Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Någon som provkört en NC 700 automatvarianten?
    Synpunkter..
    //Håkan

  2. #72
    Hondamannen
    Gäst
    Vad tror ni kommer flera tillverkare haka på automattrenden? Tror ni att det kommer införas automathojar nästa år?

  3. #73
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har provkört integran! Jag tyckte om automatlådan. Jag upplevde den som stötig! När man bromsade in så kände man hur den börja växla ner växel för växel. Jag tycker att honda borde ha stoppat dn-01 motorn i dessa två hojar. Integran kändes som att köra en manuell hoj utan koppling. Personligen gillar jag cvtlådor bättre! Är den ngn som har koll på hur många dn-01 som såldes i Sverige?

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag provkörde NC 700 XD:n i Uppsala i Fredags, 19/7. Leverantören ansåg att en provtid på 15-20 min borde räcka så fick jag svårt att bilda mig en uppfattning. Det blev mest stadskörning i tät trafik.
    Jag håller med, man kände växlingarna, ibland hörde man ett klick vid varje växling vid låg fart. När jag stod i en bilkö och skulle flytta mig sakta framåt kanske 15-20 meter så växlade den upp just då jag var framme vid framförvarande bil och så omgående en nedväxling.
    jag hann visserligen med några minuter över 100 km/tim ocks,å då gick den fint.
    Någon testförare har skrivit att det är dieselkänsla över hojen. Det håller jag med om, dessutom, i drive-läget kändes det som att den hela tiden gick på ett steg för hög växel. Förmodligen därför har den låg bensinförbrukning. Man kan ju dock köra i ett sportläge också.
    Den kändes: Liten, Lätt, Smidig, Lättkörd, lite Budgetkänsla. trevlig motorcykel.
    Vet ej hur den uppför sig på trevliga och kurviga vägar.

  5. #75
    Mc-Bosse
    Gäst
    Efter att ha läst "detaljer" på http://www.hondamc.com/homc/template...____19208.aspx verkar det vara ett smart system med helautomat, helmanuell med knappväxling och även helautomat men med möjlighet att själv välja växel manuellt inför t ex en omkörning.

    Man kan ju köpa en sådan hoj om man vill och köra i princip manuellt men utan kopplingshandtag.

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jo, men ska man köra manuellt kan man ju lika gärna välja någon annan än denna.
    Jag tror att man till slut hamnar i ett tillstånd där man i princip hela tiden kör på automat. Det är ju för automaten man har valt hojen.
    //Håkan

  7. #77
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Jo, men ska man köra manuellt kan man ju lika gärna välja någon annan än denna.
    Jag tror att man till slut hamnar i ett tillstånd där man i princip hela tiden kör på automat. Det är ju för automaten man har valt hojen.
    //Håkan
    Du kan liksom välja med denna. Det kan du inte med en helt manuell. Nog hade jag alltid använt automatläget men nog är det trevligt att växla ner själv om man vill någon gång? Tror väl att man i det manuella läget kan varva ordentligt om man vill och inte växla tidigare som automatlådan väl gör. CVT finns också men inte på ordinära mc. Någon italiensk ... Gilera tror jag den heter har/hade en ordinär mc med CVT-låda.

    CVT-lådor så får det bli typ Suzuki Burgman eller Honda Silver Wing. Just Burgman 400 är jag intresserad av men har inte kommit till skott än.

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Vill man att den skall varva mer på varje växel så kan man, i och för sig, ställa om den till mappnings-läge: Sport
    Är själv rätt säker på att jag bara skulle köra i automatläge.

  9. #79
    Hondamannen
    Gäst
    Cvt-låda finns ju redan i mana 850 samt dn-01 som jag har förstått det. Dct-lådan var bara rolig i S-läge. Honda borde kramat ur runt 70 hk samt använt sig av en cvt-låda istället för dct-låda. Jag tror inte att dct-lådan blir ngn succe'.

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hondamannen
    Har du provkört Manan? Det har jag. Väldigt lite motorbroms vilket störde mig lite på kurvig väg.
    För övrigt gillar jag den hojen men har inte sett någon till vettigt pris beggad med ABS.
    För övrigt så har jag övergått till hoj med längre fjädringsväg vilket passar mig perfekt

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •