Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Handledare Göteborgsområdet?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Floda utanför Göteborg
    Inlägg
    4

    Handledare Göteborgsområdet?

    Hej'

    Söker handledare som kör även under den kallare delen av året. Jag började på Kramérs Trafikskola i slutet av säsongen för att hinna få feed back från lärare. Vill nu samla på mig mil och har inget emot att köra även när det är svalare ute. Har för avsikt att få kör- och trafikvana på mc tills de kör i gång igen i mars.

    Fyllde 50 i våras och kör ca 5.000 mil bil per år. Har kvar en del vana vid hoj då jag tränade och tävlade i Moto Cross under ca sex år som yngre. Känner mig dock som nybörjare när det gäller mc ute i trafiken.

    Köper inom någon vecka en Honda CBF 600 SA vilken jag tror är en bra hoj för mig. Har även klart med all personlig utrustning. Jag bor i Floda i Lerums kommun. Vidare österut finns det många fina vägar. Saknar nu sällskap av någon som har lust att vara med som min handledare.

    Tacksam för förslag!

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Du verkar ha en synnerligen klok approach till mc-åkningen! Tänk om fler hade din ödmjukhet och vilja att lära!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Floda utanför Göteborg
    Inlägg
    4
    Tack'
    Hoppas någon nappar. Det är enkelt att bli handledare för mc eftersom man inte behöver gå kurs som till B-kort. Det är bara att skicka in ansökan. Jag brukar se entusiaster som håller i gång året om. Får väl börja jaga dem...

  4. #4
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Även om du inte skulle hitta någon att köra i trafik med så kan du om du har ett inhägnat område träna på hög och låg hastighetsbanorna så har du mycket vunnit till våren.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Floda utanför Göteborg
    Inlägg
    4
    Tänkt kolla vad som gäller där. Hur inhängnat det skall vara. Man vill ju inte krångla till det och åka dit för olovlig körning...

Liknande ämnen

  1. Handledare för MC
    Av Sparvass i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-05-24, 07:57
  2. Högfartsbana göteborgsområdet
    Av jrutgers i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-07-31, 23:25
  3. Göteborgsområdet
    Av Säterborn i forum Träffar & Körningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-09-30, 21:39
  4. Göteborgsområdet
    Av Säterborn i forum MC-kort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-28, 20:33
  5. Handledare
    Av Gawriel i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 10:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •