Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: NORDKAP

  1. #11
    Hittade lite gamla bilder från ön Senja som jag varmt rekommenderade. Man bör runda hela ön och även ta alla avtagsvägar och tillbaka på dom. Ska man nu skippa nån av avtagsvägarna så är det väl den första efter bron(väg 860)

    Sommartid går det dessutom båtar mellan Senja och Andöya(Lofoten)
    http://www.saarela.se/aktuellt/aktue...13/070713.html

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Börjar låta mer och mer som om det skall bli ett besök till udden 2012 i allafall. Får väl se vilka som orkar hänga med dit.
    Jag kanske kan följa om det är ok

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Börjar låta mer och mer som om det skall bli ett besök till udden 2012 i allafall. Får väl se vilka som orkar hänga med dit.
    Ja. Varför inte en gång till. Hur långa dagsturer brukar du göra.
    Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2011-12-14 klockan 00:44.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Senja

    Håller med Saarela. Senja är mycket vackert. Solen sken från en molnfri himmel den dagen.
    Bifogar två bilder och en karta tagna på Senja. Det är jag på Versysen.

    Not. När vi äntrade färjan i Gryllefjord fick vi inte spänna fast hojarna själva. Besättningen gjorde det. Dubbla spännband, ett per sida. Varför detta?
    När färjan hade lagt ut fick vi höra att vinden låg fel!! Den kom in från nordväst, därav dubbla spännband. Resan tog ca 3 tim. Gissa om den "tvålkoppen" gungade i sidled.. skönt att man inte har problem med sjösjuka.
    Håkan
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Åh så vackert det är där! Norge är vackert, de fick alla berg. Synd man är gift och kvinna, jag brukar inte få göra saker jag skulle vilja göra, som att följa med på en sån här resa. Hoppas ni får en trevlig tur nästa säsong.

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Norge är verkligen vackert! Var ett par år sedan jag senast var där, kanske en kortare tur dit i sommar. Vi får se hur det blir...
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ja. Varför inte en gång till. Hur långa dagsturer brukar du göra.
    Håkan
    Antal mil i Norge är ju svävande. vi brukar försöka att komma iväg vid åttatiden och avsluta körningen runt 18-tiden. Däremellan tas ju naturligvis en del stopp av olika slag. tankningar , fika och fotograferingar, inte att förglömma alla dessa färjor.
    Tänkt att resa i slutet av Juni.
    Vet inte rutten ännu, men det lutar åt att det blir transportsträcka upp genom Sverige för att sedan ta det lugnt efter kusten söderut i Norge. Annars så tar det alldeles för lång tid.
    Tror att man kan hinna upp till Nordkap på tre dagar från mellansverige, eller?????? Trist väg säger en del, med bara en massa granar. Har någon en annan uppfattning?

    han får nog tyvärr dåligt med slädföre här i södra delarna

  8. #18
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Synd man är gift och kvinna, jag brukar inte få göra saker jag skulle vilja göra, som att följa med på en sån här resa.
    ??! Gift och kvinna? Det duger inte som förevändning. Ni får väl ge varandra lite slack, vetja. Jag är gift och man, och gör som jag vill. I stort sett. Tror jag. Får fråga min fru om det är så eller inte...
    Nä, men allvarligt talat, så måste man låta var och en ha sitt eget lilla roliga. Men det visste du kanske redan...?

    Sorry for Off Topic!

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Folk brukar döma andra efter sig själv så om maken tror jag är ute på dåligheter varje gång jag är ut och kör hoj så vet jag inte hur jag ska tolka hans oro och svartsjuka egentligen...
    Skämt åsido, han är lite svartsjuk av sig och tror saker fast han absolut inte behöver oroa sig över mig, jag har svårt för att ramla av mattan.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    ??! Gift och kvinna? Det duger inte som förevändning. Ni får väl ge varandra lite slack, vetja. Jag är gift och man, och gör som jag vill. I stort sett. Tror jag. Får fråga min fru om det är så eller inte...
    Nä, men allvarligt talat, så måste man låta var och en ha sitt eget lilla roliga. Men det visste du kanske redan...?

    Sorry for Off Topic!
    Håller med dig,man måste få göra sitt eget ibland med i ett förhållande,annars funkar det ju inte

Liknande ämnen

  1. Nordkap 2013
    Av Grevenstid i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 23:41
  2. Nordkap
    Av Martin454 i forum Touring
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 01:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •