Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #41
    honda500
    Gäst
    Tror ni automatmotorn kommer hamna i en customchassi?

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Tror ni automatmotorn kommer hamna i en customchassi?
    Varför förstöra

  3. #43
    honda500
    Gäst
    vad menar du?

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    vad menar du?
    Ja, glidare ska ju helst klonka så mycket som möjligt vid växling. Att sätta in en automat är väl att häda...

  5. #45
    honda500
    Gäst
    jag iaf kan mkt väl tänka mig en customhoj med automatlåda. Tänk dig en suzuki c800 med automatlåda. Någonting i den stilen skulle jag vara intresserad av att köpa om prislappen ligger i linje med dessa två automathojar.

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Pratar vi om olika saker kanske?hondas växellåda med dubbelkoppling är ju ingen automatlåda,utan en manuell låda med växlingsautomatik,liknande vissa bilar.Har även funnits hos Lastbilar några år och funkar så bra att den till och med växlar mycket bättre än människan oavsett situation i trafiken

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Pratar vi om olika saker kanske?hondas växellåda med dubbelkoppling är ju ingen automatlåda,utan en manuell låda med växlingsautomatik,liknande vissa bilar.Har även funnits hos Lastbilar några år och funkar så bra att den till och med växlar mycket bättre än människan oavsett situation i trafiken
    Vi pratar egentligen om samma sak men jag generaliserade lite. Riktiga customglidare typ HD ska ju klonka då man växlar. Det hör till den kategori av mc. En ren automat på en mc skulle bli lite för mycket moped enligt mig.

  8. #48
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Vi pratar egentligen om samma sak men jag generaliserade lite. Riktiga customglidare typ HD ska ju klonka då man växlar. Det hör till den kategori av mc. En ren automat på en mc skulle bli lite för mycket moped enligt mig.
    Håller med dig,men det behöver ju inte låta illa,men jag vill växla själv

  9. #49
    honda500
    Gäst
    jag har svaga händer och ser gärna att slipper växla alternativt att det är max en fyrväxlad låda i den :-)

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag håller på att bearbeta min fru vad gäller hojköp, vi fick möjligheten att prova (ej köra) en nc 700 XD (dual clutch) förra veckan, hojen är det säkert inget fel på men hon vill ha en lägre hoj så nc 700 SD ligger då nära till (4 cm lägre) så i morgon ska den detaljstuderas på mässan.
    På jobbet kör jag en lastbil, manuell men växlar automatiskt. (volvo,i-shift) Har kört många vw-dsg, och ser inga problem till varför detta inte skulle fungera på en mc, okej på en s1000rr som piskas runt bana där har jag ingen åsikt/erfarenhet inte heller på en cross, men på en bruks- normal- pendling- glidar- touringhoj, där ser jag inga problem, snarare fördelar.

    Prel. bokat en 700(680) SD men jag tror att hon kommer gilla XD´n bättre.
    Då jag åker v-strom och sällan vänder före vägen tar slut, (där är dom bästa tältplatserna) inte offroad. så är det ju bra om hoj har lite högre markfrigång.
    Hondas lista:
    SD=76000kr
    XD=80000kr
    Och just nu 8000kr org.tillbehör på köpet. blir ju några väskor mm.

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •