Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 48

Ämne: Triumph Tiger Explorer 1200

  1. #21
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Min sammanfattning av explorern : VILLHAVILLHAVILLHAAAA!!

    (Men blir nog pga ekonomin 800XC)

  2. #22
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Jag beställde en Tiger Explorer 1200 med väskor, i lördags.
    Efter att ha provsuttit den.
    Triumph Center Stockholm i Länna, hade en visning före mc-mässan

    Om den är lika bra att köra som 1050 Tiger då kommer jag blir nöjd...
    Senast redigerat av Tiger of den 2012-01-22 klockan 23:13.

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Tiger of Visa inlägg
    Jag beställde en Tiger Explorer 1200 med väskor, i lördags.
    Efter att ha provsuttit den.
    Triumph Center Stockholm i Länna, hade en visning före mc-mässan

    Om den är lika bra att köra som 1050 Tiger då kommer jag blir nöjd...
    Grattis,vad kul.Ska bli intressant att se den på mässan.Den går nog jättebra,men 1050,in är nog lite kvickare på krokiga vägar tack vare 17tums framhjul och mycket lättare.Men det är ju inte säkert att det är så.När jag köpte min så tänkte jag så efter att åkt Fjr med 17" framhjul,men denna jag har nu är lite kvickare på favorit vägarna.Men du lär nog inte bli missnöjd
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-23 klockan 08:33.

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En "torrbrytning" gav verkligen mersmak! Den blir spännande att få provköra i vår. Det som irriterade mig var placeringen av reglaget för sadelvärmen, på sidan av sadeln. Har så på min egen BMW och vet hur fippligt det är att hitta knapparna medan man kör. Helst ska man stå parkerad när man ska slå av eller på. För mig är det självklart att sånt ska skötas från styret, imponerade inte. En småsak kanske men likväl irriterande.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    En "torrbrytning" gav verkligen mersmak! Den blir spännande att få provköra i vår. Det som irriterade mig var placeringen av reglaget för sadelvärmen, på sidan av sadeln. Har så på min egen BMW och vet hur fippligt det är att hitta knapparna medan man kör. Helst ska man stå parkerad när man ska slå av eller på. För mig är det självklart att sånt ska skötas från styret, imponerade inte. En småsak kanske men likväl irriterande.
    Sadelvärmare?Jag som sällan andvänder handtagsvärmare,men kanske är skönt för dom som kör på vintern.Ser
    ut att kunna bli en riktig storsäljare det där men då slipper man ju byta för det är ju inge kul om alla har lika,men ska bli riktigt kul att testa,desutom skulle nog min skilja sig från mängden ändå
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-23 klockan 12:54.

  6. #26
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Sadelvärmare?Jag som sällan andvänder handtagsvärmare,men kanske är skönt för dom som kör på vintern.Ser
    ut att kunna bli en riktig storsäljare det där men då slipper man ju byta för det är ju inge kul om alla har lika,men ska bli riktigt kul att testa,desutom skulle nog min skilja sig från mängden ändå
    Tycker att både värmehandtag och sadelvärme är skönt. Framför allt i början och slutet av säsongen samt inte minst när det regnar. Handtagen är dock viktigast och ett tillbehör som i varje fall jag värderar högt.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tycker att både värmehandtag och sadelvärme är skönt. Framför allt i början och slutet av säsongen samt inte minst när det regnar. Handtagen är dock viktigast och ett tillbehör som i varje fall jag värderar högt.
    Men hur blir det med värme i sadeln och goretex ställ i regn?Man blir ju blöt om händerna om man kör med värme i regnmed goretexhandskar?Annars är det nog skönt om det är lite ruggigt ute.

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men hur blir det med värme i sadeln och goretex ställ i regn?Man blir ju blöt om händerna om man kör med värme i regnmed goretexhandskar?Annars är det nog skönt om det är lite ruggigt ute.
    Använder alltid regnställ utanpå stället, GoreTex eller ej. Värdelöst med blöta kläder även om jag är torr på kroppen. Våta kläder och fartvind kyler rejält!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #29
    Jag använder aldrig regnställ på mina Gore-tex kläder, men du har en poäng Mats att det kan bli kyligt.

    Värmehandtag använder jag också ofta på somrarna. Man har ju alltid med sig lite tjockare handskar, men ganska skönt o slänga på värmarna och slippa byta när man passerar tex fjällen.

    Värme i sätet är skönt som tusan. 2010 i början av maj var det så kyligt att jag t o m var tvungen att sätta mig på hojen för....jag frös annars

    Tror sista dagen morgonen på väg hem så var det frost på rutan.

    Engström kanske känner igen platsen


  10. #30
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Använder alltid regnställ utanpå stället, GoreTex eller ej. Värdelöst med blöta kläder även om jag är torr på kroppen. Våta kläder och fartvind kyler rejält!
    Jag tog med handskyddar,så som jag har haft tidigare, men jag har ju tid att
    "komma på" mer grejer jag vill ha.
    Leverans för cykeln är april-maj (i år, hoppas jag)
    Annars håller jag med att om det regnar rejält, skall man ha regnställe.
    Varm sommardag och regnskurar klarar man med Goretex...

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  4. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  5. triumph explorer vs honda crosstourer
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •