Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 101 till 109 av 109

Ämne: Din högst uppnådda fart.

  1. #101
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Gillar inte fart egentligen, axet e de som lockar hos mig. 0-150 på en 4-6 sek de e så jäkla mycke roligare.


    håller med,att dra iväg och känna axxet - yes. Min gör ju 0-200 på drygt 5 sek
    ettans växel bottnar mätaren ,så lite svårt säga hur fort man går sen
    motorn varvar nästan 8000, vid 200km/tim har man runt 3000varv, så det finns mycket att ta, men jag är ju glidartyp så det får vara
    Teoretisk fart mycket hög troligtvis men tanke på hur hojen är byggd så inget att rekomendera,100 lär ju räcka

  2. #102
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    På morsans damcykel, 22" hjul: Ca 100 km/h eller mer. Jag trodde att jag skulle dö. Detta var för många år sedan, jag hade cyklat till polarna och när jag skulle hem fick jag hjälp av en kompis med en RD 125. Han puttade mig, höger fot på min pakethållare. I början av en nedförsbacke fick han ett ryck och började gasa som f_n. Han släppte mig i ca 100, precis efter kommer en skarp högerkurva, bromsarna på den cykeln var inte helt OK, tryckte man lite för hårt så låste sig bakhjulet. Jag aktade mig för att trycka för hårt, det gick alldeles för fort genom kurvan. Men jag klarade mig... Jag glämmer aldrig den resan.
    /Erik

  3. #103
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Din högst uppnådda fart.

    Jag kanske fått testa en Hayabusa på söndag, återkommer. :-)

  4. #104
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Din högst uppnådda fart.

    Högsta uppmätta fart igår lördag var 66 km/tim GPS-fart nerför Orupsbacken på väg 23. Hastighetsmätaren visade 82 vilket ju kan kallas glädjemätare. :-) Uppför fick det i 22 km/tim. Fordonet var min kinesiska moped med sin fyrtaktare på 49cc och med 28 mil på mätaren. :-)
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-06-02 klockan 01:35.

  5. #105
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Högsta uppmätta fart igår lördag var 66 km/tim GPS-fart nerför Orupsbacken på väg 23. Hastighetsmätaren visade 82 vilket ju kan kallas glädjemätare. :-) Uppför fick det i 22 km/tim. Fordonet var min kinesiska moped med sin fyrtaktare på 49cc och med 28 mil på mätaren. :-)
    Förra sommaren när jag gasade med en strypt moped(topfart 42 km) nedför Stelvio så räckte inte ens mätare till. 0,16 in i filmen så får jag ett bakhjulssläpp och det var väl nära att det skulle gå sen i "flera hunda"
    Ändå så swichade cyklisterna om mig på insidan(var nån cykeltävling den dan). Jädrans galningar
    http://www.youtube.com/watch?v=3KWTS-tmDXo

    Annars så har man ju tankpressat med hoj lite då och då mellan Boden o Luleå. Mätarna nuförtiden visar inget mer än 299....
    Senast redigerat av V Saarela den 2013-06-02 klockan 08:20.

  6. #106
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Har aldrig ägt några egentliga räsers, så jag har inte uppnått några hiskeliga hastigheter, 170 kanske, med en 650 jag hade en gång i tiden. Testade med 250:n jag har nu och den gjorde faktiskt "mätarn ut" (140) men det var under extremt gynnsamma förhållanden.
    Annars håller jag med Klaus, det är axxet som är fränt, och BRUMMET! Ljudet är en stor del av körupplevelsen/tjusningen tycker jag. Tänk i framtiden när det bara finns ljudlösa elknarrar!
    Att växla ner ett hack eller två o gasa på ut ur en kurva och känna hur hojen liksom "sätter sig", det är mysigt som fan!

    Knarr

  7. #107
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Nu när jag lämnat mina Michelin Sirac för Michelin Anakee II så törs jag lätt köra 130 enligt mätaren sen tror jag kanske inte att hojen har så jätte mycket mer att ge men fram till 130 går det lätt o fort
    Jag skriver om en Dominator 650

  8. #108
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Nu när jag lämnat mina Michelin Sirac för Michelin Anakee II så törs jag lätt köra 130 enligt mätaren sen tror jag kanske inte att hojen har så jätte mycket mer att ge men fram till 130 går det lätt o fort
    Jag skriver om en Dominator 650
    Skall inte vara några problem att köra i 160 med den. Finns en del enkla medel att få Dominatorn att piggna till en del. Då kan man dreva upp en kugg fram och sänka motorvarvet 500u/min vid 100km/h

  9. #109
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Hastigheten betyder inte så mycket. Där jag kör är det kraft, chassi å hanterbarhet som är en del av tjusningen.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Fri fart för alla MC
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 20:15
  2. mer fart på motorcyklarna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 19:12
  3. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:41
  4. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 10:57
  5. Bilder med fart
    Av micke a i forum Off topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 06:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •