Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Ljuddämpare UNDER hojen??

  1. #11
    Medlem Grevens avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    88
    Som tidigare kommentar sagt så borde du nog lämna in den för bänkning efter du monterat nya rör. Rätt så bökigt att hålla på kolla tändstiften och byta munstycken hit och dit, om man inte är kunnig och kan gissa sig fram rätt bra och snabbt.

    Jag skulle iaf lämna in den, sparar tid, kan man få den servad samtidigt^^

  2. #12
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Greven Visa inlägg
    Som tidigare kommentar sagt så borde du nog lämna in den för bänkning efter du monterat nya rör. Rätt så bökigt att hålla på kolla tändstiften och byta munstycken hit och dit, om man inte är kunnig och kan gissa sig fram rätt bra och snabbt.

    Jag skulle iaf lämna in den, sparar tid, kan man få den servad samtidigt^^
    får se hur den går när det är klart men om det inte blir bra så får jag göra det, vad kan det kosta??

  3. #13
    En standardhoj är normalt inställd från fabrik så att den ska klara av ett avgasbyte utan andra åtgärder. Dock så är det ju bra ändå att kolla stiftet efter ett tags körning.
    (Vissa hojar med insprut kan gå lite risigt med bara avgassystembyte). En del störs av det, en del bryr sig inte.

    Däremot om man börjar öppna på insugssidan också så är det nog ett måste med en justering.

    Hojen(förgasarhoj) körs i bänk, sen ska ev munstycken bytas, sen en till körning. Kostar nog ett antal tusenlappar.

  4. #14
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    En standardhoj är normalt inställd från fabrik så att den ska klara av ett avgasbyte utan andra åtgärder. Dock så är det ju bra ändå att kolla stiftet efter ett tags körning.
    (Vissa hojar med insprut kan gå lite risigt med bara avgassystembyte). En del störs av det, en del bryr sig inte.

    Däremot om man börjar öppna på insugssidan också så är det nog ett måste med en justering.

    Hojen(förgasarhoj) körs i bänk, sen ska ev munstycken bytas, sen en till körning. Kostar nog ett antal tusenlappar.
    Okej tack nu blev jag lite klokare, kanske ska skita i filtrena då

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag hade en 650 Dominator som jag bytte till KN-filter och öppnade ljuddämparna. Gick upp två steg på orginalmunstyckena. Bränsleförbrukningen ökade lite, men en mycket rappare hoj. Tändstiften höll sig mörkbruna. Ökade en kugg fram, men den orkade varva ur ändå.
    Fick tipset av någon medlemi HOORC. Bänkkörde aldrig hojen. jag körde nog den motorn över 5000 mil och går nog fortfarande.
    Senast redigerat av Olle Å den 2011-11-27 klockan 20:33. Anledning: xx

Liknande ämnen

  1. LJUDDÄMPARE/VARADERO
    Av Mc-Matte i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 21:03
  2. Packa ljuddämpare
    Av Modoit i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 14:47
  3. Plugga hål i ljuddämpare
    Av Modoit i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 19:14
  4. Linda ljuddämpare?
    Av vblomberg i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 16:48
  5. Ljuddämpare???
    Av Kimmo i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 08:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •