Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: kawa zzr1400

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    hmm,det är ju därför man har samma motor i bilen sin och hojen sin, men visst kollade man lite extra på den stora 12.000cc med runt 1.000 hästar (ingen intresse av Ninja här),
    men jag har ju annan smak
    He he ja motor har du ju kan man säga Men skulle tro att kawan är snabbare ändå,och framför allt i kurvor.Men det går ju inte att ha en sådan ändå,är ju svindyr försäkring.Javisst 12liter 1000hk som inte går att utnyttja,men fränt ändå.


    http://www.youtube.com/watch?v=fI_GvCl8ei8
    Senast redigerat av engström67 den 2012-01-09 klockan 22:49.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Är sjukt sugen på nya zzr 1400,måste försöka få till en provkörning,men min handlare har sålt slut på den Men är väl ingen vitts nu bättre till våren och få en 2013Är ju sjukt nöjd med den jag har men saknar lite mer prestanda.0-300 på 15 sek räcker väl)

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Är sjukt sugen på nya zzr 1400,måste försöka få till en provkörning,men min handlare har sålt slut på den Men är väl ingen vitts nu bättre till våren och få en 2013Är ju sjukt nöjd med den jag har men saknar lite mer prestanda.0-300 på 15 sek räcker väl)
    Ärligt talat. Vad skall du ha den prestandan till ????

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ärligt talat. Vad skall du ha den prestandan till ????
    Häftigt kul med mycket motorskönt att bara vri till vid omkörningar så dönickar sätter både kaffe,hamburgare,facebook i halsen när dom drömmer sig fram bakom ratten.Men comforten skall ju vara bra med.Träffade ett par,typ i 70års åldern dom har en sådan hoj?? Jag tyckte det var lite lustigt och ovanligt med äldre med sådan hoj han sa,har kört hoj i 40år och ska det va så ska det.Håller med han.Alla är ju olika,många gillar ju att pluttra fram på någon liten 600 otänkbart för mig.Nu är jag ju inte en sådan som håller på med massa vansinnigheter och far fram som en buse,nej nej.Håller väl mig inom lagens gränser,oftast men 10-20 + blir det väl på större vägar.Men bara att veta att man har 210hk är ju hur kul som helst Den ultimata sport touringmaskinen för en ny tid. Skapad av Kawasaki för erfarna förare ? och byggd för att köras hela distansen med minimal ansträngning, samtidigt som den levererar maximal körglädje. ZZR representerar det absolut senaste när det gäller seriös sport touring. Noggrant förfinad och uppgraderad. Varje liten detalj hos den mäktiga ZZR har granskats och justerats. ZZR1400 levererar den prestandakick och pålitliga teknik som bara ZZR-ägare får uppleva. ZZR1400 är ett unikt, inspirerande uttryck för kraft, körglädje och full kontroll.)
    Senast redigerat av engström67 den 2012-08-22 klockan 22:17.

  5. #15
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag är ju snart så gammal att jag har råd att helförsäkra en sån här, så jag håller med engström. För att kunna undersöka hela registret på motorn krävs visserligen en avlyst flygraka eller liknande men varför ska man ligga på max hela tiden? Vill dock ha en 600 eller 750 som andrahoj så jag får uppleva den totala apexfröjden med (på bana eller i alperna), för det kan inte 1400:an erbjuda. =)

    (och en grushoj förståss..)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #16
    Medlem ZZR1400s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    9

    ZZR1400

    ZZR1400 är en absolut kanonhoj att både busköra och finköra långköra den som påstår någe annat har (nog) inte provkört den, har kört många olika hojar men som jag använder den så finns det ingen som kan mäta sig med den, men smaken är ju olika som tur är. Dom senaste 6st zzr1400 har jag och min fru kört mer än 10 000mil med dom sedan 2007.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Jag är ju snart så gammal att jag har råd att helförsäkra en sån här, så jag håller med engström. För att kunna undersöka hela registret på motorn krävs visserligen en avlyst flygraka eller liknande men varför ska man ligga på max hela tiden? Vill dock ha en 600 eller 750 som andrahoj så jag får uppleva den totala apexfröjden med (på bana eller i alperna), för det kan inte 1400:an erbjuda. =)

    (och en grushoj förståss..)
    Är väl ingen som sagt att man ska ligga på max hela tiden.Och självklart en liten 600 kunde ju vara kul att pluttra runt med på grusvägar.men har inte tid att åka på två.Sedan behövs det ju ingen flygraka för att testa sådan.Skulle vara kul att se en 600 ta en zzr1400 på bana.en sådan tar jag ju lätt med Superteneren med.

  8. #18
    Varför en blygris när det finns smäckra 1000-kubikare.
    http://www.youtube.com/watch?v=eodPTmnDtPs

    Trots att ZZR:en har system och S1000 är en standard så verkar den smiska den på alla växlarna

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Varför en blygris när det finns smäckra 1000-kubikare.
    http://www.youtube.com/watch?v=eodPTmnDtPs

    Trots att ZZR:en har system och S1000 är en standard så verkar den smiska den på alla växlarna
    Är väl därför kawan blir efter.Dom flesta hojar går ju bättre med orginal blås.Sedan är det ju fel att jämföra en lätt sporthoj mot en tyngre men snabbare sporttouring.Gillar bmw,n med men dom där sitter jag inget bra på,inte damen heller.Snackar vi racehojar så finns det ju en uppsjö jag vill ha Ducce,Rsv4,osv,osv.Men nu är det en som går att få med sig nånting på och går bättre på vägen.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-08-23 klockan 19:31.

  10. #20
    Medlem ZZR1400s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Varför en blygris när det finns smäckra 1000-kubikare.
    http://www.youtube.com/watch?v=eodPTmnDtPs

    Trots att ZZR:en har system och S1000 är en standard så verkar den smiska den på alla växlarna
    Ska man åka lite längre sträckor så har zzr1400 bättre komfort för både förare och passagerare, visst ser zzr1400 ut som en (blygris) men skenet bedrar den är tämligen smidig även när det är kurvigt, inget ont sagt om bmw s1000rr det är en kanonhoj jag har kört den med. BMW s1000rr är förövrigt en ren sporthoj och KAWAS zzr1400 en sport touring det ska man nog inte blanda ihop.

Liknande ämnen

  1. Ny Mc (Kawa 650 Versys)
    Av Allan K i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-08, 12:05
  2. Elsystem kawa 250 79a
    Av vrake i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 17:28
  3. Kawasaki ZZR1400
    Av Nina i forum Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-24, 07:01
  4. Kawa KLE 500 = Kawa KLE 650 Versys?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 15:50
  5. provkörning kawasaki zzr1400
    Av Nilsson i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 22:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •