Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 58 av 58

Ämne: Handelsboden

  1. #51
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske jag har fel, men har för mig att man alltid har 1 års reklamationstid på alla grejer man köper.
    Jag har i höstas reklamerat en arbetsjacka vars dragkedja gått sönder, även ett par arbetsskor som sulorna gått sönder på. Fick nytt.
    Har du kläder som går sönder , så är det bara att gå till butiken och be dem fixa det hela. Vet att en del krånglar , men..........
    Spar därför kvitton på allt du köper för det är det första det frågas om.
    Tror att den heter konsumentlagen. Kan någon kolla?????????
    Enligt konsumentlagen har man 6 månaders garanti och 3 års reklamationsrätt.
    Skillnaden för de 6 första månaderna mot de resterande är bevisbördan. Efter 6 månader ligger bevisbördan på köparen att påvisa att felet fanns från början.

  2. #52
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Har köpt både jackor och byxor på handelsboden och det är inget fel på dom ännu efter 5 år, jag är nöjd med deras saker och kvalitet, och en hjälm är inköpt där och det blir en ny till mig i vår

    _________________________
    I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #53
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Ja... blev en 4Bikers sommarjacka hos dessa i år, deras svart/vita som delvis är i ''nättyg'' som släpper in luft - tryckknappen på kragen lossnade under andra turen... Fick besöka pappan till tjejen som jobbar på modesaffären i byn som jag frågade om de kunde hjälpa mig, som gör nitarmband som stämplade dit reservknappen ORDENTLIGT!
    Mina Tornado-byxor gick dragkedjan vid benen sönder och själva draget i två delar, visserligen efter 2 år och killen på Handelsboden Sthlm blev förskräckt att jag ville reklamera en 2 år gammal byxa, hänvisade till lagstadgad 3 års reklamationsrätt och det blev tyst i luren...
    Nästa gång det blir touringställ ska jag lägga en extra slant på kvalité...

    Har väl berättat om mina sommarhandskar som höll i en säsong sen började tyget luckras upp och bli hål rätt igenom, och mina första stövlar där sulan lossnade från skinnet...
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Jag va på Handelsboden i Linköping för en vecka sen, å de hade kanonservice. Å deras kläder är jag supernöjd med. Köpte även av handelsboden i Göteborg när jag skaffat min första hoj, å det va nog det bästa regnställ jag har haft. Totalt kruttorr efter ganska många mils körning i ösregn. Så deras kläder har jag varit å är helnöjd med.

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Jag va på Handelsboden i Linköping för en vecka sen, å de hade kanonservice. Å deras kläder är jag supernöjd med. Köpte även av handelsboden i Göteborg när jag skaffat min första hoj, å det va nog det bästa regnställ jag har haft. Totalt kruttorr efter ganska många mils körning i ösregn. Så deras kläder har jag varit å är helnöjd med.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Shadowrider Visa inlägg
    Jag va på Handelsboden i Linköping för en vecka sen, å de hade kanonservice. Å deras kläder är jag supernöjd med. Köpte även av handelsboden i Göteborg när jag skaffat min första hoj, å det va nog det bästa regnställ jag har haft. Totalt kruttorr efter ganska många mils körning i ösregn. Så deras kläder har jag varit å är helnöjd med.
    Har fått för mig att Handelsboden är lite som Biltema. Köper du kvalitétsgrejor, så håller de. Som exvis Biltemas verktyg med 10 års garanti. Du har tur om de billiga verktygen håller.

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    De grejer jag själv har handlat på Handelsboden tycker jag inte det har varit några problem med, möjligtvis med undantag av handskar där fodret och "innanmätet" har en tendens att komma loss så fort man svettas bara lite.

    Däremot jackan och byxorna jag köpte där för snart 2 år sedan är fortfarande schysta och fräscha.

  8. #58
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Om man bär tillbaka det som är dåligt lär dom sig att det inte går att sälja skit
    Jan

Liknande ämnen

  1. Handelsboden malmö bjuder in 30/3
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 19:19
  2. Handelsboden till Umeå
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 14:00
  3. Handelsboden
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 14:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •