Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: Triumph Tiger Explorer 1200

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag använder aldrig regnställ på mina Gore-tex kläder, men du har en poäng Mats att det kan bli kyligt.

    Värmehandtag använder jag också ofta på somrarna. Man har ju alltid med sig lite tjockare handskar, men ganska skönt o slänga på värmarna och slippa byta när man passerar tex fjällen.

    Värme i sätet är skönt som tusan. 2010 i början av maj var det så kyligt att jag t o m var tvungen att sätta mig på hojen för....jag frös annars

    Tror sista dagen morgonen på väg hem så var det frost på rutan.

    Engström kanske känner igen platsen

    Klart jag gör,du står vid Maximkiosken

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Använder alltid regnställ utanpå stället, GoreTex eller ej. Värdelöst med blöta kläder även om jag är torr på kroppen. Våta kläder och fartvind kyler rejält!
    Visst det är klart det blir ju lite kyligare när det regnar.Men mina Stadler kläder drar ej åt sig vatten så det funkar faktiskt kanon.Kör jämt med fodren ur och underställ.Funkar kanon från 5+ och uppåt,men visst blir det varmt om det är 25-30grader ute.Brukar köra lite olika under ställ,har ett från Stadler som är kanon om det är varmt.Har även HH som funkar bra,och nått ställ från rukka.Sedan har jag ett ställ i bambu??som faktiskt kanon om det är lite kyligare.Inget annat,visst kan ha en tshirt om det är kyligt men det är ju bommul så det förstör ju det hela.Och jackan har fiberkanaler så jag kan öppna på bröstet så fläktar det ända bak i ryggen,suveränt

  3. #33
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Man bör inpregnera sina ställ, så yttertyget inte tar åt sig massa vatten.
    Jan

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Man bör inpregnera sina ställ, så yttertyget inte tar åt sig massa vatten.
    Personligen törs jag inte impregnera ett goretex ställ. Får en känsla av att funktionen andas när det är varmt försvinner?

  5. #35
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    I egenskap av att vara köpare av en osedd och oprovad Tiger 800 förra året så blev jag såklart sugen på en Explorer när jag såg att den skulle komma. Det som lockar är:
    * literklubba (jag har ju aldrig kört något med mer än 800 kubik)
    * kardan
    * reglage för färddator på styret
    * smartare system för väskorna
    * bultade passagerarfotpinnar

    Men. Det som inte lockar (för min del) är följande:
    * literklubba (den kommer ju säkert dra mer soppa)
    * 20 liters tank (hur tänkte dom här? Bara en liter mer än en Tiger 800)
    * 260 kg tung - puh!
    * Mindre snygg placering av dimljusen. På 800:an sitter dom galet snyggt!

    Sen vet jag inte om det där med svetsade passagerarfotpinnar är ett sånt stort problem egentligen. Jag har ju haft förmånen att lowside:a två ggr med min hoj (galet dieselspill i rondell och svartis) och det har inte hänt någonting på den fronten. Så för min del blir det nog en XC i början på 2013. Då kanske jag fortfarande kan hålla mig ut i skogen och köra gegga emellanåt.

    Trots allt detta så kommer jag garanterat sitta som limmad i Triumph-båset på mässan i Göteborg för att spana på Explorern. =)

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Personligen törs jag inte impregnera ett goretex ställ. Får en känsla av att funktionen andas när det är varmt försvinner?
    Finns speciell goretex impregnering på friluftbutikerna

  7. #37
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Tiger of Visa inlägg
    Jag beställde en Tiger Explorer 1200 med väskor, i lördags.
    Efter att ha provsuttit den.
    Triumph Center Stockholm i Länna, hade en visning före mc-mässan

    Om den är lika bra att köra som 1050 Tiger då kommer jag blir nöjd...
    Grattis! En dröm mc. Extremt snygg design. Vore kul och intressant om du skiver några rader om den när du kört några mil. Good Luck!!

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Då är man hemma igen efter en dag på Mässan.fanns en hel del att se och klämma på.Har studerat nya tigern grundligt,men jag är inte riktigt övertygad vad gäller körställning.Den ser så hoptryckt ut fram och väldigt tätt mellan fotpinnar och sadel.Nu jämför jag ju naturligtvis med min egen som är större och högre.Men den var fin,men jag kände inte riktigt för den,men med styrhöjare och andra backspeglar,eller flytta dom(tar i armarna när man står) så kanske det vart bättre.men provkörning kommer det ju naturligtvis bli,man vet aldrig.Men nu fick jag ju reda på att yamaha släpper ett world crosser kit i april,tufft.

  9. #39
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Då är man hemma igen efter en dag på Mässan.fanns en hel del att se och klämma på.Har studerat nya tigern grundligt,men jag är inte riktigt övertygad vad gäller körställning.Den ser så hoptryckt ut fram och väldigt tätt mellan fotpinnar och sadel.Nu jämför jag ju naturligtvis med min egen som är större och högre.Men den var fin,men jag kände inte riktigt för den,men med styrhöjare och andra backspeglar,eller flytta dom(tar i armarna när man står) så kanske det vart bättre.men provkörning kommer det ju naturligtvis bli,man vet aldrig.Men nu fick jag ju reda på att yamaha släpper ett world crosser kit i april,tufft.
    Är kittet till XTZ?

  10. #40
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Är kittet till XTZ?
    Ja

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  4. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  5. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •