Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #61
    honda500
    Gäst
    Honda talar om för dem hur mkt tid varje service tar och de debitterar därefter. Vissa verkstäder debitterar efter den faktiska tiden som går åt. Serviceschema går ju säkert att hitta på nätet.

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Honda talar om för dem hur mkt tid varje service tar och de debitterar därefter. Vissa verkstäder debitterar efter den faktiska tiden som går åt. Serviceschema går ju säkert att hitta på nätet.
    Vad jag är ute efter är den faktiska timkostnaden för verkstadsarbetet och inte vad som tas ut för att övrig firmakostnad skall bäras.

  3. #63
    Firmorna får väl på nya hojar beräknad tidsåtgång på en service. Sen sätter varje enskild firma sin timdebitering, oljekostnad etc etc.
    En sån uträkning brukar vara enkelt att upprätta även för ett mindre företag med tex ett excelblad där man bara sätter sin timdebitering....och så får man då rabblatt upp servicekostnaden för varje enskild modell.
    Förresten, företagen behöver nog inte upprätta själv ett sån blad, utan den får dom av generalagenten.

    Förutom att det kan rackla så hela jobbet blir en minus, så kan en del jobb går fortare än beräknad, medans en del kan ta längre tid.

    Ruffel och båg där man gör hälften av jobbet och debiterar kund fullt finns väl i alla branscher, även i mc-branchen?

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    NC700
    100 mil 1.450 kr
    1200 mil 2.250 kr
    2400 mil 3.300 kr
    Totalt ca: 7.000 kr


    Det är dessa priser som gäller för servicen på honda nc700 +-100 kr. Det var inte så blodigt dyra servicar.
    Har du kollat upp serviceintervallerna, 1200 mil mellan låter långt. Min Suzuki skall servas var 600:e mil. Jag håller med då är servicekostnaderna för Hondan hyfsade.
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-02-09 klockan 22:33.

  5. #65
    honda500
    Gäst
    Japp det är 1200 mil. Svaret kommer från honda handlare och det är skruvjusterade ventiler på nc700.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Var och provsatt en NC 700 X igår. (igen). Fick höra att på mässan , vid beställning, ingick en bonuscheck på 8000 kr för extrautrustning. Träffade en kund som beställt en XD (automat) som bekräftade detta. Det verkar som om XD:n inte kan levereras förrän i Juni.

  7. #67
    honda500
    Gäst
    Menar du offroadvarianten?

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Bra fråga, jag menade automaten, jag tänkte bara på offroadvarianten (X). Vet inte om säljaren även menade S-modellen. Dom manuella finns redan i butikerna

  9. #69
    honda500
    Gäst
    Den manuella varianten av offroadvarianten ska finnas i butikerna redan nu men landsvägsvarianten, den manuella varianten kommer in i slutet av denna månad om jag förstod den lokala handlaren rätt.

    Jag tror att xd betyder offroad automat, medan sd är landsvägsautomat men jag är inte helt säker måste jag säga.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jasså. Jag trodde att den manuella landsvägsvarianten redan fanns i butik. XD resp. SD är automaterna.
    som du skrev.

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •