Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 109

Ämne: Din högst uppnådda fart.

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Din högst uppnådda fart????? var någonstans?, i relation till vad??
    Ta till exempel: 150 knutar på motorväg, 150 i en tunnel eller 150 på en smal grusväg. Vilken hastighet är högst?

  2. #62
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    200 km/t vid 9500 varv på trean. Sedan lade jag i sexan och motorbromsade sista biten hem.

    *Nä, riktigt så var det inte. Hade lite längre hem än så...*

  3. #63
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tramsig ovesentlig fråga
    Jan

  4. #64
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mohlin Visa inlägg
    80 på små fina slingrande landsvägar utanför Köpenhamn.
    Ja, ja - jag vet... har inte kortet än och ska snart ut på motorvägen där jag blir tvungen att köra 110.

    Att ni vågar köra så fort. Begriper det inte.
    Vågar och vågar beror ju mycket på vad man har för hoj.Stora moderna hojar då är ju 150-160 inte så mycket.

  5. #65
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Som sagts tidigare 295 knyck med R1,a bara för att testa.Men annars så 140-150 är väl rätt vanlig hastighet på motorväg.Funkar fint med stor offroadare eller ännu bättre med touring maskin.

  6. #66
    230 kmh på min nuvarande hoj, ville inte dra på mer eftersom jag ansåg inte att det var tillräkligt bra förhållanden att köra fortare, tänkte mig testa toppa den någon gång. men under så "kontrolerande" former som möjligt.. om man ens kan säga så på en motorcykel..
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #67
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Ca 210 med min gamla fanns mer men för mycket trafik svensk motorväg. mellan 160 och 190 i ca 50 mil på Autobahn med stopp för tankning.

    220 med SAAB 9,5

    Nuvarande ej testad kommer inte att göra det, en ny ska in i garaget så fort snön försvinner.

  8. #68
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Inte för att det spelar roll men 281 på allmän väg i en M5 (tyvärr elektroniskt begränsad så vi blev ifrån åkta av en B10 Alpina). På avspärrat flygfält en bit in på strax under 300 (minns att 290 passerades sen slutade jag titta på gps) i en lagomt trimmad Saab 9000 ( en värre variant av de ökända/okända Maptun bilarna) med bl.a. flyttat varvstopp det var en oskoj upplevelse.
    På mc så står X11'an för max på mätarfart på 24x) vet inte alls vad det gav på gps, men kanske 220?

  9. #69
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Hemsk vad ni körer!
    Själv är jag ju blodfärsk på en 30 år gammal hoj. Gav på förbi en långtradare och trodde farten minst var 160 men det blev bara 110 (dock fruktansvärd)....
    Räknar med att fartsupplevelsen blir helt annorlunda på en moderna hoj med kåpor och fast o fin dämpning. Men hur mycket gör egentligen en måttlig kåpa som tex på en (gammal) äventyrhoj? Jag har aldrig kört nåt annat än naken mc från 80-talet....
    Men jag har kört 215 km/t med bil
    Senast redigerat av rolfmm den 2013-03-20 klockan 19:15.
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  10. #70
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Lightbulb Mer utbildning->Mer säkerhet

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skrapa fotpinnarna i kurvorna?efter allmän väg,kan man väl göra,men tänk på olja,fett bark,grus,påtthål,osv.Många blir ju lurade på smc kurser att tro att man gått där så är det fritt fram att lägga i kurvorna,men smckursen är på BANA utan skräp,men många fattar inte det men dom tillhör ju statistiken och fler blir det.
    Jag vet att det är ett gammalt inlägg att kommentera men...

    Inga blir lurade på SMC:s kurser....och ingen påstår där att man skall köra med vare sig knäskrap eller något annat skrap heller för den delen på allmän väg. Och vem har svårt att se skillnad på en bana och allmän väg?
    Färdigheter är alltid bra att ha men...

    Att gå på kurs tar inte ifrån någon kravet på lite sådär lagom mycket egen verklighetskontroll! Det nämns bara i förbifarten...

    Fortbildning lönar sig...och det blir inte fler poster i statistiken pga kurser...
    Det är inte helt omöjligt att det är samma personer som mer eller mindre skulle ställa till det i alla fall som kanske något snabbare tar sin utmärkta plats i statistiken.

    I flygsammanhang har man inte dragit den absurda slutsatsen att mer/större färdigheter ger mer olyckor och tillbud. All statistik talar för det motsatta.

Liknande ämnen

  1. Fri fart för alla MC
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 20:15
  2. mer fart på motorcyklarna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 19:12
  3. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:41
  4. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 10:57
  5. Bilder med fart
    Av micke a i forum Off topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 06:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •