Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 109

Ämne: Din högst uppnådda fart.

  1. #41
    910 km/h i en Boing 747-400. Tyvärr inte förare.
    232 km/h på en Suzuki SV650 Black Knight Edition. Förare.
    239 km/h i en Mini Cooper S. Förare.

    Edit: Två sistnämnda på bana.
    Senast redigerat av Black Knight den 2012-03-22 klockan 09:22.

  2. #42
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    200 ganska prexist.

    Min största fartupplevelse fick jag däremot sommaren 1980 då jag och en kompis låg i stort sett fullt skaft (vilket iofs inte var mer än 180 verklig fart) cirka 20 mil i sträck. På Autostrade, innan man började bekymra sig om fartgränser i Bella Italia. Minns att vi skulle tanka och jag var såpass fartblind att jag bara for förbi pumparna.
    Ytterligare tecken på min mognad de åren var att jag hade Dunstall Decibel ljuddämpare på min Guzzi 850 T3 California - får fortfarande tårar i ögonen av att tänka på ljudet vid avslag från höga varv, särskilt i tunnlar...

  3. #43
    Kör alltid lagligt. Snabbast jag har åkt var på Autobahn, runt 200 km/h.

  4. #44
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag var uppe i 250 med min idag, den skall toppa 243 har jag för mig.....kanske lutade något neråt.....men det gick fort upp till 250 och sedan vågade jag inte mer.....kändes som den kunde gjort 10-20 till. Ja jag vet, helt vansinnigt egentligen! Kör inte på det viset i vanliga fall.

  5. #45
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag var uppe i 250 med min idag, den skall toppa 243 har jag för mig.....kanske lutade något neråt.....men det gick fort upp till 250 och sedan vågade jag inte mer.....kändes som den kunde gjort 10-20 till. Ja jag vet, helt vansinnigt egentligen! Kör inte på det viset i vanliga fall.
    Ta det lugnt.Du har hela sommaren på dig. Mvh Ankan1.

  6. #46
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Är ingen älskare av "jätte höga" hastigheter, så min bedrifter på den fronten sträcker sig bara till 180 km/h. Detta gjordes första gången på en Honda CB 900 med dåliga däck och stötdämpare samt läckande framgaffel,, hua,, Andra gången på en betydligt stabilare Yamaha FJ750 som jag bara ville testa axet på. Nej ,farter över 120-130 är liksom inte min grej

  7. #47
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Vet ej riktigt, men jag nojjar då digitalmätaren visar 113=olycksnummer.......

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    80 på små fina slingrande landsvägar utanför Köpenhamn.
    Ja, ja - jag vet... har inte kortet än och ska snart ut på motorvägen där jag blir tvungen att köra 110.

    Att ni vågar köra så fort. Begriper det inte.

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Är ingen älskare av "jätte höga" hastigheter...
    Håller helt med - har också provat/testat 180 vid ett tillfälle, inget speciellt, mycket vindbrus annars inget... Nej 110 på motorväg räcker som max och då bara som tråkig transport från A till B då tiden är något knapp, annars är det mindre vägar och hastighet som gäller. Det är då man upplever naturen, djuren, dofter osv osv. Har ni provat att hålla knapp mopedfart på någon mindre grusväg i skogen och samtidigt kolla dikesrenen efter svamp - toppen. Vilken god kvällsmacka det blir som resultat mmm.

  10. #50
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Idag, menar du? 180 i samband med omkörning av två bilar.
    Ville komma förbi i god tid före ett backkrön och vred om fullt.

    Annars har jag sprängt lite gränser sedan jag skaffade en snabbare hoj. Den "nya" gör 100 på ettan, 150 på tvåan och 200 på trean. Hur fort den går på fyran, femman och sexan vet jag inte och jag avser inte att ta reda på det i just nu i vart fall!

    Svårt som tusan att hålla ned hastigheten med en snabb hoj... (ok, det är ingen R1:a, men lite halvsnabb, i alla fall)

Liknande ämnen

  1. Fri fart för alla MC
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 20:15
  2. mer fart på motorcyklarna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 19:12
  3. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 21:41
  4. Full fart.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 10:57
  5. Bilder med fart
    Av micke a i forum Off topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 06:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •