Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Min parkerade hoj blev påbackad och vält

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Evavind Visa inlägg
    Hej! Goda nyheter! Jag ringde upp henne, sa som det var och gav henne inte en changs att slingra sig mer. Det var intressant att genomföra ett sådant samtal och vara helt lugn och tydlig med vad som gäller. Hon fick ett par adresser att kolla efter reservdel på och hon ringde efter ett par timmar tillbaka och sa att hennes försäkringsbolag skulle ordna detta. Bra! Nu kan vi gå vidare.

    Jag är på ett vis ganska nöjd med mitt agerande, även om det kan verka "för snällt", jag tycker att i de flesta fall vinner man på att göra upp i godo. Jag tycker det är självklart att man reder upp efter sig när man gjort misstag, men så tycker tydligen inte alla. Det är så himla intressant att se andras reaktioner, jag behöver inte gå in på detaljer, men jag blir nästan smått road av att höra hennes försök till motargument. Jag pratade dessutom med ett vittne till det hela, och han kan intyga att jag parkerat helt ok och att en bil lätt kommer förbi när den ska backa ut från sin plats.

    Tack för tips om reservdelsförsäljare och era hejarop att jag ska stå på mig. Jag har lärt mig av detta, det går att stå på sig och behålla lugnet, och det är det fina med alla med- och motgångar man står inför, man får massor med bra nya erfarenheter!

    Eva
    Mycket bra agerat på ett sätt som oftast löser det mesta. Om man är beredd att ta till våld eller hotar med våld för att man fått en repa på mc:n är det något väldigt grundläggande som saknas i tankeförmågan.
    Senast redigerat av RobbeS den 2011-11-17 klockan 07:14.

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Bra gjort Eva!

  3. #13
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Bra att det löste sej. :-)

    Sent from my HTC Sensation Z710e

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Mycket bra agerat på ett sätt som oftast löser det mesta. Om man är beredd att ta till våld eller hotar med våld för att man fått en repa på mc:n är det något väldigt grundläggande som saknas i tankeförmågan.
    Mycket bra gjort Eva,ibland måste man vara bestämd.
    Jag kan tänka mig att RobbeS syftar på mig och det är ok om du har den åsikten.
    Jag kan säga som så att folk har jävlas,pissat och blåst mig vad dom ska.Sen jag inte accepterade detta längre för ca15 år sedan har folk ALLTID i slutändan gjort rätt för sig gentemot mig.Jag ger alltid folk en ärlig chans att förklara sig,men då man försöker lura en och blåsa en med berått mod,ja då far djävulen i mig och jag bangar inte en tum att ta hand om sådana personer på mitt eget lilla vis.Att vara ärlig och juste kommer man längst med,och mina vänner vet alltid vart dom har mig och kan lita på mig.

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Mycket bra agerat på ett sätt som oftast löser det mesta. Om man är beredd att ta till våld eller hotar med våld för att man fått en repa på mc:n är det något väldigt grundläggande som saknas i tankeförmågan.
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Mycket bra gjort Eva,ibland måste man vara bestämd.
    Jag kan tänka mig att RobbeS syftar på mig och det är ok om du har den åsikten.
    Jag kan säga som så att folk har jävlas,pissat och blåst mig vad dom ska.Sen jag inte accepterade detta längre för ca15 år sedan har folk ALLTID i slutändan gjort rätt för sig gentemot mig.Jag ger alltid folk en ärlig chans att förklara sig,men då man försöker lura en och blåsa en med berått mod,ja då far djävulen i mig och jag bangar inte en tum att ta hand om sådana personer på mitt eget lilla vis.Att vara ärlig och juste kommer man längst med,och mina vänner vet alltid vart dom har mig och kan lita på mig.
    Nja, jag får inte den uppfattningen riktigt men jag kan ha fel också. Dock känner jag som du BigHoj, jag är också förbannat skitless på oärliga människor, de ärliga är grymt få på denna jord. Jag kan nog räkna dem på min ena hand, hur jag än vrider och vänder på det så finns då bara en: jag själv. Efter senaste tidens Domedagsupplevelser i mitt liv så får det vara bra nu.

    Jag tycker det var bra gjort av Eva att stå upp för sin sak.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Väddö
    Inlägg
    1
    Stå på dig. Du är inte för långsint. Hon var klantig och borde ta konsekvenserna av det.

    Ulrika

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    52
    Hej hej! Jag kom fram till det också, att det var bäst att sätta ner foten, för direkt efter att det skedde kom vi överens om att hon skulle fixa en ny sidoskärm till mig. Jag har tusen andra saker att göra och hade inte tid att greja med det. Och när tiden gick och gick och inget hände märkte jag att det absolut var dags att handla. Nu när jag gjort detta har hon varit hur tillmötesgående som helst. Saken är väl den också att hon har sina saker att ta hand om, det var tydligen inte hennes bil som blev repad av kollisionen. Och det är inte mitt problem. Det är knappast roligt för någon när det händer dylika saker. En gång har jag skrapat en bil vid en misslyckad fickparkering, och satte då en lapp på den bilens ruta med mitt telefonnummer och bad om ursäkt direkt.

    Fint med detta hoj-forum, där det är ok att utrycka sina tankar, och känslor. Jag är ju en nyfiken person av mig, och intresserad av hur andra människor tänker. Inklusive damen som körde på min hoj. Oj vad mycket man lär sig genom att iaktta andra. Klart hon var upprörd också, men jag skulle inte hantera det som hon gjorde. Jag lät henne inte låta det rinna ut i sanden utan stod fast vid att vi faktiskt sa att vi skulle göra upp i godo. Hur lätt är det inte i det hektiska vardagspusslet att en sån här grej ligger olöst och blir en surdeg?

    Tack för att ni delar med er av era tankar.
    Eva

  8. #18
    Medlem Brännjacks avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    102
    Tummen upp Eva. Personlig utveckling på köpet.

Liknande ämnen

  1. Blev ju riktigt bra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-19, 20:45
  2. Blev mött.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 19:44
  3. Blev lite.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 22:13
  4. Blev en tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 05:25
  5. Blev en tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •