Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Höjd åldersgräns för tung MC

  1. #21
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    jo jag vill uppfatta det så också



    "De nya bestämmelserna som innebär ett genomförande av det tredje körkortsdirektivet ska träda i kraft den 19 januari 2013. Vissa andra ändringar, bland annat en justering av åldrar för övningskörning och en skärpning av läkares anmälningsplikt införs redan den 1 februari 2012. "


    "- Ålderskravet höjs för behörighet A till 24 år vid direkttillträde och 20 år för den som har haft körkort med behörighet A2 i minst två år
    - För behörighet A2 blir ålderskravet 18 år.
    - För behörighet A och A2 ska förarprovet normalt bestå av ett kunskapsprov och ett körprov. Om sökanden redan har körkort med den lägre behörigheten A2 eller A1 krävs endast ett körprov för att erhålla behörighet A eller A2. "

    står ingenstans vad som ska ändras när, bara att något ska ändras någon gång...
    Senast redigerat av livewire den 2011-10-16 klockan 21:32.

  2. #22
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    vafan ska jag göra om jag byggt klart min streetfighter på 74kwh och jag bara får köra 35???

    om ja lagt ner alla pengar på att bygga och så ska dom jävlas med att jag inte får ta kortet? ska man köra utan kort lite försiktigt på någon parkering och öva wheelies eller vad?? fan va arg ja är.

    vill inte sluta bygga på hojen och tänker inte vänta tills i januari för att få svar om ja får köra med den eller inte..

    vad är de för straff om man kör med en för tung cykel MEN har kort för lägre behörighet?

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    vafan ska jag göra om jag byggt klart min streetfighter på 74kwh och jag bara får köra 35???

    om ja lagt ner alla pengar på att bygga och så ska dom jävlas med att jag inte får ta kortet? ska man köra utan kort lite försiktigt på någon parkering och öva wheelies eller vad?? fan va arg ja är.

    vill inte sluta bygga på hojen och tänker inte vänta tills i januari för att få svar om ja får köra med den eller inte..

    vad är de för straff om man kör med en för tung cykel MEN har kort för lägre behörighet?
    Surt sa rävenöva på wheelies,det är ju bra.Varför tror du alla dom här hårdare kraven kommer till,fundera på det.Det finns ju dom som hela tiden förstör för andra.Menar ju inte dig förstås.Ja och straffet blir väl samma som att du kör utan körkort skulle jag tro.För övrigt lycka till med bygget

  4. #24
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Surt sa rävenöva på wheelies,det är ju bra.Varför tror du alla dom här hårdare kraven kommer till,fundera på det.Det finns ju dom som hela tiden förstör för andra.Menar ju inte dig förstås.Ja och straffet blir väl samma som att du kör utan körkort skulle jag tro.För övrigt lycka till med bygget
    Jo det finns väl en orsak till att åldern höjs men jag har upplevt att åldrar och gränser har höjts allt för många gånger precis då jag planerat något.. Man borde lösa de problemet med att folk inte kör lagligt på annat sätt än att alla andra blir lidande. Tackar

  5. #25
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Går det att strypa min 750cc med 77kwh så att den kan gå som mellan hoj??

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    kWh är energi kW är effekt. Nämnde du inte att din hoj låg på 74 kW innan?
    Stryper du med 77 så blir det ju inte så mycket över :P

    Å ta ner hojjen till 35 kW är väl helt rimligt, den lär inte gå perfekt dock. Sen måste väl nån bänka hojjen och skriva ett intyg? Men det kanske finns nån strypsats från fabrik eller tredje part där ett intyg medföljer?

    På min Monster 620 var det bara begränsat hur mycket man kunde öppna spjällhusen, å det hade föregående ägare plockat av direkt (jag har tung behörighet).

  7. #27
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    kWh är energi kW är effekt. Nämnde du inte att din hoj låg på 74 kW innan?
    Stryper du med 77 så blir det ju inte så mycket över :P

    Å ta ner hojjen till 35 kW är väl helt rimligt, den lär inte gå perfekt dock. Sen måste väl nån bänka hojjen och skriva ett intyg? Men det kanske finns nån strypsats från fabrik eller tredje part där ett intyg medföljer?

    På min Monster 620 var det bara begränsat hur mycket man kunde öppna spjällhusen, å det hade föregående ägare plockat av direkt (jag har tung behörighet).
    Jo det är 74 råkade skriva lite för snabbt.. Det borde ju finnas nånting man kan göra med den, kan kolla runt lite efter ett kitt eller liknande men hur brukar man strypa dom och vad kan det kosta ca??

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Vad är det för hoj du har?

  9. #29
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Vad är det för hoj du har?
    en gsx 750r, ja hittade en sida som säljer och det kostar ca 1800.

  10. #30
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Är inte begränsad hoj 25kw?
    (mellanklass)
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. Åldersgräns för att bli skjutsad?
    Av Martin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 13:58
  2. Tung dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 18:36
  3. Höjd skatt.
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 01:21
  4. Protestera mot höjd trafikförsäkring
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •