Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 38 av 38

Ämne: Viltolyckor

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Eller låt hojen stå när det är mörkt Hojåkning för mig är ju bara för nöjes skull och i mörkret är det inte mycket tjusning,när man inte ser något.Då tar jag bilen

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Slå av på¨takten och montera extraljus.
    Både tidigt och sent på säsongen blir det en hel del mörkerkörning så jag kommer nog att kolla vad som finns av extraljus. Jag hade ett par som var jättebra på min Samuraj och dom finns nog på Biltema. Dom får inte vara för dyra för jag antar att det kan gå åt en del lyktor på småvägarna om dom sticker ut.
    Ove

  3. #33
    honda500
    Gäst
    http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14163926.ab

    Det var ngt i den här stilen som jag eftersträvade i denna tråd!

  4. #34
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Eller låt hojen stå när det är mörkt Hojåkning för mig är ju bara för nöjes skull och i mörkret är det inte mycket tjusning,när man inte ser något.Då tar jag bilen
    Finns ju inget bättre en sen och mörk sommarnatt att susa fram på hojen i ett stillsamt och delvis sovande Sverige.Det är livet i varje bokstav.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle14163926.ab

    Det var ngt i den här stilen som jag eftersträvade i denna tråd!
    Jaha, ytterligare en variant. Viltspeglar, rådjursögon o.s.v. Tror för min del inte att den typen av varning fungerar utan mer kommer att ge oss trafikanter en känsla av falsk trygghet = överraskningen är större när det smäller.
    Ove

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Varför skjuta djuren,släng bössorna och låt djuren växa fritt vetja,det blir ju kanon.Sedan kan man ju andvända ögonen i trafiken så kan man ju undvika det mesta och ut i mörkret och åka med hojen kan man väl undvika,förstår inte vitsen med det
    ja skulle tex alla älgjägare sluta jaga så nog skulle ju vi få ett rejält överskott på älgar å viltolyckorna skulle öka drastiskt. å så ska dom ju ha mat så betesskadorna på skogen skulle ju också öka nått otroligt.

  7. #37
    jag är jägare men har inget imot rovdjur. men när vargar å björnar söker sig till bebyggda trakter å letar mat. då är det nog för många av dom

  8. #38

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Finns ju inget bättre en sen och mörk sommarnatt att susa fram på hojen i ett stillsamt och delvis sovande Sverige.Det är livet i varje bokstav.
    Kan inget annat göra än att hålla med.
    Senast redigerat av Duke den 2012-03-25 klockan 00:42.

Liknande ämnen

  1. Viltolyckor farliga för MC-förare
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-09-25, 16:10
  2. Viltolyckor och ansvar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •