Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 35

Ämne: Hjälp mig med min beslutsångest!

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Nu är ju den långa och tråkiga vintern snart här, vilket får mig att längta ännu mer till våren, och till att köpa hoj! Men jag kan inte bestämma mig helt vad jag vill ha för någon. Jag är djupt intresserad av en honda hornet, dock vet jag inte om jag ska satsa på en 600 eller 900. Är mycket beroende av accet vilket jag tror många andra också är vill ha något som verkligen drar iväg när man gasar!! Detta är då den hojen jag tittat på mest, men självklart så är jag intresserad av andra också. Har ni några förslag och egna erfarenheter? Alla förslag är tacksamma!
    Varför inte en fjr1300,då får du ju en bekväm och snabb hoj.Perfekt att packa passagerare och packning.Går värre än både guldwinge och hornet oavsett cc.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Varför inte en fjr1300,då får du ju en bekväm och snabb hoj.Perfekt att packa passagerare och packning.Går värre än både guldwinge och hornet oavsett cc.
    Asså det känns som den är för stor och "klumpig". Jag vill ha något som passar bättre till buskörning än långdistans åkning, men som ändå inte är världens obekvämaste om man får för sig att ta en lite längre tur upp mot 20 mil. (Gör ju inte så mycket om man behöver ta lite vilopauser)
    Alltså något litet och lätt med hyfsat mycket kraft
    Senast redigerat av Caarl den 2011-10-07 klockan 13:38.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Asså det känns som den är för stor och "klumpig". Jag vill ha något som passar bättre till buskörning än långdistans åkning, men som ändå inte är världens obekvämaste om man får för sig att ta en lite längre tur upp mot 20 mil. (Gör ju inte så mycket om man behöver ta lite vilopauser)
    Alltså något litet och lätt med hyfsat mycket kraft
    Tror väl att smidigheten och kraften räcker gott och väl i en Fjr då det hela ändå beror på föraren. Har själv en Fjr och upplever den inte det minsta klumpig. Provkör lite olika hojar i olika storlekar så lär du nog ändra uppfattning om vad som är klumpigt och inte.

  4. #24
    Jåke
    Gäst
    KTM SuperDuke!

    Bland det busigaste som finns, och liten tank samt obekväm gör att du inte kommer länge än 15 mil mellan stoppen.

    Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
    Senast redigerat av Jåke den 2011-10-07 klockan 14:57.

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Låter nästan som att något åt Motardhållet skulle vara något passande. Ska man inte åka längre än dryga tio mil skulle det i alla fall passa mig med en sån....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Låter nästan som att något åt Motardhållet skulle vara något passande. Ska man inte åka längre än dryga tio mil skulle det i alla fall passa mig med en sån....
    Mina ögon ser inte det fina hos motardcyklar....vet att det låter kräset, men det är jag också Vill ha något sportigt men inte för sportigt om man säger så...., alltså typ i klassen honda hornet/yamaha fz6 , eller något liknande. Men det får ju inte se mesigt ut heller

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Mina ögon ser inte det fina hos motardcyklar....vet att det låter kräset, men det är jag också Vill ha något sportigt men inte för sportigt om man säger så...., alltså typ i klassen honda hornet/yamaha fz6 , eller något liknande. Men det får ju inte se mesigt ut heller
    Triumph speedtripple 1050 borde ju vara något för dig,snabb,kvick och rolig busmaskin som hänger av det mesta om du vill

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    eftersom du är sugen på en hornet OCH vill ha acc, varför tittar du inte på en x-11? är ju lik en hornet om man bortser från kylarbreddningen för downforce.. superblackbirdens motor är nog trevlig i en nakenhoj trots att den är lite strypt till 140hk/116Nm utan modifieringar, har hört att ett 4 i 1 avgas och en mappning ska göra gott på dessa om det mot förmodan inte räcker till

  9. #29
    i detta fall kan jag inte hjälpa dig har ingen erfarenhet av modernare hojar. jag kör ju bara veteranhojar å då skulle jag rekomendera en gammal hederlig engelsk motorcykel.matchless g 80s 498cc är en trevlig motorcykel å en bsa golden flash 650cc med sidovagn är en riktig kultmaskin

  10. #30
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Något att tänka på är försäkringspremien.......den kan ju begränsa urvalet en del också, tyvärr

Liknande ämnen

  1. MC hjälp!
    Av Quints i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-30, 18:09
  2. Hjälp!
    Av Musse i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 22:36
  3. Hjälp mig!
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 11:57
  4. Beslutsångest
    Av RobbeS i forum Custom
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 21:35
  5. HJÄLP! :o
    Av mc kalle i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 20:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •