Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Bilköp

  1. #1
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78

    Bilköp

    Tänkte byta min v40 mot en mer bensinsnål liten bil, frågan är bara vad??????????????

    Pris som jag tänkt mig mellan 10.000 och 15.000

    Mina tankar går mot Reanult Twingo eller Ford Ka. Några andra bra förslag från alla Er förståndiga människor därute.

    /martin

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Tänkte byta min v40 mot en mer bensinsnål liten bil, frågan är bara vad??????????????

    Pris som jag tänkt mig mellan 10.000 och 15.000

    Mina tankar går mot Reanult Twingo eller Ford Ka. Några andra bra förslag från alla Er förståndiga människor därute.

    /martin
    Renault och Ford, nä fy f-n! Otänkbara märken på min gård med dom erfarenheter jag har.

    Ska det vara något tillverkat väster om Uralbergen så säger jag SKODA!
    Mitt bästa begagnade bilköp genom tiderna.
    Ove

  3. #3
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78
    Haha

    I min prisklass skulle det väl bli en skoda felicia isf, men de flesta felicior jag sett är så rostiga att de hålls ihop med silvertejp

    Några förslag på bensinsnåla japanare

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    Hållbar liten Japansk bil med vettig bensinförbrukning ... Toyota Corolla.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Haha

    I min prisklass skulle det väl bli en skoda felicia isf, men de flesta felicior jag sett är så rostiga att de hålls ihop med silvertejp

    Några förslag på bensinsnåla japanare
    I den där prisklassen så får man väl räkna med en rostburk

  6. #6
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Har en kollega som hade en Ford Ka, den var kass och behövde ständiga reparationer, och den var dyrare än den prisklass du tänkt dig. och, så mycket drar väl inte en V 40- skillnaden kanske inte är så stor egentligen......eller??

  7. #7
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78
    Skulle tjäna runt 1000 kronor i månaden plus billigare skatt och försäkring. Så en sån bil skulle betala sig på ca 1 år. Sedan kanske jag kan få någon krona för min V40

  8. #8
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    I den där prisklassen så får man väl räkna med en rostburk
    Förmodligen haha.

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst
    Vad drar din V40 då? Manuell eller automat?

    Jag hoppar in i tråden:

    Jag är nyfiken på vad bilar drar i verkligheten för jag är också på jakt efter en billig bil. Har hittat en verkligen fin Volvo 740 16v automat -90 för 9 000 kr men om den, som jag misstänker, har en hög bränsleförbrukning så blir den för dyr att pendla 150 mil i månaden med. Vad gäller corolla så är de visserligen driftssäkra men inte speciellt snåla med tanke på storleken. Min -03 manuell drog 0,86 och det var ingen racerkörning. Min kollegas nya V70 manuell drar 0,84 säger han och där har man ju en stor bil.

    Vad drar en Saab 9000 manuell på landsvägen? Hade en automat som aldrig kom under litern. Bättre vinterbil har jag dock aldrig haft. Och fördelen med 9000 är att man får åtminstone lite säkerhetsutrustning i form av ABS trots att de är billiga i inköp.

    Som kuriosa så drar min Toyota MR2 0,71 - 0,83 beroende på körstil.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2011-10-21 klockan 13:17.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vad drar din V40 då? Manuell eller automat?

    Jag hoppar in i tråden:

    Jag är nyfiken på vad bilar drar i verkligheten för jag är också på jakt efter en billig bil. Har hittat en verkligen fin Volvo 740 16v automat -90 för 9 000 kr men om den, som jag misstänker, har en hög bränsleförbrukning så blir den för dyr att pendla 150 mil i månaden med. Vad gäller corolla så är de visserligen driftssäkra men inte speciellt snåla med tanke på storleken. Min -03 manuell drog 0,86 och det var ingen racerkörning. Min kollegas nya V70 manuell drar 0,84 säger han och där har man ju en stor bil.

    Vad drar en Saab 9000 manuell på landsvägen? Hade en automat som aldrig kom under litern. Bättre vinterbil har jag dock aldrig haft. Och fördelen med 9000 är att man får åtminstone lite säkerhetsutrustning i form av ABS trots att de är billiga i inköp.

    Som kuriosa så drar min Toyota MR2 0,71 - 0,83 beroende på körstil.
    Volvo 16v,skulle jag inte köpa,159hk vill ju ha lite mat.Bättre med en vanlig 8v,och manuell.Går att få ner till 0.7-08 om allt är som det ska.Billigaste bilen skulle jag nog villja påstå är just volvo 740 i slutändan,med reservdelar och annat.Man kan ju få en rostfri för 10-15 tusen,galvad från -88 ,men kan ju vara rostiga ändå om dom är vanskötta.Sedan kan man ju skruva med dom med förbundna ögon.

Liknande ämnen

  1. Bilköp
    Av Motormannen i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •