Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 58

Ämne: Handelsboden

  1. #1
    honda500
    Gäst

    Handelsboden

    Hej,

    Vad har ni för uppfattningar om handelsboden? Jag köpte idag en jacka av dem och hoppas att jag blir nöjd men jag skulle vilja veta er uppfattning om handelsboden.

    honda500

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Jag har köpt en del kläder där men min uppfattning är att kvalitén är sämre än dem borde vara, dem är ju trots allt inte mycket billigare än andra fabrikat i mellanklassen.
    Men det har trots allt inte varit några problem heller när jag har reklamerat det.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Jag har ju bara varit knutte i knappt ett halvår, och de enda MC grejjer jag har är köpta på Handelsboden.

    Bra Service tycker jag, i alla fall i Malmöbutiken.
    Bra sortiment, med mycket grejjer att välja på.
    Kvalitén? Man får vad man betalar för heter det ju... Köpte de billigaste handskarna, och de har släppt i en söm. Gråter inga floder över det. Jacka + byxor håller bra kvalitet enligt mig, mycket nöjd.

    Rekommenderar ett besök!
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe_G Visa inlägg
    Jag har ju bara varit knutte i knappt ett halvår, och de enda MC grejjer jag har är köpta på Handelsboden.

    Bra Service tycker jag, i alla fall i Malmöbutiken.
    Bra sortiment, med mycket grejjer att välja på.
    Kvalitén? Man får vad man betalar för heter det ju... Köpte de billigaste handskarna, och de har släppt i en söm. Gråter inga floder över det. Jacka + byxor håller bra kvalitet enligt mig, mycket nöjd.

    Rekommenderar ett besök!
    Reklamera mera.
    Jan

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Hej,

    Vad har ni för uppfattningar om handelsboden? Jag köpte idag en jacka av dem och hoppas att jag blir nöjd men jag skulle vilja veta er uppfattning om handelsboden.

    honda500
    Tror inte det är något större fel på deras grejer. Men som sagts tidigare så är det ju lite billigare prisklass och någonstans sparar tillverkarna in. Oftast är det sömmar, dragkedjor och liknande som får stryka på foten.
    Tänkte själv handla lite grejer på Handelsboden i Umeå i somras men dom två som arbetade där var inte ett dugg intresserade av att sälja till mig utan stod i en för övrigt tom butik och såg ointresserade ut. Nu hörde jag att den butiken gått i konkurs vilket inte är så förvånande.
    Men ett tips är att handla billiga prylar till att börja med och sedan leta bättre grejer på ebay.uk och liknande och byta ut eftersom. Jag har gjort fynd där, både ställ och hjälmar till halva priset jämfört med i Sverige.
    Ett ställ, Lindstrands, köpte jag på rea i finland för 2300 kronor som går på 5000 i Sverige.

    Undvik dock Sharkspeed, billigt visst men skrot är billigt...

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag brukar hålla mig till märket Jofama/Halvarssons. Är det nåt med kläderna är de snabba på att fixa till dem. Inga frågor ens, bara skicka in kostnadsfritt så kommer de fort i retur – och lagade. Visst, de kostar lite mer men toppservicen ingår. De är kanske lite av mc-klädernas Rolls Royce när man får sån toppenservice om det skulle vara nåt fel på dem.

    Senaste tiden har jag köpt Triumphs kläder, de är bra också.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag brukar hålla mig till märket Jofama/Halvarssons. Är det nåt med kläderna är de snabba på att fixa till dem. Inga frågor ens, bara skicka in kostnadsfritt så kommer de fort i retur – och lagade. Visst, de kostar lite mer men toppservicen ingår. De är kanske lite av mc-klädernas Rolls Royce när man får sån toppenservice om det skulle vara nåt fel på dem.

    Senaste tiden har jag köpt Triumphs kläder, de är bra också.
    Väldigt snygga är dom, själv kör jag med tyska stadler,skinn,100% vattentäta, 10års garanti. Det vart missfärgningar på min jacka efter 2år,fick en ny utan tjafs,fick välja färg med.Kundservice tycker jag,jag menar jackan kostar ju 10papp Men jag funderar på att köpa ett tält från Handelsboden,tydligen snabbrest
    Senast redigerat av engström67 den 2011-12-21 klockan 10:03.

  8. #8
    honda500
    Gäst
    Min tanke var egentligen inte att köpa ngt än men fick jättebra service och sen hade de rea. Jag skulle bara in en sväng, 10 min hade jag tänkt mig men kom ut 2,5 timmar senare. Byxorna ska jag köpa ngn annanstans. Jag tyckte att han som hjälpte mig var väldigt kunnig och förklarade bra och den servicen har jag inte fått i andra butiker.

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Min tanke var egentligen inte att köpa ngt än men fick jättebra service och sen hade de rea. Jag skulle bara in en sväng, 10 min hade jag tänkt mig men kom ut 2,5 timmar senare. Byxorna ska jag köpa ngn annanstans. Jag tyckte att han som hjälpte mig var väldigt kunnig och förklarade bra och den servicen har jag inte fått i andra butiker.
    Men det är ju perfekt,så ska det vara.Det värsta som finns när man går in i en butik och ingen bryr sig.Det är ju som att gå in på Mercedes eller Bmw utan kostym Lycka till med brallor

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Handelsboden i Karlstad var ju servicevänliga trots att jag bara skulle köpa ett par handskar.
    Annat var de hos Philipssons då jag skulle köpa en picup klädd i arbetskläder. Dagen efter köpte jag en picup av Lecab i stället.
    Kundservice lönar sig. Att bara titta på hur en ev. kund är klädd gör ju att den försäljaren framstår som en smula imbecill.
    just nu verkar det som om slädföret infinner sig, men................

Liknande ämnen

  1. Handelsboden malmö bjuder in 30/3
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 19:19
  2. Handelsboden till Umeå
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 14:00
  3. Handelsboden
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 14:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •