Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Buell 1125R testad

  1. #1

    Buell 1125R testad


    Buells nya sporthoj testad på bana

    En testförare från MCN har precis avslutat ett första test av Buells nya uppmärksammade
    sporthoj, 1125R. Såhär lyder hans dom:

    Även om utseendet går i Buells speciella och lite säregna tecken så är det här en helt ny
    och revolutionerande hoj för Buell. Den är baserad på en helt ny 140hk stark motor från
    Rotax. Motorn är speciellt framtagen till den här motorcykeln och skiljer sig mycket från
    tidigare Buell-hojar baserade på HD-spisar. Den nya motorn matchar hojar som Aprilia RSV
    och är nästan 50% kraftfullare än alla tidigare Buell-motorer.

    Från sadeln är dock 1125R inte alls lika radikal som den ser ut och körställning har mer drag
    av "road" än av "race". Hanteringen och styrningen är på traditionellt Buell-vis ultraskarp
    men samtidigt förvånansvärt stabil. Trots detta känns den mer som en busig gatuhoj än en
    banraket. Något som testföraren i det här testet ser som positivt.

    Positivt:
    En extremt skön växellåda, långt mer avancerad än Buells tidigare versioner.

    Negativt:
    En hel del vibrationer i styret och en något seg motor mellan 3-4000rpm. Nått som dock
    ska fixas innan produktionen enligt Buell själva.

    Källa: www.motorcyclenews.com
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Buell 1125R testad

    Jag har lite avårt att bestämma mig om Buells motorcyklar är fina eller fula

    Speciella är dom iaf, kul med nya ideér såsom bensinen i ramen. Sen verkar sporthojar ligga i tiden så jag klandrar inte Buell om de vill vara med och ta andelar.

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Buell 1125R testad

    Tycker att Buell är en sådan där mc som man inte vet vad man tycker om den, jag har svårt att säga om jag tycker om den eller inte, den har något speciellt men kan inte säga vad. :-\
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4

    SV: Buell 1125R testad

    Kan inte heller riktigt bestämma mig om den här hojen.. däremot Buells tidigare modeller, typ XB12S, är riktigt läcker! Ser lite udda ut och rå ut men det är ju charmen, buell ska inte va som andra hojar.

    Soppan i ramen och oljan i svingen som sagt
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Buell xb9r nåt att ha?
    Av intemartin i forum Street
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 22:40
  2. Slipon/ljuddämpare till Buell xb12 stt 2007
    Av Buellxb i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 22:21
  3. Buell läggs ner, Cagiva & MV Augusta säljs
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 22:42
  4. Suzuki B-King testad
    Av pewa i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 09:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •