Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 58

Ämne: Handelsboden

  1. #41
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Det är väl lika om man köper ett par jeans,Man får väl ingen garanti på dom heller.Jag har 10 års garanti på mitt mc ställ,men det kostar 20000.Går du till touringbutiken och köper ett rukkaställ så tror jag inte det är någon garanti på dom heller,men kan ha fel.Brukar väl ofta vara så på lågprisprylar.Förutom På Biltema dom lämnarm ju garanti på allt och det lär nog behövas i tanke på den oftast usla kvalite dom håller.Mc och biltema är tabu för mig

  2. #42
    honda500
    Gäst
    Vad jag förstått lämnar handlare som säljare kvalitesmärken ut garanti. Oftast mer än 1 år.

  3. #43
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det är väl lika om man köper ett par jeans,Man får väl ingen garanti på dom heller.Jag har 10 års garanti på mitt mc ställ,men det kostar 20000.Går du till touringbutiken och köper ett rukkaställ så tror jag inte det är någon garanti på dom heller,men kan ha fel.Brukar väl ofta vara så på lågprisprylar.Förutom På Biltema dom lämnarm ju garanti på allt och det lär nog behövas i tanke på den oftast usla kvalite dom håller.Mc och biltema är tabu för mig
    5 år på rukka
    Jan

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kanske jag har fel, men har för mig att man alltid har 1 års reklamationstid på alla grejer man köper.
    Jag har i höstas reklamerat en arbetsjacka vars dragkedja gått sönder, även ett par arbetsskor som sulorna gått sönder på. Fick nytt.
    Har du kläder som går sönder , så är det bara att gå till butiken och be dem fixa det hela. Vet att en del krånglar , men..........
    Spar därför kvitton på allt du köper för det är det första det frågas om.
    Tror att den heter konsumentlagen. Kan någon kolla?????????

  5. #45
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    5 år på rukka
    Jag misstänkte det

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Köpte igår nya mcbyxor på handelsboden. Så för årets säsong så är det ett helt nytt ställ och hjälm från handelsboden. Hoppas att det håller ihop vettig men jag tror inte det. Handlaren lämnar inte någon garanti på sina grejor. Det är bara allmäna reklamationer som man kan göra i hos dem. Jag nämnde för honom att till och med Biltema lämnar ut ett års garanti. Hans svar att det är inte lag på att lämna ut garanti. Det var första och sista gången jag köpte saker ifrån Handelsboden.

    Seså nu mår jag lite bättre när jag nu har spillt ut lite galla om handelsboden.

    Är det inte lite snålt av dem att inte lämna ut garanti?
    Men jag tror att skulle det gå sönder något så får du säkert hjälp,annars är det riktigt dåligt.

  7. #47
    honda500
    Gäst
    Även allmänna reklamationsrätten ville han begränsa så att om han tycker att det ska vidare så skulle han skriva an en anmälan. Hur lagen om allmänna reklamationsnämnden är skriven känner jag inte till. Jofama handlare sa att de lämnar ut tre års garanti och även efter det brukar de hjälpa kunden att få ordning på grejorna.


    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men jag tror att skulle det gå sönder något så får du säkert hjälp,annars är det riktigt dåligt.

  8. #48
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag har själv reklamerat en söm på ett par byxor på Handelsboden i Malmö, fick ett par nya utan problem.
    Men det ska ju inte skilja sig något åt mellan orterna.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Oavsett garanti eller inte, så skall ju defekta grejer bytas ut utan krångel om firman är seriös.
    De flesta kläder man köper är ju väldigt dyra och håller faktiskt en mycket hög kvalité.
    Har åkt omkull flera gånger med mitt goretexställ och sömmarna håller för det.

  10. #50
    honda500
    Gäst
    Vi får hopppas att grejorna håller men nästa ställ bli förmodligen rukka.

Liknande ämnen

  1. Handelsboden malmö bjuder in 30/3
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 19:19
  2. Handelsboden till Umeå
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 14:00
  3. Handelsboden
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 14:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •