Sidan 4 av 11 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 109

Ämne: Din högst uppnådda fart.

  1. #31
    En sak som vi alla kanske upplevt är att jag börjar köra om en bil och då ökar fanskapet, då är det kul att peta ner en växel och köra om och veta att bilisten inte har en chans.
    Jan-Olov

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Lysekil
    Inlägg
    10
    150 med en Ford Fiesta -83 som 18-åring. Det var fartkänsla, det...!!

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    65-70 för en skogsduva är inte dåligt det heller. Uppmätte den farten idag på en liten väg i Glaskogen.

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    65-70 för en skogsduva är inte dåligt det heller. Uppmätte den farten idag på en liten väg i Glaskogen.
    Jag brukar på mina turer med moped fördriva tiden med att klocka renar på GPS:en. Dom tröttaste renarna har jag hittat på Nordkap, dom toppade endast 30 km/timmen


  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag brukar på mina turer med moped fördriva tiden med att klocka renar på GPS:en. Dom tröttaste renarna har jag hittat på Nordkap, dom toppade endast 30 km/timmen


  6. #36
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    268kmh i en m3.
    205 med hondan.
    Smc Medlem

  7. #37
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    240 km/h med en specialtrimmad Passat (300 hk) som skulle levereras till någon skidstjärna och som jag fick låna/testa över en helg. Hujeda mig vad den gick bra. Med mc var jag en gång uppe i 180 med min nuvarande BMW, men det kändes långt ifrån bra eller bekvämt. Jag försöker hålla mig till hastighetsbegränsningarna eller högst 20 km/h över om det är på 90 eller över som gäller. Varför ha bråttom när man kör hoj? =)

  8. #38
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe_G Visa inlägg
    120 km/h på E22 utanför Lund i en Saab diesel... Fick känslan av att det var allt den hade att ge...

    120? vet jag inte om jag tror på riktigt!

    Jag håller oftast hastigheten, iallafall med personbilen. Men med motorcykeln så passar man givetvis på att dra på när tillfälle ges. På någon öde raksträcka och så ibland. Och det tar ju bara ett par sekunder så är man ju uppe i 140-150 lätt.

    Men du kanske aldrig har dragit på med varken bil eller motorcykel...

  9. #39
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    120? vet jag inte om jag tror på riktigt!
    ......
    Men du kanske aldrig har dragit på med varken bil eller motorcykel...

    Det är faktiskt rätt nära sanningen. Klart jag har dragit på några gånger, men i ärlighetens namn har jag aldrig ägt ett fordon som gjort det roligt. Det vassaste jag haft (som funkat) var en firebird med v6:a på 160 häst och automatlåda... Dels har jag inte haft tålamod att vänta på att komma upp i fart, men mest av allt är jag för rädd om mitt körkort.
    Sen erkänner jag villigt att jag inte är någon Schumacher, och jag litar inte ett ögonblick på mina medtrafikanter, eller dumma djur kring dikena, så jag håller mig helst inom förnuftets gränser.

    MC:n då? Jo jag har kört hela 200 mil sedan jag tog kortet, och det är en 800 cc gynekologstol utan ruta, så jag håller mig helst under 110

    Men glader är väl jag för det!

    Ser dock fram emot den dagen då det står en vass camaro i garaget bredvid bågen... Då blir jag stamgäst på Strippen...
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Klart man testar vad grejjerna går för, XT250:n gav 120 km/h på mätaren fast då tror jag den visar för lite.

    230-240 km/h mätarfart med min gamla Volvo 850 Turbo, ögonen mer i färdriktningen än på mätaren

    Nålen passerade 200 km/h med monstret (620 ie s) vilket är lustigt då jag tror den inte ska gå snabbare än 185 km/h

    Naturligtvis endast på flygrakor, jag kör ganska nära legalt i övriga fall.

Liknande ämnen

  1. Fri fart för alla MC
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 20:15
  2. mer fart på motorcyklarna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 19:12
  3. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:41
  4. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 10:57
  5. Bilder med fart
    Av micke a i forum Off topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 06:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •