Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #11
    honda500
    Gäst
    Den går också att beställa med en sexväxlad manuell låda. Det är mkt möjligt att ni har rätt angående hjälm och priset. När det hjälm så tror jag i och med att det finns en uppsjö av hjälmar att ngn icke honda hjälm säkertvpassar det där tankfacket. När det gäller priset så tror jag personligen att om det bli runt 100 000 så ökar den potentiella kundens förväntar och låg effekt lär knappast få den att konkurrera med andra hojar i den klassen.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Seth Visa inlägg
    tror han syftar på honda NC700S
    http://www.hondamc.com/homc/template...____19203.aspx
    och NC700X
    http://www.hondamc.com/homc/template...____19193.aspx

    ser helt ok och väldigt praktiska ut. synd bara på den tråkiga svingen och lilla tanken. hade varit roligt med typ 17-19L med 0,38l/Mil i förbrukning
    Det har ju gått lite troll i Hondas rädsla för bensintankar där det ryms bensin. Ta t.ex nya Vfr som Honda klassar som sporttouring men gett en tankvolym på endast 18 liter. Jag hade hellre sett en bensintank som man har bensin i istället för en bensintank där man förvarar hjälmen.

  3. #13
    honda500
    Gäst
    Jag håller med dig delvis. Tex glidarhojar är tyngd inte är en prioterad tycker jag att bensintankarna skall minimum vara 25 liter.

  4. #14
    honda500
    Gäst
    Vad jag har hört kommer Honda säta priset imorgon. Personligen hoppas jag att priset hamnar i nivå med er6an.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Vad jag har hört kommer Honda säta priset imorgon. Personligen hoppas jag att priset hamnar i nivå med er6an.
    Inga priser ännu, men en häst(det behöver ju inte alltid vara en fågel?) viskade i mitt öra att automaten kommer att hamna på 75´

    Få se sen om hästen var en åsna....

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Inga priser ännu, men en häst(det behöver ju inte alltid vara en fågel?) viskade i mitt öra att automaten kommer att hamna på 75´

    Få se sen om hästen var en åsna....
    Stalltips!
    Ove

  7. #17
    honda500
    Gäst
    69900-79900 har jag hört. Automaten hamnar nära 80 000 gränsen.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    69900-79900 har jag hört. Automaten hamnar nära 80 000 gränsen.

    Automaten kostar tydligen 5´extra.
    Alltså, skulle innebära då att: 700SD kostar 69.900, 700X kostar 74.900 och 700XD(automaten) då 79.900:-

    Jo, låter ganska logiskt. Stalltipset var väl en åsna då

  9. #19
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag är helt för automat/halvautomat i alla fordon. Vad som är irriterande med manuella lådor är kopplingen. Kan man bara få bort den så kan man trycka på knappar eller dra i en spak för växling utan att det stör. Ja det är nästan en fördel tycker jag att växla själv för helautomat blir lite tråkigt i längden. Denna möjlighet finns om man vill på Hondas automat som jag fattat det. Eller köra helautomat. Men i helutomatläget kan man inte dra in på rött vilket man kan göra i det manuella läget.

    Såg ju faktiskt en Honda med denna växellåda när jag åkte på en mc-träff härom året.

  10. #20
    honda500
    Gäst
    Priset är satt till 75900 på hondas hemsida! Ska bli kul att provsitta den
    På mässan! Nu är det bara hoppas att den passar ihop med axlarna!

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •