Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Streetfighter bygge

  1. #1
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174

    Cool Streetfighter bygge

    Tjaba!

    Jag skrev tidigare i en tråd om vilken hoj man skulle ha och hittade till slut en, tack för all hjälp!





    Vet att en del ville se lite bilder under byggets gång så tänkte skriva lite om det här.

    Har redan börjat lite..

    Startade med att slita av ALLA kåpor och delar jag inte ville ha kvar, det slutade med en halv cykel känns det som..

    Köpte en bakdel från en r6:a -98 som passade näst intill perfekt! (måste ha dubbel sitts annars blir damen arg)

    Fick senare ett "fatbar" styre som suttit på en kawasaki enduro cykel av någon modell, det är inte ett helt rakt styre så det är ganska mycket pull-back på det, tror inte man kan hitta många andra styren som har mer pull-back. Tror det blir skönare i längden när man kör med lite böj.
    Pinstripade chefens hjälm och som tack för det betalade han förutom materialet även risers till styret, det var även från honom jag fick styret så där sparade jag in en bra slant!


    Har ingen riktig plan på hur den ska se ut när jag är klar men jag har lite tankar i huvudet som kommer till och från..

    så här ser det ut just nu iaf, nästa moment blir nog att få ordning på bakdelen. bygga underdelen, tillverka sadel x2 och kanske fixa fram lite ljus och lampor.




  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Spännande att få se fortsättningen! =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78
    Fasen vad kul, fler bilder och text under vintern tack.

    Gör du det mesta själv eller har du hjälp??

    Skulle vara kul att starta ett eget större projekt, men tror inte tiden räcker till just nu (små barn).

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    lite bredare bakdäck kunde du ju ha. Du kan kolla mina byggen. Lycka till, fråga ifall du undrar nåt

  5. #5
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Ja gör allt själv i största del och de där med fetare däck har ja tänkt på också. Kommer måla om fälgarna och vi får se vad som går att göra med däcket bak!

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    Ja gör allt själv i största del och de där med fetare däck har ja tänkt på också. Kommer måla om fälgarna och vi får se vad som går att göra med däcket bak!
    Tänk bara på att inte ha för brett bara,max 180 eller 190 om den ska vara körbar som den kanske är tänkt förlycka till

  7. #7
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Häftigt att se förvandlingen och det ska kul att följa bygget och se resultatet - f-n att man själv har tummen mitt i handen....

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ramen är ju lite skumt dragen på den där, ska du behålla orginaltanken? Den har ju en massa "fogar" men kan vara svårt och hitta nån ersättning med tanke på ramen?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #9
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ramen är ju lite skumt dragen på den där, ska du behålla orginaltanken? Den har ju en massa "fogar" men kan vara svårt och hitta nån ersättning med tanke på ramen?
    Jo alla andra bygger oftast på gsxR som har lite annan bakdel. Lite missnöjd att pinnarna som passagerarens fotpinnar sitter på är där men dom får nog sitta kvar. Tanken gillar jag riktigt mycket men det är synd att den har en kant runt om, det problemet hade jag tänkt att lösa med egen tillverkade sidokåpor som kommer att gå ihop med kanten. Blir också bygge av belly i glasfiber.

  10. #10
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    5 kvadrat duk och 2 liter inköpt från feltema för ca 600kr. har börjat lite och det kommer bilder på det senare, det var svårare än jag hade trott att hålla på med glasfiber men det kan va pga att jag just nu bara gjort 2 små delar med små remsor. blir kanske lättare med större släta ytor.


Liknande ämnen

  1. Honda VF1000F Streetfighter bygge
    Av Brännjack i forum Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 01:56
  2. Streetfighter: Strålkastare?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 21:15
  3. Hjälp med streetfighter bygge!?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 12:40
  4. bobber-bygge
    Av mallesan i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 07:42
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 16:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •