Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #21
    honda500
    Gäst
    Jag känner varken till någon som heter Amir eller är intresserad av fotkoppling! Du blandar ihop mig med ngn annan.

  2. #22
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag känner varken till någon som heter Amir eller är intresserad av fotkoppling! Du blandar ihop mig med ngn annan.
    Sorry, misstog dig för annan östgöte med Honda 500 och som gillar automatlådor. Det verkade så likt att jag trodde att du var han...
    Ursäkta! Raderade mitt inlägg.
    Senast redigerat av TMax500 den 2011-11-22 klockan 12:59.

  3. #23
    honda500
    Gäst
    Någon sett de nya honda automathojarna i någon butik?

    //honda500

  4. #24
    honda500
    Gäst
    Inte överdrivet många handlare som tagit hem automatmodellen. Offroadvarianten verkar vara snygg och rätt färg

    //honda500

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Inte överdrivet många handlare som tagit hem automatmodellen. Offroadvarianten verkar vara snygg och rätt färg

    //honda500
    Beror väl på att automaten har väl inte ens kommit till Sverige?

  6. #26
    honda500
    Gäst
    Det finns ju ett par stycken utannonserade på blocket. Vet om cyklarna i sig finns i Sverige eller om de bara menar att de kan ta hem på beställning.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej
    Har provsuttit en NC700X idag i Stockholm.(Ej den med automat). Den kändes mycket smidig och lätt (ca 5 liter i tanken).
    Killen jag pratade med tog upp att den bara har "moderata" 53 hk men att vridet ligger på 6.3 vid 4750 varv, vid jämförelse, ligger det bättre än dom flesta jämförbara hojar. Han hade annat intressant att säga om den. Kör man manuellt utan större ändringar i hastighet så övergår den till automat-drift, man kan när som helst manuellt växla upp eller ner utan att ens slå av på gasen. Bromsar man ner till stopp så går ju, som vanligt, ettans växel i. Mycket smidigt mao speciellt i Stadstrafik.
    Jag har noterat att den har långt axelavstånd, 1540 mm, jämfört med exvis Versys, 1415 mm, detta borde göra att den går stabilt på vägen (tror jag). Det skall bli spännande att ta en provtur på den till våren.
    Jag har provkört en Aprilia Mana som är en automat med en sjustegad "viskös utväxling" man uppfattade nästan inte någon motorbromsning på den. Det var en trevlig bekantskap. Den har även provkörts hos cyberriders.se där en av tesförarna sedan köpte en sådan.

    Jag åkte för att även kolla och jämföra med en Tenere XT660z som ju är högre och som jag uppfattade det, med högre tyngdpunkt, och längre fjädringsväg. (XT 660 med ABS).

    Jag kanske behåller min GSF 1250 Bandit -09 med ABS och införskaffar en bättre beggad XT660R för gruskörning bl.a. Det blir väl en eller flera turer till Norge nästa säsong

    //Håkan

  8. #28
    honda500
    Gäst
    Här finns en recension av hojen, fast det gäller mer den manualla varianten.

    http://www.ashonbikes.com/content/honda-nc700x-0


    Men varför krånglar de till saker och ting genom att bygga en halvmanuell automatlåda? Blir det inte en dyrare konstruktion?

    Jag menar att antingen vill man köra manuellt och då kör man en manuell hoj och vill man köra en automathoj så kör man en automathoj.

    http://www.blocket.se/gavleborg/Hond....htm?ca=14&w=1

    För att vara en modern hoj så är den vacker!

    //honda500

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Hej
    Jag provkörde en Aprilia Mana för 2 år sedan. Vill man köra mer aktivt är det ju bra att kunna växla manuellt. Speciellt före omkörning då man bara växlar ned med 1 eller 2 tryck på minusknappen.

    Lite utanför ämnet. Är man intresserad av den manuella varianten kan man ju även titta på Suzukis V-strom 650, 2012 som är både mycket snyggare än tidigare och förbättrad på ett antal punkter. Säljs redan i Canada. Det är väldigt tyst från Suzuki angående 2012 års modeller.

  10. #30
    honda500
    Gäst
    Hej,

    Jag har visserligen mest erfarenhet av automatbilar men det går väl köra aktivit med automat eller?

    Personligen hade jag sett att det bara gjort en renodlad automathoj.

    Suzuki och yamaha säljer väldigt dåligt just nu. Det är nog av den anledning till att de inte har så mkt nyheter. Hur det går för kawasaki vet jag inte.

    //Honda500

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •