Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 109

Ämne: Din högst uppnådda fart.

  1. #11
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Drygt 200 på monstret och strax under på multin.
    KTM 950SM

  2. #12
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Min högsta uppnådda hastighet var nog flera hundratals kilometer i timmen när jag var på väg till London med Jet plan.
    Vad gäller köra med motorcykel så blir ju fartvinden himla jobbig i hastigheter över 140 km/h



    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #13
    Jåke
    Gäst
    Haha... 285 på mätaren med min 750, då kör sambo ikapp på sin nyare 750. Tydligen stannar hennes mätare på 299 oavsett... =)

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

  4. #14
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ettans växel tog slut vid 240km/tim, få se när jag vågar dra ut tvåans växel, nackdel är att hastighetsmätaren slutar vid 240, varvräknaren var knappt halvvägs

  5. #15
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Har själv bara kört 175km/h, med skräckblandad förtjusning, ska sägas.

    Har NBBS "monterat" = Natural Body Break system (dvs. något tung och vindmässigt omfångsrik kroppshydda som på ett "naturligt" sätt bidrar till fartsänkande egenskaper

  6. #16
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Tjaa med hoj 240 på mätaren och med bil 270 på mätaren.
    Fick haveri på slutväxeln på en bil i 250 det var spännande en stund det låste inte upp men lät ordentligt samtidigt som den lastväxlade från fullt pådrag till inget driv

  7. #17
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Tjaa med hoj 240 på mätaren och med bil 270 på mätaren.
    Fick haveri på slutväxeln på en bil i 250 det var spännande en stund det låste inte upp men lät ordentligt samtidigt som den lastväxlade från fullt pådrag till inget driv
    Såna tillfällen man säger "skit också"...

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

  8. #18
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Har varit uppe i 170 som mest. Inte mycket... Är jag så mesig eller har jag så slö hoj?

    Både och! ;-) Jag tycker bara att höga hastigheter på hoj är "obra". Det är så lite som avgör om man dör eller inte när farten närmar sig 200. En grop i den dåliga svenska asfalten, kollision med fågel, en bilist som gör en oväntad omkörning. Och - vips! - så är man en del i statistiken.

    Nu är detta inte tänkt som en moralkaka, det var inte meningen. Och ni behöver inte hålla med. Men så kör jag!

    EDIT: däremot skulle jag gärna träna på att köra lite fortare i kurvorna. Det är ju kurvorna som är kul. Är lite för mesig för att lägga ned och skrapa fotpinnarna ordentligt... (där har vi överlevnadsinstinkten, igen!)
    Senast redigerat av TMax500 den 2011-11-24 klockan 11:52.

  9. #19
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg

    EDIT: däremot skulle jag gärna träna på att köra lite fortare i kurvorna. Det är ju kurvorna som är kul. Är lite för mesig för att lägga ned och skrapa fotpinnarna ordentligt... (där har vi överlevnadsinstinkten, igen!)
    Gå på en SMC kurs!
    KTM 950SM

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Har varit uppe i 170 som mest. Inte mycket... Är jag så mesig eller har jag så slö hoj?

    Både och! ;-) Jag tycker bara att höga hastigheter på hoj är "obra". Det är så lite som avgör om man dör eller inte när farten närmar sig 200. En grop i den dåliga svenska asfalten, kollision med fågel, en bilist som gör en oväntad omkörning. Och - vips! - så är man en del i statistiken.

    Nu är detta inte tänkt som en moralkaka, det var inte meningen. Och ni behöver inte hålla med. Men så kör jag!

    EDIT: däremot skulle jag gärna träna på att köra lite fortare i kurvorna. Det är ju kurvorna som är kul. Är lite för mesig för att lägga ned och skrapa fotpinnarna ordentligt... (där har vi överlevnadsinstinkten, igen!)
    Skrapa fotpinnarna i kurvorna?efter allmän väg,kan man väl göra,men tänk på olja,fett bark,grus,påtthål,osv.Många blir ju lurade på smc kurser att tro att man gått där så är det fritt fram att lägga i kurvorna,men smckursen är på BANA utan skräp,men många fattar inte det men dom tillhör ju statistiken och fler blir det.

Liknande ämnen

  1. Fri fart för alla MC
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 20:15
  2. mer fart på motorcyklarna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 19:12
  3. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:41
  4. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 10:57
  5. Bilder med fart
    Av micke a i forum Off topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 06:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •