Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilken hoj?

  1. #1

    Vilken hoj?

    Jag har ju tyvärr fått sälja min Yamaha, men tittar nu på en ny billigare hoj runt 40000:- klassen.
    Man kan ju hitta mycket på blocket billigt just nu. Dock har jag fastnat lite för två helt olika hojar.
    Honda VTR1000F en 05:a som gått 700mil eller en Suzuki GSF650SA en 07:a som gått 1000 mil.
    Suzukin är ju insprutning, ABS m.m. som inte VTR:n har. Båda har ju sina för och nackdelar. Det jag vet att jag vill ha kåpor för blåstens skulle och en hoj som är skön att köra och som trivs på kurviga vägar och samtidgt har kraft och ös i sig :-) Vtr:n ligger ju runt 100hästar medans Suzukin "bara" har 85".
    Tacksam för råd och tipps då jag tänkte åka iväg i veckan och titta lite.

  2. #2
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Jag har provkört en äldre Bandit och upplevde körställningen som störtskön (även på små smala kurviga vägar) men motorns karaktär som småtrist och lite klen (och jag är ändå ingen fartfantast). ABS skulle jag definitivt prioritera! Vad tror du om en större Bandit? (exempel: http://www.blocket.se/goteborg/Suzuk....htm?ca=11&w=3)

  3. #3
    Jåke
    Gäst
    Tycker du alls om att köra Twin kommer du fastna för Hondan.

    Banditen är bättre att pendla på, inte lika "smal".

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

  4. #4
    Hrm, var och provade en xj6 diversion en 09 som gått 400mil i kanon skick. Måste säga att det var verkligen en trevlig hoj. Ligger i rätt pengar och försäkringen är hur billig som helst. Någon här som hat erfarenhet av denna hoj?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  5. #5
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Hrm, var och provade en xj6 diversion en 09 som gått 400mil i kanon skick. Måste säga att det var verkligen en trevlig hoj. Ligger i rätt pengar och försäkringen är hur billig som helst. Någon här som hat erfarenhet av denna hoj?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Finns en tråd om den, redan. Tråden heter t o m Yamaha Xj6 så den var inte så svår att hitta... http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=5669

    Senast redigerat av Jåke den 2011-12-07 klockan 00:14.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Jag har ju tyvärr fått sälja min Yamaha, men tittar nu på en ny billigare hoj runt 40000:- klassen.
    Man kan ju hitta mycket på blocket billigt just nu. Dock har jag fastnat lite för två helt olika hojar.
    Honda VTR1000F en 05:a som gått 700mil eller en Suzuki GSF650SA en 07:a som gått 1000 mil.
    Suzukin är ju insprutning, ABS m.m. som inte VTR:n har. Båda har ju sina för och nackdelar. Det jag vet att jag vill ha kåpor för blåstens skulle och en hoj som är skön att köra och som trivs på kurviga vägar och samtidgt har kraft och ös i sig :-) Vtr:n ligger ju runt 100hästar medans Suzukin "bara" har 85".
    Tacksam för råd och tipps då jag tänkte åka iväg i veckan och titta lite.
    Jag är envis och förordar ju allroadhojar typ Honda Varadero och exvis BMW 1200 GS. Ca 100 hästar och med ett jäkla vrid i de hojarna.
    Vill du åka överallt oberoende av vägbana, så är ju valet lätt. bägge hojarna är ju kanonfina att ha passagerare med på, plus packning.
    Om du haft ryggproblem så är denna hojtypen att föredra.

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  3. Vilken hoj passar mig?
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 17:46
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •