från Halvarsson för 250 kr.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag ska testa dessa.ESKA RESCUE GTX

    Känsla och Kontroll

     Handske i softshell och skinn Pittards® digital läder i innerhandVattentät dragkedjaKomfortresår på fingrarUtvändiga sömmar i innerhandMembran: GORE-TEX®Isolering : Dexfill®ESKA® gel pad absorption®Stor dubbelkrageESKA® Easyrain system®Kardborre i handledESKA® EasypullerGodkänd enligt EN-13594Storlekar: 8,9,10,11,12

    EN 13594 gäller handskar för motorcykelåkning (för
    yrkesverksamma). Handskar ska skydda händer, fingrar
    och handleder från bland annat slag och nötning utan att
    rörligheten i handen och kontrollen över motorcykelns olika
    reglage påverkas. Stor vikt sätts vid materialens kvalitet
    och tålighet och styrkan i sömmarna. Handskarna testas
    bland annat för att klara slag, slitage och nötning.

    ESKA har tillverkat motorcykelhandskar i nästan 100 år, då allt startade med rejäla kraghandskar. ESKA har arbetat intensivt med tekniska lösningar i detta segment sedan 1974. Vår vida expertis inom detta område, speciellt i kunskapen kring de tekniska materialen och vetskapen om att kunna tillverka handskar i absolut högsta kvalitet gör ESKA till det självklara valet av motorcyklister i hela världen. ESKA är även världsledande inom brandskyddshandskar. Militär och poliser hela världen anlitar ESKA.




    pris 1650kr Det är synd bara att alla handskar med GORE TEX blir dyngblöta om man kör med värmehandtag på.
    Senast redigerat av engström67 den 2011-12-23 klockan 08:37.

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag ska testa dessa.ESKA RESCUE GTX


    Handske i softshell och skinn Pittards® digital läder i innerhand…
    ”Digital läder”??

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    ”Digital läder”??
    ja va nu det är,God jul på dig

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, jag tyckte det var lite roligt. ”digital läder”, säkert har de översatt från Google Translate, det brukar bli lite tokiga översättningar då.

Liknande ämnen

  1. Eluppvärmda handskar
    Av Kanten i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:16
  2. handskar?
    Av jaggajao i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 20:23
  3. Nya handskar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 06:50
  4. Vattentäta handskar
    Av CPHB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 08:31
  5. Kaaaallt.... handskar
    Av tomahs900 i forum Touring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 15:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •