Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Transport av hojar till Skellefteå från Skövde och tillbaka

  1. #1
    Medlem Brännjacks avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    102

    Transport av hojar till Skellefteå från Skövde och tillbaka

    Har länge försökt att byta mina hojar mot en chopper och har nu äntligen hittat en.
    Nackdelen är att hojen står i Skellefteå och jag själv bor i Skövde med mina hojar.
    Med hyra av transport samt bränsle så kommer allt landa runt 4000 kr. Vilket jag inte äger på långa vägar. Sen kommer det bli över 200 mil fram och tillbaka. Vilket jag inte orkar köra själv. Jag skulle även inte orka få på mina hojar på transporten själv.

    Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med att frakta mina två hojar till Skellefteå samt ta med den nya hojen tillbaka.
    Helst vill jag följa med.

    Eller om någon har några tips och ideer på hur jag kan lösa detta.

    Tacksam för alla svar jag kan få

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Brännjack Visa inlägg
    Har länge försökt att byta mina hojar mot en chopper och har nu äntligen hittat en.
    Nackdelen är att hojen står i Skellefteå och jag själv bor i Skövde med mina hojar.
    Med hyra av transport samt bränsle så kommer allt landa runt 4000 kr. Vilket jag inte äger på långa vägar. Sen kommer det bli över 200 mil fram och tillbaka. Vilket jag inte orkar köra själv. Jag skulle även inte orka få på mina hojar på transporten själv.

    Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med att frakta mina två hojar till Skellefteå samt ta med den nya hojen tillbaka.
    Helst vill jag följa med.

    Eller om någon har några tips och ideer på hur jag kan lösa detta.

    Tacksam för alla svar jag kan få
    Hej ! 4000 kr låter väldigt mycket.Bensin ca 2000 kr och släp 500 kr och sen sova i bilen för att sedan dra tillbaks.Du är kanske trött efter du kommit hem men du kommer billigt undan.Där finns ALLTID justa personer som hjälper till att få upp hojarna på släpet bara man frågar snällt.
    Sommartid skulle jag hyrt en lastbil och lastat hojarna på och kollat om man kan hyra på ett ställe och lämna bilen på en annan station,ofta brukar detta gå att lösa.Sen skulle jag kört med min nya hoj på tillbakavägen till Skellefteå,men det blir nog lite kallt vid denna årstiden.

  3. #3
    Känns som mission impossible att få fraktat tre hojar billigare än 4.000:-

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Hej ! 4000 kr låter väldigt mycket.Bensin ca 2000 kr och släp 500 kr och sen sova i bilen för att sedan dra tillbaks.Du är kanske trött efter du kommit hem men du kommer billigt undan.Där finns ALLTID justa personer som hjälper till att få upp hojarna på släpet bara man frågar snällt.
    Sommartid skulle jag hyrt en lastbil och lastat hojarna på och kollat om man kan hyra på ett ställe och lämna bilen på en annan station,ofta brukar detta gå att lösa.Sen skulle jag kört med min nya hoj på tillbakavägen till Skellefteå,men det blir nog lite kallt vid denna årstiden.

    Vi satt tydligen o ritade samtidigt

    Precis, egen bil, eget släp, sova i bilen.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ta även med en kompis om det går, gärna med körvana så kan ni turas om att köra ekipaget. Lite sällskap gör resan roligare och resvägen känns kortare. Kanske din vän i så fall kan stå för halva bränslekostnaden?

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tycker att 4.000:- känns rätt billigt. Bara bränslet lär kunna hamna runt 3.000:- för 200 mil med släp. Soppaförbrukningen kan bli hög med tungt lastat, täckt släp. Kommer du undan med dina 4.000:- så skulle jag se det som billigt.

    Det finns MC-firmor som sänder hojar över hela landet. Kolla med en sådan vilken transportör dom använder.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Brännjack Visa inlägg
    Har länge försökt att byta mina hojar mot en chopper och har nu äntligen hittat en.
    Nackdelen är att hojen står i Skellefteå och jag själv bor i Skövde med mina hojar.
    Med hyra av transport samt bränsle så kommer allt landa runt 4000 kr. Vilket jag inte äger på långa vägar. Sen kommer det bli över 200 mil fram och tillbaka. Vilket jag inte orkar köra själv. Jag skulle även inte orka få på mina hojar på transporten själv.

    Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med att frakta mina två hojar till Skellefteå samt ta med den nya hojen tillbaka.
    Helst vill jag följa med.

    Eller om någon har några tips och ideer på hur jag kan lösa detta.

    Tacksam för alla svar jag kan få
    Skickade två hojar med en bilspedition för några år sedan kommer inte ihåg vad det kostade, men det är ett alternativ. En hoj per pall väl surrad och inplastad, så fixar dom det. Ring och hör om priset.

  8. #8
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    4000 är billigt jag hade räknat minst 4000 bara soppa om du åker med täckt släp.
    Täckt släp drar massor av bränsle!
    Det lättaste är väl ett möbelsläp om det är långt nog för choppern här rullar du lätt på själv.
    Sen är det väl ingen super choppersäsong i Sundsvall heller så kanske du kan snacka med säljaren om att splitta kostnaden eller helt enkelt säljaren fixar transport? För ni är väl ändå 2 om att göra affär.

  9. #9
    Kan inte bli billigare
    Ska du ringa en speditör så får du räkna det som en enkel biljett

  10. #10
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    varför kan ni inte mötas halvvägs, då blir körsträckan lagom för båda parter

Liknande ämnen

  1. Transport av Mc från Tyskland
    Av kkj i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-05-10, 20:31
  2. Orginaldelar från hornet 900 07 till en 02?!
    Av __Dano i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-16, 00:07
  3. Gå från onroad till offroad!?
    Av WOT i forum Offroad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 08:48
  4. Anledning till varför el-hojar ska bojkottas
    Av DearHunter i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 00:46
  5. Från en skit till en annan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 18:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •