Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 88

Ämne: hondas nya automathojar

  1. #1
    honda500
    Gäst

    hondas nya automathojar

    Hej,

    Vad tycker ni om hondas nya atutomathojar. Själv är jag väldigt intresserad men vad jag kan se just nu är att den tyvärr saknar kardan och effekten är inte något vidare.

    Ska bli intressant och se vad priset hamnar på. Det kan kompensera för bristen på hästkrafter samt kardan

    Vad tror ni att priset hamnar på?

    // honda500

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Du kan inte länka till något exempel? Kör själv automat, men det är ju på en scooter.

  3. #3
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    tror han syftar på honda NC700S
    http://www.hondamc.com/homc/template...____19203.aspx
    och NC700X
    http://www.hondamc.com/homc/template...____19193.aspx

    ser helt ok och väldigt praktiska ut. synd bara på den tråkiga svingen och lilla tanken. hade varit roligt med typ 17-19L med 0,38l/Mil i förbrukning
    Smc Medlem

  4. #4
    honda500
    Gäst
    Förlåt jag glömde bort det men det är som Seth säger. Jag syftade på den nya honda nc700s.

    Vad tror ni att priset hamnar på?

    //honda500

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Njaaa, Honda var ju ett av de mc märkena som redan på sjuttiotalet sålde hel eller halvautomatiska 500cc / 750cc landsvägscyklar med automatlådor under namnet Hondamatic.Blev inte vidare populära ens i landet USA på (riktiga mc) där man trodde att de skulle slå igenom stort när de flesta bilister färdades med automatlåda.Men se, detta fungerade inget vidare på de amerikanska mc åkarna som inte alls gillade detta koncept något vidare.Trots detta görs ideliga nya försök att sätta automatlådor på dessa mc !?.

    Automatlåda på en scooter må ju vara hänt, men aldrig i livet på en (riktig hoj).

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tror den kommer att kosta som Transalpen dvs runt 100 t.

  7. #7
    honda500
    Gäst
    Personligen då jag har svaga händer gillar jag automatlådor. Den här hojen skulle kunna passa mig. Det enda som jag inte gillar med hojen är det låga effektuttaget. Jag gillar det där facket som finns i stället för bensintanken. Då kan man ha en extra hjälm utan att ha packväskor.

    Jag hade hoppas att den skulle hamna i prisnivå med er6:an. Då menar jag den hojen som ser ut som en landsvägshoj och inte offroadmodellen.

    // honda500

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    Jag gillar det där facket som finns i stället för bensintanken.
    Jag vill inte förstöra nöjet för dig men de kanske har utvecklat facket efter sin egna hjälm, det ligger en Hondahjälm i facket. Inte helt säkert att en annan hjälm av annat märke går ner däri. Så är det på Vespa, deras egna hjälmar får plats under dynan men inga andra märken.

  9. #9
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    VFR 800 X kostar väl sådär 120.000, , CB 600 fa 94.000 så priset lär nog just hamna där emellan.........
    skulle vara soft att slippa växla när man kör i stan....
    Finns väl en modell som heter NSA som man kan välja automat eller växling med knappar...lanserades (om jag minns rätt) som en korsning mellan mc och scooter. Tror inte den såldes i så många exemplar. Honda City i Upplands väsby hade en som de rabateratde ganska kraftigt. tycker dock den hade en ganska läcker design

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Det ser ju riktigt schysst ut faktiskt! Riktigt nice med hjälmutrymmet också. Om man inte får plats med sin egen hjälm, får man väl ändå plats med en matkasse där, om inget annat. Det var bl.a. därför jag i slutändan köpte en mc-scooter istället för en riktig hoj.

    Om dom nu bara kan göra denna med manuell låda, så är jag intresserad

Liknande ämnen

  1. Automathojar???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 15:39
  2. Hondas nya automatlåda
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 10:40
  3. Hondas lansering av 2008:orna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •