Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 74

Ämne: Vad har ni för planer i garaget i vinter?

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Den har jag med, funkar bra men man kan inte släppa helt, jag vill ha möjlighet att låta armen hänga fritt en stund då och då /Håkan
    Om du inte har för brett styre kan du faktiskt låta vänstehanden sköta gasen en stund, men det krävs ju lite träning förstås.

  2. #42
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Min "gamla härk" skall byggas om till Ratbike; Bort med skärmar, nya styrfästen skall till ( sitter orginal clipon-typ nu), hastighetsmätar-modulen skall bort ( ser ut som hos en mindre bil,, )
    och ersättas av cykeldator,blinkers kastas ( ska köra med "armvifftning )sadel skall byggas/kapas, fotpinnar flyttas bakåt, nytt baklyse skall byggas (fram har jag dubbellyse från biltema) , reg skylt flyttas ner till svingen och avgassystem byggas: förmodligen 2" raka rör med avgasbandage alt. 1 3/4" små billjuddämpare i rostfritt från Simons.
    Får köra hela nästa säsong utan besiktning, skall bes juli 2013. Så jag får väl kanske vara uppmärkasam på " di blå"

  3. #43
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Oj, det var inte illa. Blir nog som en ny hoj sen!
    Fortfarande bättre begagnad men kul att skruva på.Mossan blev mest bekymrad över om jag skulle få ihop den igen när den ligger utspridd i hennes garage ha ha ... Den som var så fin redan blev hennes kommentar.

  4. #44
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Fortfarande bättre begagnad men kul att skruva på.Mossan blev mest bekymrad över om jag skulle få ihop den igen när den ligger utspridd i hennes garage ha ha ... Den som var så fin redan blev hennes kommentar.
    Jag hade en fungerande bil och sålde den, kom hem med en annan bil – i delar. Det första folk sa var: ”Men… Du hade ju en fungerande bil och kommer hem med skrot?”.

    Det går nog säkert bra att få ihop den, bara den inte ligger för länge isärplockad att du hinner glömma vad som var vad eller i vilken ordning grejerna ska monteras tillbaka.

  5. #45
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag hade en fungerande bil och sålde den, kom hem med en annan bil – i delar. Det första folk sa var: ”Men… Du hade ju en fungerande bil och kommer hem med skrot?”.

    Det går nog säkert bra att få ihop den, bara den inte ligger för länge isärplockad att du hinner glömma vad som var vad eller i vilken ordning grejerna ska monteras tillbaka.
    Själv har jag även en otäck förmåga att handla på mig grejer som jag inte vet om de kommer till användning.Som senast idag när jag var ute och letade efter färg och istället kommer hem med fyra stenhårda avgasfjädrar samt verktyg för att spänna dessa fjädrar !?.Åkte rakt ner i bra att ha lådorna bland allt annat oanvänt.Egendomligt är bara förnamnet ...

  6. #46
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Själv har jag även en otäck förmåga att handla på mig grejer som jag inte vet om de kommer till användning.Som senast idag när jag var ute och letade efter färg och istället kommer hem med fyra stenhårda avgasfjädrar samt verktyg för att spänna dessa fjädrar !?.Åkte rakt ner i bra att ha lådorna bland allt annat oanvänt.Egendomligt är bara förnamnet ...
    Flest prylar när man dör vinner.
    Sankte Per tar ej kontokort, ej heller kontanter, men idkar gärna byteshandel.

  7. #47
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Själv har jag även en otäck förmåga att handla på mig grejer som jag inte vet om de kommer till användning.Som senast idag när jag var ute och letade efter färg och istället kommer hem med fyra stenhårda avgasfjädrar samt verktyg för att spänna dessa fjädrar !?.Åkte rakt ner i bra att ha lådorna bland allt annat oanvänt.Egendomligt är bara förnamnet ...
    Ha ha ha, vad rolig du är! Själv är jag är världens tråkigaste att åka och shoppa med på t ex IKEA om man är tjej. För jag vet vad jag ska ha och går raka vägen dit grejerna ligger i hyllorna, tar det jag ska ha och går direkt till kassan och betalar.
    Jag har aldrig varit nån som kan gå runt i timmar på IKEA och klämma på sakerna. Samma sak i matvarubutiken, jag avskyr när de möblerat om och flyttat på varorna för då tar det bara extra tid att springa runt och leta efter det jag ska ha. Lagom till man har lärt sig vart allting står så möbleras det om igen, ICA här hemma är experter på det där.

    Sorry, lite OT nu.

  8. #48
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Håller med diggår in i butikerna och tar det jag ska ha bara,i närmaste affär.Och ikea suger.

  9. #49
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Byte av drivpaket, framflyttning av fotpinnar/reglage, Sadelbyte, Olje och filterbyte.

    Lite småpyssel tillkommer säkert under resans gång skulle jag tro.

    Lite jobbigt när det står 4hojar för vinterförvaring i ett enkelgarage dock. Inte så mycket yta att sprida ut sig på.

  10. #50
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Vanlig service med byte av alla vätskor, byta bromsbelägg fram o bak
    Byte av styrlager och fjädrar i framgaffeln.

Liknande ämnen

  1. Planer
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-02-01, 11:03
  2. Blev ändrade planer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-30, 20:56
  3. Vinter
    Av rolfmm i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 16:06
  4. Vinter-OS 2010
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 20:55
  5. Inga planer.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •